"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

02 Januari 2008

Kasut Kickers

Satu hari. Aku. Bob. Pergi ke Jualan Menghabiskan Stok. Yang lokasinya tidak jauh dari Lapangan Terbang Subang. Itu.

Bob. 'Sambar' Kickers. Satu.

“Dah namanya pun Jualan Menghabiskan Stok... kasut yang aku beli ni pun sebelah lain sebelah lain. Sebelah label color merah dan sebelah lagi label color hijau. Tak apalah... janji murah". Rungut Bob.

"HA HA. Label Kickers memang macam tulahhh!!!! Sebelah lain color sebelah lain color." Beritahu aku.

"Oh! IYE KEEE??? HA HA HA!" Ketawa Bob.

Aku pun. "Sambar' Kickers. Satu. Yang tanpa label.

15 Comments:

Blogger deOughtred said...

label lain color takpe, bang.
jangan tapak lain-lain color. sebab nanti bila nak cakap kat orang, "kau nampak tak tapak kasut aku ni?" orang ketawa balik pulak kat kita, "nampak, nampak.. yang hijau ke yang merah?" :-)

Januari 02, 2008 2:58 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Aku orang miskin. Aku pakai Warrior made in China. Serupa macam Bujang dalam Kembara Seniman Jalanan.

OSMan tikus pakai apa masa tu aku pun tak tau. MUngkin selipar kot.

Januari 02, 2008 3:33 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Deo,
HA HA. Nanti aku beritahu kat Bob.

Mau,
Kickers baru untuk opis baru kot, entah. Ha ha.

Jig,
Amani nak resume kau. Tadi dia telefon lagi.

Januari 02, 2008 4:07 PTG

 
Blogger AhsueZ said...

so desu ka?

(garu-garu kepala yang tak gatal. semalam batu pergi buat scalp treatment. orang kedai rambut tu kata, itu bukan dandruf, kulit kepala saya teramat kering lalu gugur. huh?)

Januari 02, 2008 4:40 PTG

 
Blogger waterlily said...

Kasut Kickers...sedap la nak menendang ye? Saya cuma pakai selipar bang..selipar Jepun.

arigatogozaimas...sayonara( tu je yang sempat belajar sebulan tinggal kat Osaka haa..ha..ha..)

Januari 02, 2008 5:11 PTG

 
Blogger pipiyapong said...

gua pakai kasut buatan benta..solid..

Januari 02, 2008 7:14 PTG

 
Blogger siew said...

aku penah ada sepasang kasut kickers
datang terus dari UK
tapi kena rembat kat masjid as-syakirin KLCC
pinjam selipar jepun masjid naik klcc beli kasut
hahaha
sangat sedih

Januari 03, 2008 7:52 PG

 
Blogger ontahsapo said...

mula mula kickers, lepas tu Dr Martin, skrg....?

Januari 03, 2008 6:09 PTG

 
Blogger Op said...

aku pakai kasut bandung je. murah-murah je. tak ada jenama pun. huhu.

Januari 04, 2008 10:32 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

jualan penghabisan stok? ini membuktikan bkn org perempuan aja y pegi ke jualan penghabisan stok haha

Januari 04, 2008 2:43 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Aku pakai kasut boot.

Januari 04, 2008 3:04 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Ada saiz dah kira syukurlah. Biasanya kalau jualan penghabisan stok, samada saiz 'kecik' atau saiz 'gajah'. Hehehe

Januari 04, 2008 3:47 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

HA HA

Januari 05, 2008 7:46 PTG

 
Blogger Saharil said...

aku rasa nak hantar surat komplen pada ofis kickers, kenapa dia bikin kasut dia lembut dan selesa, kenapa dio tak buat kasut yang lebih brutal, memandangkan jenama 'kickers' tu melambangkan kasut yang suka menerajang. aku nak cadangkan dia letak pisau lipat kat hujung, macam dalam filem tu.

Januari 07, 2008 8:54 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Saharil,
HA HA. Guna kasut Kickers untuk sepak benda lembut2 je. Kertas, misalnya. HA HA.

Januari 07, 2008 9:00 PG

 

Catat Ulasan

<< Home