"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

25 April 2008

Cock-a-roach

Di luar sana. Salji. Bagaikan debu-debu gandum. Yang lolos dari jaring pengayak.

Miyuki. Di dalam baju panas. Benang bulu kambing. Warna merah teluki. Dan. Di dalam jean. Fabrik stonewash. Warna biru kobalt. Sedang mencicip koko panas. Dari dalam mug. Warna putih polos. Yang separuh kosong. Yang pada tangkainya. Ada sedikit retak. Akibat terlepas. Ke dasar singki. Ketika aku membasuhnya. Tadi malam.

Srrrrrrrrrut!!!

Ahh! Lelaki manakah. Yang tidak akan. Berfantasi bukan-bukan….

Miyuki. Menyelit rambutnya. Yang terjurai. Ke belakang telinga. Kemudian.

“Nak mandi air panaslah!” kata Miyuki. Sambil letak mug. Di atas kotatsu.

Aku. Kalau sejuk-sejuk begini. Kulit jari mudah kecut. Dan. Mudah longkah dari kuku.

“Awww… sakit!” kata aku. Orang lelaki. Memang tak tahan sakit. Kata mak aku. Ha ha.

“Aaa… boleh masuk ke bilik air sekejap tak?” tanya Miyuki. Sambil sarung shower cap. Ke kepala.

Damn! Aku dah spray dah. Ta’kan lipas tu. Tak mati-mati lagi?

Di luar sana. Salji. Bagaikan debu-debu gandum. Yang lolos dari jaring pengayak.

26 Comments:

Blogger Lily Abdullah said...

...dan aku juga berfantasi yang bukan-bukan(oh...tak mau tulis bukan-bukan. Hormat hari Jumaat) :)

April 25, 2008 10:05 PG

 
Blogger DeeN said...

Aik, bukan ke kalo musim sejuk lipas payah mati. Selalunya dia pura2 mati jer. Macam hibernasi [maaf, bukan imaginasi]. Hak hak hak!!

April 25, 2008 10:10 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Laaaa, patut-lah lipas tu tak mati-mati... Abang Naga spray guna hairspray Miyuki... HAHA!

April 25, 2008 10:16 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Ha ha.

Nura,
Oh, iya? Ha ha.

Kat,
Oh, iya? Ha ha.

April 25, 2008 11:31 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Nakal sungguh lipas tu heh!

April 25, 2008 11:33 PG

 
Blogger Unknown said...

what a 600 thousand feet fantasy in Friday morning! cubit skali!

Di dalam jean. Fabrik stonewash.
too much detail la bro.. hehe

April 25, 2008 11:44 PG

 
Blogger Mat Jan said...

"spray lipas" tu semiotik ke Ge?

April 25, 2008 12:03 PTG

 
Blogger Hasrul Halid said...

Semenjak dua menjak ni memang aku kerap berfantasi. Ada yang boleh diceritakan, dan ada yang aku harus pendam aja atas unsur-unsur yang errr.. agak keterlaluan rasanya...

Pun begitu, aku suka fantasi engko kali ni Naga!

April 25, 2008 12:11 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azzam,
Lipas pun nakal. Tukang spray pun nakal. HA HA.

Amora,
Tak cukup detail lagi tu. Uwoop uwoop!

MatJan,
Harussssssssssss 'semiotik' gitu! HA HA.

Hasrul,
HA HA.

April 25, 2008 12:28 PTG

 
Blogger tasekM said...

jika kau tak spray lipas itu, kau lebih suka... miyuki takut lipas, kau boleh temankan dia...

jumaat.. maafkan aku...

April 25, 2008 12:58 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

sesuailah hari Jumaat. Malam tadi kerja keras yach bang nageeeee. hak hak hak.

April 25, 2008 1:20 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Nakal ek?haha:p.

April 25, 2008 1:55 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasik,
Ermmm...

Rudy,
Ermmmm...

Yana,
Ermmmmmm...

April 25, 2008 2:16 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Speechless:)hihi..btolla tu. Nakal sungguh.

April 25, 2008 2:35 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ada kawan PY 'seludup' lipas masuk US. Sampai sana, lipas keluar daripada luggage. Kecoh satu airport, siap polis datang. Nasib baik tak kena penjara.

April 25, 2008 2:43 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Aku benci lipas. Lipas susah nak mati walaupun dah spray banyak-banyak kali.

April 25, 2008 7:14 PTG

 
Blogger Papa said...

itu lipas, aku ingat dia sgt suka buah "momo" yang merah-merah tu...

April 26, 2008 1:33 PG

 
Blogger Papa said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

April 26, 2008 1:33 PG

 
Blogger A t i Q a h said...

Nak bunuh lipas, pakai spray tak lut. Patutnya pakai sarang perangkap yang ada gam kat dalam dia. Ridsect ka, Shieldtox ka. Tak ingat brand apa. Ho ho ho

April 26, 2008 2:09 PG

 
Blogger tini said...

lipas tu sama naik dengan bro sinaganaga...hahahaha!!!!!!!!!

April 26, 2008 10:46 PG

 
Blogger yaabbna said...

aku rasa ko sengaja bela lipas.senang skit ko dpt masuk time dia mandi.

April 26, 2008 2:08 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Lipas kalau masuk dalam seluar, geli wooo....

April 26, 2008 3:41 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

ngahahha..
nama pun dah cock-roach..
mesti cocky .. err horny.. err..

April 26, 2008 7:03 PTG

 
Blogger Anonymous said...

ooo

Aku faham.

Sebenarnya kau nak ceritakan tentang seorang pelayan wanita di Kelab Havana yang baru-baru ni membuat laporan polis pasal kelakuan seorang bekas menteri kan?

oooo

tapi kenapa kau spray? bukan ke kau tepuk-tepuk aje lipas tu?

April 27, 2008 12:50 PTG

 
Blogger Jazli Safwan said...

bukan ke ketuk lutut dengan tempurung ke?

April 28, 2008 2:28 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Yana,
Nakal lagi Tok Rimau kau! :)

Ying,
Wo ho ho!

Gelem,
Ok, aku nak pergi Sogo; nak beli momo dalam tin. Syruuuupppp!

Tiqah,
Oooo?

Tini,
HA HA.

Abna,
Ha ha.

Purp,
Ha ha.

Embun,
Ha ha.

Po,
Kau seorang sahaja yang tidak membaca entri aku secara literal, syabas, kalau tidak ta'kan kau jadi lawyer, ye dak awang! Ha ha.

Geran,
Ha ha.

April 28, 2008 10:57 PG

 

Catat Ulasan

<< Home