"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

12 Mac 2008

Siri Pilihanraya Sudah Berlalu: Muhammad Kesorga

Semalam. isteri Ahmad Hamzah. Bersalin anak lelaki.

"Ge! Minta kau cadangkan beberapa nama yang sesuai!” Minta Ahmad Hamzah.

"Ok!" Kata aku.

...

Muhammad Pasrule.

Muhammad Adil.

Muhammad Al-Dap.

...

"Hahahahampehhhhhhhhhh!" Kata Ahmad Hamzah.

26 Comments:

Blogger diEla said...

peningnya..
tak tahu nak pilih yang mana satu..
semua pun best jugak..
hehe!

Mac 12, 2008 11:19 PG

 
Blogger Najmuddin Yusoff said...

Apa kata Muhammad BaRak?

Mac 12, 2008 11:39 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Muhammad Pundak





BUWAHAHAHAHAH

Mac 12, 2008 11:47 PG

 
Blogger Lan Rambai said...

sedap nama cadangan ko tu.... nak balik lah ajak bini buat anak!

Mac 12, 2008 12:06 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Pak cik Ge!
Aku nak cadangkan satu nama yg sesuwai utk anak itu. Namanya Muhammad Al-PAD [Pas + Adil + Dap]!

ok tak? ok tak? HaHaHaHa ...!!

Mac 12, 2008 12:07 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

eh, eh, baru perasan. Pak cik Ge dah pilih dulu nama tuh. HaHaHa ... aisey. Nanti2, aku balik fikir dulu. Ceh!

Mac 12, 2008 12:09 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

eh eh, datang lagi. Rupenyer aku terbalikkan al Dap ke al Pad haha ..!
Ok, ok, xi ni kuai le, pak cik Ge!

=)

Mac 12, 2008 12:11 PTG

 
Blogger asuhara said...

pergh!
maunya menangis budak tu kalau dpt nama2 tu!

Mac 12, 2008 12:52 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Diela,
Ha ha.

Naj,
Ok juga nama tu. Ha ha.

Dug,
Ha ha.

Ram,
Ambil half day ke?

Nura,
Al-Pad? Bunyi macam tuala wanita. Ha ha.

Che Ara,
Kalau asyik menangis saja - Muhammad Al-Bab! Ha ha.

Mac 12, 2008 1:39 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Itu kalau anak orang Melayu. Kalau anak India atau Cina?

Hehehe!

Mac 12, 2008 2:02 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

Kau kat Selangor..okay laa..dapat anak baru.

Aku?

Aku kat Terengganu..anak dah lama keluar. Nak ditukar, bapaknya?

uwoop..uwwooppp...

Mac 12, 2008 2:24 PTG

 
Blogger cik daun said...

aku takkan letak nama anak ikut peristiwa semasa.. ahahaha.. 20 tahun lagi dia dah tak IN!

Mac 12, 2008 2:45 PTG

 
Blogger siskinny said...

Muhammad Adil sudah agak common, tukarlah jadi Muhammad ParKeR, keinggerisan sedikit bunyinya

Parker? mcm bunyi jenama pen pulak

erk~

Mac 12, 2008 2:55 PTG

 
Blogger yaabbna said...

Peter Paker la..
Agak2 lps ni ada la nama jln s.velu.

Mac 12, 2008 3:02 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Mac 12, 2008 4:07 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Ling Ah Pas kot, entah. Ha ha.

Po,
Bila masa pula aku kat Selangor? *blur*

Daun,
Nama anak tak payah dok ingat2!

Nombor tu kasi ingat... nombor - 54 darjah!!!!! Kasi ingat itu nombor saja weh!!!!

HA HA HA HA HA.

Skin,
HA HA. Macam2lah kau!

Abbna,
Pssst! Ada satu bilik mesyuarat di MTUC - diberi nama Bilik V. David (x-YB DAP). Wo!

Kalau tak dapat jadi nama jalan, dapat jadi nama bilik pun ok - BILEK MESYUARAT PARA SAMI SAMMY VELL!

"HeRMM! Raskelll!" Sammy Vell.

Mac 12, 2008 4:10 PTG

 
Blogger Azzam Supardi said...

Ha ha. Al-dap yang tak tahan heh!

Mac 12, 2008 4:41 PTG

 
Blogger bajukurung said...

semua tu tak bes la naga,

kita cuba ni :

hasan adildapas


:D

Mac 12, 2008 5:45 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azzam,
HA HA.

Baju,
HA HA.

Mac 12, 2008 9:05 PTG

 
Blogger amyz! said...

Hahahaha.
Keji jee...

Mac 12, 2008 9:27 PTG

 
Blogger zizie ali said...

sekarang trend nama panjang. jadi, nama Pasrule Adil al-Dap bin Ahmad Hamzah rasanya agak releven.

Mac 12, 2008 10:18 PTG

 
Blogger irdhihayati said...

nama dah ada nmpk gayanyer..cume atuk nye aje x setuju..haih..jgn gaduh kat balai polis masa nk register sudah ler..

Mac 13, 2008 5:38 PG

 
Blogger abg lalox said...

apasal semua nama BA?
Ahmad Umnomcamic mcm best.
bak kata najib,glokal..

Mac 13, 2008 7:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Lelaki2 keji memang digilai wanita2 genit. Humcha!

Zz,
HA HA HA HA HA! Cukup kotak tak?

Ir,
Register kat Jabatan Pendaftaran ya!

Lalok,
Ahmad Hamzah masih bercuti. Belum dapat apa2 perkembangan tentang nama anak dia.

Oh ya, sebagai info tambahan, Ahmad Hamzah aka Izzy aka Anjang adalah pemain gitar akustik yang mengiringi bacaan sajak Fynn di Maskara 7.

Mac 13, 2008 8:35 PG

 
Blogger ~qudwah_mardihah~ said...

hihih
saya suka Muhammad Adil..sedap nama tuh...........

huahuhauhauauuah (guling-guling ketawa) tak ada Muhammad BN ka?

Mac 13, 2008 10:38 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Diah,
Muhammad Bien pun ok juga. Macam bunyi Jerman. Ha ha.

Mac 13, 2008 2:32 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home