"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

10 Mac 2008

Siri Pilihanraya Sudah Berlalu: Sebumbung tetapi tak sepuntung

Kata Tok Rimau, "Bagus ipar-duai kau... walaupun mereka dan kau tidak mempunyai fahaman politik yang sama, tetapi masih lagi boleh 'sebumbung' dan boleh menghisap rokok bersama-sama.”

Kata aku, "Tapi, aku hisap rokok Dunhill, dan mereka hisap rokok Benson!"

Kata Tok Rimau, "Oh!"

...

TAHUKAH KAMU?: Penagih tegar Dunhill selalu kata Benson itu 'rokok jamban' dan begitu jugalah sebaliknya. Jadi, mereka ini tidak sekali-sekali menghisap rokok selain daripada brand kegemarana mereka. Pelik bukan.... Tapi, apa kaitan semuanya ini dengan politik? “Saudarek... fikir-fikirkanlah!" Kata Farid Ismet.

...

(Aku calon paracut PUNDAK) - P153 SEMBRONG - 739 undi.

Pilihanraya akan datang aku nak bertanding kat kampung, sebab... PUNDAK - P135 ALOR GAJAH - 1,953 undi.

25 Comments:

Blogger Pa'chik said...

hahah.. nanti tahun depan aku nak tubuh PAUPOS.. parti undi pos... bertanding kat rembau. buleh dapat banyak undi... hahaha...

Mac 10, 2008 9:12 PTG

 
Blogger pengkao said...

jangan hisap rokok hidup bersama-sama sudah..

pa'chik,aku join PAUPOS..
kasi pekan satu!

Mac 10, 2008 11:50 PTG

 
Blogger DeeN said...

owh, aku cuba nak mengundi Pak cik Ge. Tp nama kat tempat lain. Leh undi dua kali ka? Er.. adakah itu dikira pengundi hantu? HaHaHaHaHa ...

Mac 11, 2008 12:49 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
HA HA.

Lalox,
HA HA.

Nura,
Hari ni kau jangan pergi ke sekolah dan tanya, "enche, kat mana tempat nak mengundi, enche?"

Masa untuk mengundi dah habis, dekkk! Ha ha.

Mac 11, 2008 8:36 PG

 
Blogger June said...

Takpe Ge,

Orang yg berjaya adalah orang yg selalu gagal dan bangkit semula.

Jangan telan rokok Ge... hisap dude, hisapppppppp.

Mac 11, 2008 9:24 PG

 
Blogger asuhara sue said...

Alop...apa pun jenamanya rokok tu (waimah takde jenama sekalipun) benda tu tetap MIRBAHAYAAAAA

Mac 11, 2008 10:02 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Dari dulu lagi aku teringin sangat nak merokok, nak nampak 'macho.' Tapi cuba cuba, tak jadi. Cuba cuba, tak jadi.

Hahaha!

Mac 11, 2008 11:05 PG

 
Blogger Najwa Aiman said...

Pun tak ada kena mengena dengan entri kau: Mana le aku tau alamat emel ko... Nak bagi takde hal... tapi... kenapa nak nombor aku ek?

Tapi yang ni ada kena mengena dengan entri kau: Dua-dua rokok Dunhill dan Benson tak digalakkan dibuang puntungnya dalam lubang jamban - pesanan daripada Indah Water.

Mac 11, 2008 11:42 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Teh,
Aku hisaplah niiiii.... Haiyah!

Asu,
Mirbahaya lagi 'state' yang naikkan harga rokok. HA HA.

Purp,
Kau pergi hisap benda lain sajalah, madu misalnya. HA HA.

Najwa,
HA HA. Blog baru, bro?

Sajalah minta nombor telefon kau sebab... sajalah nak berkawan dengan orang teater. Lagi pun, setiap kali kau mai KL - aku tak dapat minum teh dengan kau.

sinaganaga1547 at yahoo dot com

Mac 11, 2008 11:58 PG

 
Blogger Amyz! said...

Kalau rokok malboro light kira geng tak? ke, kena maki sebab hisap malboro light?

Mac 11, 2008 2:23 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Pondan je yang hisap light-light ni.
HA HA HA.

Mac 11, 2008 3:30 PTG

 
Blogger ai syazwani azizi said...

peminat pakcik naga yang baru..

kita tamat mengkhatam semua entri pakcik. tank yu krana menceriakan kita 2 hari ni.

Mac 11, 2008 3:41 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Syazwani,
Oh. Another Aquarius. Mencurah air jugalah kerjanya ni. Oh.

Pemurah!

Mac 11, 2008 4:21 PTG

 
Blogger pjoe said...

marlboro la best!
light lagi
baru metroseksual!
haha

Mac 11, 2008 5:00 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

Semoga negaraku aman damai..

Mac 11, 2008 5:33 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Bak sebatang!

Mac 11, 2008 6:42 PTG

 
Blogger zaki zainol aka kangaq said...

Aku dan abang aku akan bertukar-tukar rokok bila masuk toilet (aku Dunhill dan abang aku Benson). Ini boleh dijadikan contoh persefahaman. Hahahaha...

Mac 11, 2008 8:10 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Joe,
Aku uberseksual!

Embun,
Yeah!

Ying,
Ada sebatang je. Mau? Ha ha.

Kangaq,
Tak pernah tengok pun kau hisap rokok?

Mac 11, 2008 8:13 PTG

 
Blogger ai syazwani azizi said...

pemurah?

ke pemarah?

Mac 11, 2008 8:48 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

nasib baik tak pertikaikan rokok kesayangan gua nih..

Mac 11, 2008 9:18 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Kata Khairul Azuwan, "Kalau hisap rokok daun ke rokok gulung ke baru seronok cakap pasal politik. Ha ha ha!" Heh. Kapitalis sungguh :)

Mac 12, 2008 8:00 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Syaz,
:-)

Yapong,
HA HA.

Azzam,
HA HA.

Mac 12, 2008 8:35 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

aku kalau pembangkang yang menang itu hari, bukan nak suruh turunkan harga rokok, tapi nak suruh turunkan gaji semua kakitangan awam - tak produktif langsung!!!

HAHAHA

Mac 12, 2008 8:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Kau tak moh turunkan gaji kakitangan SPR ke? HA HA.

Mac 12, 2008 9:42 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

SPR menyahut seruan bersih, "Sabtu pakai kuning", agaknyalah.


HAhaha

Mac 12, 2008 11:46 PG

 

Catat Ulasan

<< Home