"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

01 Januari 2008

Happy New Year! Yang penting kita bisa hepi

Tu tu tu, pergilah tengok, kata Barbara, kakak tu cekik anak dia dengan seluarlah!

Mana?, tanya aku, rokok di tangan baru luak sa 'pam'. Sayanglah kalau hendak dibuang. Jadi, aku sa 'pam' lagi.

Di 'perut' Globe Silk Store. Seorang ibu. Sedang mencekik. Anak lelakinya. Yang berumur enam tahun lebih sedikit. Dengan pinggang seluar warna biru. "Adik nak seluar warna hijauuuu!" "Hishhhh! Cuba diam! Aku cekik cekik juga budak ni karanggg!"

Ermmmmph, mereka bergurau tu, kata aku, orang Malaysia memang suka bergurau! (Termasuk menteri-menterinya. Ha ha).

KOMA

Happy New Year, guys!

36 Comments:

Blogger DeanSham said...

Ha.ha..ha!

Ini skill orang melayu, ukur seluar pakai leher!

Masa kat Tokyo dulu ada member buat skill ni kat kedai GAP, terkejut beruk mamat salesman Jepun tu tgk member aku test size seluar jeans pakai ukur lilit leher!

ha..ha..ha..!

Disember 27, 2007 5:30 PTG

 
Blogger DeeN said...

Erk!! Cekik leher dgn seluar??? Er.. bukan itu cara paling survival nak ukur size ker? Ahak, ahak, ahak!!

Disember 27, 2007 5:30 PTG

 
Blogger saharil said...

tak pernah paham aku, kenapa orang ukur seluar ikut leher. kalau ikut cara tu, formula matematiknya, ukurlilit pinggang/2 = ukurlilit leher. kalau orang gemuk tapi leher slim, camne? (ada ke?)

kenapa tidak pergi fitting room dan try, atau hafal saiz anak aje?

Disember 27, 2007 5:47 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

DeamSham,
Aku pernah TER-try jaket kulit babi kat Ikebukuro. Kedai tu terletak di belakang hotel Metropolitan, Ikebukuro.

Apa rasanya? Sangat lembutttt...

Nura,
HA HA.

Disember 27, 2007 5:48 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Saharil,
Fitting room? Ermmm... mungkin kakak kita tu keliru antara 'fitting room' dengan 'mat fit' kot, entah. HA HA.

Disember 27, 2007 5:56 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

itu skil tahap tinggi orang melayu.. hahaha.. dan memang leher akan berubah ikut saiz pinggang... tapi kalau jenis yang pakai sluar jauh di bawah pusat.. tak leh lah...

Disember 27, 2007 10:04 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

ini contoh gurauan menteri... lawak lucah tahap bapak dewa..

SINI!!!

Disember 27, 2007 10:07 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ha ha

Disember 27, 2007 10:35 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Ha ha.

Jai,
Bukan aku tak mahu tinggalkan komen di blog kau - tapi blog kau lambat nak loaded.

Disember 28, 2007 8:33 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

kalau mak budak tu nak test coli cekik kat mana pulak?



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

komen aku ni boleh dikira gurauan jugak ke? HAHA

Disember 28, 2007 9:23 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Dia cekik kat leher laki dia, entah, ha ha.

Disember 28, 2007 11:08 PG

 
Blogger Ahsuez said...

kepada sesiapa yang ada beguk pada waktu itu, sila jangan amalkan petua ini! nanti kau akan sibuk bising dengan laki/bini kau yang "eh.. saya dah kurus ke bang/yang? hari tu kita ukur seluar ni macam ngam-ngam. sekarang dah jadi besar pula!"

Disember 28, 2007 11:57 PG

 
Blogger Jannah said...

Wah ini selalu buat. Kalau pergi kedai cari seluar. Kadang2 rasa bodoh juga but bedal sajek.

Mak tu marah kat budak tu sebab dia degil kut. Maybe something happened at home earlier.

"mok, chet takmo sekolah dah, nak jadi ahli muzik macam kumpulan Spider."

Disember 28, 2007 12:59 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

itu skill mana boleh pakai zaman skang..boleh muntah-muntah kanak kanak..

