"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 April 2008

Blogger dot kom dot dot dot

Mata aku masih kelat.

"Akak nak tanya sikit ni... kau janganlah marah," kata Kak Saripah Hasnor, sambil tangan menyenduk nasi lemak, aku kata daging, dia bubuh sotong, aku kata daginglah, aku mana makan sotong, dia senduk keluar sotong dan senduk masuk daging sambil bibir kata sorry, aku seluk dua tangan ke dalam saku jeans sambil buat-buat muka meluat, "akak tengokkkk kau niiii... pergi pagiiiii, balik malammmm... kendong beg hijau pergi mari pergi mari, kelek iPod pergi mari pergi mari... kau kerja apa sebenarnya?"

"Blogger!"

"Wo! Ok, nasi lemak hari ni akak belanja! Free!"

52 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

Kat mana kedai dia? Sape tak nak nasi lemak free. Hik hik.

P/s: Agak-agaknya, dia belanja tak blogger yang suka delete archives? ;-p

April 05, 2008 10:29 PG

 
Blogger Yana Ismail said...

Bestnyer dapat makan nasi lemak free. Mau juga? Jarang dapat makan nasi lemak skrang, selalu brunch terus.:)

April 05, 2008 11:13 PG

 
Blogger zizie ali said...

haha. bertuahnya kau kerana dilahirkan sebagai blogger.

April 05, 2008 11:31 PG

 
Blogger Pa'chik said...

keje blogger buleh makan peri ke?

April 05, 2008 3:27 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Saya pun blogger juga. hehe

April 05, 2008 5:30 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

hahah..
sejak dapat limelight ni..
hidup blogger penuh senyuman ekekek..
boleh masuk tv la katekan..

April 05, 2008 5:58 PTG

 
Blogger amer zaman said...

saya blogger baru lahir.
boleh bikin duit tak?

April 05, 2008 6:38 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Mulai hari ini aku dengan bangganya akan mengaku bahawa perkerjaan aku adalah blogger. Tak mau mengaku cleaner lagi. Nak tengok boleh makan free tak hak!hak! hak!

April 05, 2008 8:33 PTG

 
Blogger musafir said...

salam singgah....
tengah tulis surat letak jawatan.nak jadi blogger sepenuh masa.
aaa....nasi ayam dia ada jual?

April 05, 2008 9:16 PTG

 
Blogger asuhara sue said...

akak jual nasi lemak yang mcm tu ada cawangan di mana-mana ke?

Pantai timur ni ada tak en. ge?

April 06, 2008 9:04 PG

 
Blogger Unknown said...

huh...bermodalkan perkataan blogger dpt mkn pree?nak gak la..katne kedai dia?

April 06, 2008 10:47 PG

 
Blogger Dhani said...

keje blogger tu keje cane? buat apa?

April 06, 2008 12:08 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Aku dah cari dalam kamus dewan..

Blogger tak ada makna!

April 06, 2008 4:12 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Maka akan jatuh muflis la Kak Saripah tersebut. Ho ho

April 06, 2008 10:43 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ying,
Kedai tu kat depan Menara O di Bandar Baru S. :)

Yana,
Anak dara tak molek bangun lewat2 sangat. :)

Zz,
Ha ha. Boleh dapat datuk wo esok!

Chik,
Kalau datang ke Maskara - makanan memang free.

Dug,
Sila jumpa Kak Saripah Hasnor untuk nasi lemak free kau! Ha ha.

Embun,
X-Menteri Besar pun dah jadi blogger-lah katakannnn... HA HA.

Mer,
Tak boleh bikin duit. Jimat duit - insyaAllah. Nasi lemak free-lah katakannnn.... HA HA.

Water,
Untung batu - timbul! Ha ha.

Mus,
Mi hon! Boleh?

Asu,
Pantai Timur kat mana? Bad Stone ke? New Port ke? Black Rock ke? Ha ha.

Noor,
Kat Bandar Baru S!

Dhani,
Alaaa... kerja yang hentam2 kerajaan tuuuu... kata demelah! HA HA.

Po,
Wo?

April 06, 2008 10:52 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ati,
Bersedekah itu perlakuan yang mulia. Sikit kita beri - banyak kita boleh dapat semula! :)

April 06, 2008 10:53 PTG

 
Blogger pengkao said...

akak ni pun..
mana ada blogger masuk kerja pagi keluar malam buta..
lagipun mana ada blogger yg x suka sotong..
ada ke?

April 07, 2008 12:52 PG

 
Blogger pengkao said...

nk promote sikit

http://attapulgite.myminicity.com/

April 07, 2008 1:04 PG

 
Blogger Kemat said...

Kak Saripah amat bijak dalam dunia pemasaran. Dia tahu blogger jadi perhatian kebelakangan ini. Tgk, sekarang ramai dah tau pasal bisnes nasi lemak dia..

April 07, 2008 8:27 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Peng,
Ha ha.

Kemat,
Ha ha.

Tak lama lagi blogger dipelawa masuk TV. Tok Rimau sukalah benda-benda macam ni. HA HA.

April 07, 2008 8:46 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

Uncle, dah ajak ke Sayuti ngan Faisal Tehrani beli nasi lemak kat situ?

Kalau aku masih di Bandar S mesti boleh dapat nasi lemak free gak selain daripada karipap sardin, kan?

April 07, 2008 9:38 PG

 
Blogger asuhara sue said...

En. ge

Golden sand des!
Ada ke ? caw. akak tu? arimas ka

April 07, 2008 9:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Madu,
Faisal sibukkk!!!

Asu,
Kat Red Soil ada kot, entah. Ha ha.

April 07, 2008 11:05 PG

 
Blogger Dhani said...

kerje hentam kerajaan? wah... menarik nih. aku pun blogger jugak!!! :D

April 07, 2008 11:31 PG

 
Blogger DeeN said...

