"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

31 Januari 2008

MASKARA - untuk siapasiapa saja

Pertemuan kami. Di kawasan tangga kecemasan Wisma M. Bagai telah dijanji-janji. Aku merokok. Aci Seroja menyapu. Menyapu habuk rokok.

Oleh kerana komitmennya kepada tugas dan emak (Cik Teh) tak boleh sentiasa duduk di sebelah aku di pejabat (akukan anak emak) - aku dah anggap Aci Seroja macam emak aku juga dah.

Aci!, kata aku, sabtu malam mari rumah PENA hah, ada Maskara... saya belanja aci makan-makan ka minum-minum ka ketawa-ketawa ka.

Maskara?, kata Aci Seroja, itu 'herbs' mau kasi 'virgina' lagi 'power'kan, tambi?

Itu mas coteklah aciiii, kata aku, haiyoooh!

Pesanan penaja: Maskara - sabtu ni - 8:30 malam

19 Comments:

Blogger nUr@dDeEn said...

AyooYoo.. amma..kurang dengar ke silap paham. HaK HaK HaK!!
=B

Januari 31, 2008 11:10 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Mana lebih kuasa, mas cotek atau kacip fatimah?

Hehehe!

Januari 31, 2008 12:11 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
HA HA.

Purp,
Power lagi Kopi Tegak. HA HA.

Januari 31, 2008 12:18 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Phuying sedang membayangkan naga sedang memakai Maskara Maybelline XXL. Pasti ayu. Eeuuwwwww...

Januari 31, 2008 12:36 PTG

 
Blogger leez said...

untuk aci..Ayurveda.

Januari 31, 2008 1:47 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

haha.. masidayu dulu-dulu pun power gak ooo... ekekek...

Januari 31, 2008 3:06 PTG

 
Blogger Saharil said...

Cakap la, maskara tu nak kasi 'virgina' nampak macam lebih sempit sebab ada outline.

Eh, sat, tu celak.

Cakap pada dia, maskara tu nak kasi 'virgina' punya bulu lashes nampak lebih tebal dan panjang, macam jenama L'Oreal Wondercurl yang Siti Nurhaliza pakai.

Terima kasih.

Januari 31, 2008 3:42 PTG

 
Blogger waterlily said...

aku tak faham..sungguh aku tak faham :)

Januari 31, 2008 4:18 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ying,
Eeeeiiiuuuuuooo.

Leez,
Haiyoooh!

Chik,
Dah nama pun 'mas'. Mas mana yang tak power, Cik oooooi. Ha ha.

Ril,
HA HA. Kalau lebih panjang lebih tebal - akan lebih power ke? Muerekekekekeeee...

Haiyoh!

Waterlily,
Aku pun tak faham apa aku tulis. Haiyoh!

Januari 31, 2008 4:56 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

abang naga, mas cotek dgn mas idayu sama ker...?

Januari 31, 2008 5:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ontah,
Aku rasa sama. Ha ha.

Januari 31, 2008 7:34 PTG

 
Blogger amyz! said...

saharil. hahahaha..

Januari 31, 2008 11:48 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Vanakam!

Februari 01, 2008 10:55 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

na a unnay kadi likirey!


lepas ni invite Kashmir Stone pulak, ammakkk

Februari 01, 2008 5:24 PTG

 
Blogger Emphbone said...

haha..
apa la itu aci..
luca juga sama fikir..
macam unkle samy..

Februari 02, 2008 2:36 PTG

 
Blogger ainon mohd said...

Apa punya cerita!!

Cit! (Bunyi Samy meludahkan air sireh).

Februari 02, 2008 11:30 PTG

 
Blogger zizie ali said...

ciit! (bunyi linggam ludah air sireh...)

Februari 03, 2008 8:31 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Terima kasih kepada kawan-kawan yang hadir (walaupun dalam kehujanan). Dan terima kasih kepada penaja-penaja.

Semoga Maskara 6 seterusnya akan menjadi maskara 60, Maskara 600.

Hubaya! Hubaya!

Februari 03, 2008 4:50 PTG

 
Blogger madulebah said...

Ulat Buku Yang Comel kata air teh o malam itu macam air mas cotek.

Ha ha ha..

macam mas cotek pun, habis juga..

Februari 04, 2008 10:49 PG

 

Catat Ulasan

<< Home