"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Februari 2008

Emily explained that living things were always being spontaneously

Kata Muhammad, living things bolehlah dibahagikan kepada lima kumpulan, iaitu 1. mammals, 2. reptiles, 3. amphibians, 4. fishes, dan 5. birds.

Kata Emily, ooo.

Kata Muhammad lagi, ada birds yang boleh terbang dan ada birds yang tak boleh terbang, contoh birds yang tak boleh terbang* adalah...

Kata Emily, ...birds sakit???

HA HA.

Adik-adik,
Contoh birds tak boleh terbang* adalah penguins, rheas, ostriches, emus, cassowaries, kiwis, dan dodos.

Adik-adik,
Pak Lah dah janji kaji - sama ada nak guna bahasa Inggeris atau bahasa Melayu untuk matapelajaran Sains dan Matematik.

22 Comments:

Blogger d'arkampo said...

he he

Februari 18, 2008 12:11 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Burung sakit? Sakit apa?

Hehehe!

Februari 18, 2008 12:36 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Burung? Sakit?
Siannnnnnnn!!

Februari 18, 2008 1:24 PTG

 
Blogger el-Maaniq said...

jenis burung yang besar pun takleh terbang!

Februari 18, 2008 1:27 PTG

 
Blogger amyz! said...

Hahaha. Emily sangat kiut~

Burung dodos comel (dalam ice ages).. tapi dah pupus. Hahaha.

Februari 18, 2008 2:18 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
HA HA.

Purp,
Burung sakit siplis. Ha ha.

Nura,
Ha ha.

Maniq,
Ya.

Amyz,
Emily dah pandai naik basikal dua tayar - hari2 apabila balik dari sekolah dia main basikal - so, homework dia lupa nak buat. Aaa, semalam kena rotan dengan ayah dia. BHA HA HA.

Februari 18, 2008 2:22 PTG

 
Blogger deOughtred said...

Burung tu mesti selsema... keluar air je...

Februari 18, 2008 2:24 PTG

 
Blogger Liau said...

lagu dulu2....
burung pipit mati tersepit...
celah pintu si kayu manis...

Februari 18, 2008 2:36 PTG

 
Blogger madulebah said...

Burung yang kena tembak pun dah tak boleh terbang juga.. ha ha

Emily main basikal kat corridor ke uncle?

Tiba-tiba aku rindukan Bandar ES

dan kedai mamak yang namanya seperti.....

Februari 18, 2008 3:36 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

punai ada gak takleh terbang..
ekekeke...

Februari 18, 2008 3:42 PTG

 
Blogger Nizam Rusli said...

burung yang hari2 dimandikan juga tidak dapat terbang

Februari 18, 2008 3:47 PTG

 
Blogger Taf Teh said...

Oh ada lagi naga,

Burung mati.... p_c_k. Ha ha ha.

Februari 18, 2008 4:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Deo,
Wo?

Liau,
La la la la la.

Madu,
Yeap! Tak bagi main kat bawah - abang kucing ramai la ni.

Chik,
Ha ha.

Nizam Gitar Tong,
Iye ke tak boleh terbang? Ha ha.

Teh,
HA HA. Ini pasal burung la! Bukannya pasal 'burung'! Aaa... serupa ke lain2 ni ek? Aaaa...

Februari 18, 2008 4:24 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Burong kakak tueeee... Hinggap di jendeleeeeee....

Nenek sudah tueeeee.... Giginya tinggal dueeee....

Hik hik hik!

Februari 18, 2008 4:36 PTG

 
Blogger Mat Jan said...

"burung tak boleh terbang" ??

mencarut sajalah lu ni...

Februari 18, 2008 5:12 PTG

 
Blogger waterlily said...

ish malas nak tumpang mencarut(malu tapi mau). Burung tu kena penyakit kelamin hu..hu..hu..

Februari 18, 2008 7:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

PYT,
Kakak tua mana yang ada burung tu? Ha ha.

MatJan,
Mana ada wa mencarut. Ha ha.

Lily,
Ha ha.

Februari 18, 2008 10:38 PTG

 
Blogger litium said...

burung apa?

Februari 18, 2008 10:42 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Good girl.

Februari 19, 2008 9:05 PG

 
Blogger ah tok said...

tajuk lagu gamelan 'timang burung' :D

Februari 19, 2008 10:34 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Litium,
Ha ha.

Mau,
Ha ha.

Ah Tok,
Aku pernah menjadi pemain bonang untuk lagu 'Timang Burung'. :)

Februari 19, 2008 11:20 PG

 
Blogger Rem said...

Burung tak boleh terbang? Selain burung mati:

(1) Burung sedang mengawan (tak kan nak terbang pula kan?)

(2) Burung dalam sangkar sempit (alaa... macam tak faham pula!).

:)

Februari 26, 2008 4:04 PG

 

Catat Ulasan

<< Home