Aku nak nasik lemak pree. Sotong lebey. Kuah kurang. Isk, pedas! HaHaHa!!

Kat bawah tuh gambo sarjen sonders ke sarjen Nage HaHaHaHa B=

April 07, 2008 11:36 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

ish...semua orang sudah mahu menjadi blogger

aku blogger tegar

April 07, 2008 11:37 PG

 
Blogger Yana Ismail said...

huhu,bukan bangun lewat. Kelas selalu waktu pagi, tu yang da lama tak dapat makan nasi lemak waktu pagi. Keluar kelas terus lunch:p

April 07, 2008 12:31 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Sabery Chik dah buat appoinment nak jumpa kau belum?

Hehehe!

April 07, 2008 12:34 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

ah gua nak cakap gua 'district blogger officer' esok time nak angkat nasik lemak..

April 07, 2008 2:01 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dhani,
Ya, otai punk pun boleh jadi blogger. Ha ha.

Eh, sori tak dapat jumpa kau hari tu - sibuk sesangatlah.

Nura,
Sarjan? Ceh! Tengok orang tak guna mata - Ketua Turuslah!!!!

Art,
Bukak kelas 'Bagaimana Mahu Menjadi Blogger Berjaya' pun bagus juga. Ha ha.

Yana,
Ooo...

Purp,
Belum. Ha ha.

April 07, 2008 2:03 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Yapong,
'district blogger officer' = dbo? or diablo? HA HA.

April 07, 2008 2:04 PTG

 
Blogger asuhara sue said...

en. ge,
akan ku jejaki red soil nanti...
Harharharhar

April 07, 2008 2:14 PTG

 
Blogger Deo said...

nak nasi lemak free jugak!! berapa sen nasi lemak tu? hahahaha

April 07, 2008 2:35 PTG

 
Blogger Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

salam ziarah buat pertama kali. sudah lama saya sedar akan kewujudan sinaganaga namun kini baru berkesempatan. lepas nih, blog nih akan jadi list utama saya. Selamat berkenalan.

RMN- www.celikhuruf.blogspot.com

April 07, 2008 3:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Asu,
Eh, dekat New Port ada Old Post Office Rd. Ha ha. Dah macam pekan red indian pula bunyinya apabila diterjemah ke bahasa Inggeris ek...

Deo,
Nama pun dah 'free' - tanya berapa sen apa lak lahi?

Roslan,
Wo! Selamat datang!

April 07, 2008 3:57 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Bila baju blogger kita siap nanti, dan kau pakai, naik teksi pun free.

April 07, 2008 4:11 PTG

 
Blogger Mardihah said...

hehhe..nasi lemak sambal udang kecik-kecik lagi best!! lagi besh!!terliur-liur...kiter pun pekerja tetap blogger...dah separuh usia dengan blogger..huhuhu

April 07, 2008 4:53 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Berapa akak tu bayaq hang suh promote kedai nasi lemak dia?

April 07, 2008 5:26 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mau,
Aku naik LRT la, aiseyman!

Dhiah,
Kak Saripah Hasnor tak jual sambal udang. "Udang gatal!" Katanya. Ha ha.

Khal,
Dia bagi 1 bungkus nasi lemak free! :)

April 07, 2008 6:03 PTG

 
Blogger DeeN said...

HaHaHa ... ampun Tok Ketua. Tadi memang komen tak bukak mata :p

April 07, 2008 9:37 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Bang,
Woo...best jadi blogger. Cuba pergi space kak Ungku. Anak dia masuk paper sebab mak dia bloggerlah.

pst..pst...en Izwan junalist NST cari saya...nak interview apasal saya berblog adess!!adess!! hak!hak!hak!

April 08, 2008 10:07 PG

 
Blogger King said...

to all bloggers.. klu nk makan free, sila datang ke alamat berikut:
Ketua Pengarah
Kebajikan Masyarakat Malaysia
Tingkat19 – 24, Menara Tun Ismail Mohamed Ali
Jalan Raja Laut
50562 Kuala Lumpur
(u/p En. KingPuma)

April 08, 2008 11:13 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Nanti aku nak cakap kat kedai nasi ayam manchongkam aku kerja blogger :)

Jumpa masa pelancaran novel fesal. Roger n out.

April 08, 2008 12:11 PTG

 
Blogger Kumprinx said...

gua harap time isi minyak pun boleh guna cara ini.

April 08, 2008 1:24 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Bukan 'tok'! Panggil aku 'enche' sajalah!

Water,
Goodluck!

King,
Menara Tun Ismail yang mana satu ek?

Kumprix,
Kau try tengok! Manalah tahu...

April 09, 2008 8:54 PG

 
Blogger Amyz! said...

Nasi lemak berapa ringgit wehh???

April 09, 2008 12:06 PTG

 
Blogger nanang said...

Salam. Minta Izin masuk.

Saya pun suka gak hentam kerajaan. Tak kira lah saper yang perintah , janji kerajaan, blogger mesti hentam!

April 09, 2008 6:10 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Mata kelat macam mana ek?

April 10, 2008 5:13 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Kalau lauk daging = RM2.50.

Nanag,
Hantammmmmm!!!!

Tanah,
Kelat macam pisang kelat lega. Ha ha.

April 10, 2008 8:46 PG

 
Blogger OP Zaharin said...

nasik lemak akak mana tu?

April 10, 2008 9:43 PG

 
Blogger Mardihah said...

udang gatal..hehehehe

April 10, 2008 4:06 PTG

 
Blogger .farah. said...

bang, kalo aku pegi gerai kak saripah, lalu petik nama kaw, agak-agak dapat nasi lemak pree tak? hehehe

Ogos 01, 2008 4:27 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home