Disember 28, 2007 2:36 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ahsuez,
Kau bayang kalau kakak tu nak belikan seluar dalam laki dia. Dia lilit kat leher laki dia juga ke? Ha ha.

Jannah,
Budak tu nak seluar hijau. Pengawas sekolah rendah pun tak pakai seluar hijau, dekkk.

Yapong,
Ha ha. Kata aku. Sambil hisap rokok. Sa 'pam' dua 'pam' lagi.

Disember 28, 2007 3:10 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku sampai sekarang masih tak faham kaitan saiz pinggang dengan diameter leher itu.

Disember 28, 2007 4:40 PTG

 
Blogger siskinny said...

Err..cara ni bleh apply kat dedua jantina ke?

Ingatkan utk org laki jer, org pempuan pun bleh ker?

Disember 28, 2007 5:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Kau ingat aku faham ke? Ha ha.

Sis,
Aaaa... aku syak saiz buah dada tak semestinya ikut saiz pinggang, kan kan kan.

HA HA.

Disember 28, 2007 7:42 PTG

 
Blogger Unknown said...

bro, saiz buah dada ukur pakai tangan la.. hahaha..

Disember 28, 2007 8:33 PTG

 
Blogger Amyz! said...

hahahahaha. fitting room adalah tempat mat fit lalok. hahahaha. keji lah

Disember 29, 2007 12:16 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

aku memang tahu ini taktik, dan selalu suggest kat member2 lelaki aku, ada yang terkejut ada yang memang tahu.

Tapi aku nak tanya korang yang berjantina lelaki ini. Betulkah trick ini tepat dan menjadi?

Disember 29, 2007 1:41 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Amirah,

Jawaban aku ialah 'tak'. Hahaha

Disember 29, 2007 9:01 PG

 
Blogger Ku Keng said...

selamat menyambut Awal Muharram, meskipun terlalu awal untuknya.

Disember 30, 2007 1:20 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kelam,
Ya ke? Ha ha.

Amyz,
Ha ha.

Amirah,
Dalam buku Ayah Kita Bos ada entri Kimono Ketiak Berlubang. Pergi baca! Ha ha.

Dug,
Hah!

Keng,
Selamat menyambut Awal Muharram to ya too. Kirim salam kepada Kak Nor.

Disember 31, 2007 8:36 PG

 
Blogger jagoan said...

Saiz pinggang saya 24D

Disember 31, 2007 1:41 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

ge askar tu dah sampei.. time kaseh...

Disember 31, 2007 2:33 PTG

 
Blogger Deo said...

Selamat tahun baru!
Azam saya ialah semoga azam diorang ialah berazam agar diorang kurang tidur... heheheh

Disember 31, 2007 4:55 PTG

 
Blogger hana_kirana said...

Hepi Nu Yer. mari join aku minum-minum (air suam) di parti liar malam ni.

Disember 31, 2007 5:31 PTG

 
Blogger Bailey said...

happy new year abg naga. =)

Disember 31, 2007 8:53 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kelisa,
Bukan 36D ke? Ha ha.

Chik,
Selamat membaca.

Khal,
Ha ha.

Deo,
Aku perlukan tidur. :)

Hana,
Aku rasa, tidur lebih bestlah daripada minum air suam kat parti liar.

Bali,
Same goes to ya.

Januari 01, 2008 10:12 PG

 
Blogger Amyz! said...

selamat tahun baru bebeh. ai mis yu.. hakhakhak,

Januari 01, 2008 1:25 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Ha..ha..selamat tahun baru...ni melawak ke melucah ni? Tapi bak kata bang naga kita "mak bapak mana yang tak pernah melucah " :D

Januari 01, 2008 11:02 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
I miss you too. HAK HAK HAK.

Waterlily,
Ha ha.

Januari 02, 2008 8:38 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Masa gath hari tu Attokz ada buat demo cara nak ukur stoking, cekik tang mana ntah.

Hahaha

Januari 02, 2008 1:16 PTG

 
Blogger Unknown said...

naga,selamat tahun baru

Januari 02, 2008 2:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Aku tahu dia cekikkan kat mana. HA HA.

Amora,
Happy New Year bebeh.

Januari 02, 2008 4:09 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home