"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

11 Disember 2007

Old boys yang kadang old-school

Image Hosted by ImageShack.us

Di dalam pejabat Izham. Ada keyboard, ada bass guitar, dan ada *keyboard yang bentuknya macam gitar (Yang macam Donny Osmond main tu).

“Kalau boleh... kau belilah siri Combat,” aku kata, “beli yang Vick Morrow berlakon sahaja... yang Rick Jason berlakon tak payah beli pun tak apa. Ha ha!”

“Ha ha! Bukan senang nak dapat siri lama lama tu, Bro,” Izham kata, “aaa... ni nak suruh aku main lagu apa ni, Bro?”

“Jazz-lahhhh,” aku kata.

Izham tekan keyboard. Ada bunyi ting tong ting tong. Lagu jazz. “Old-school jazz ni, Bro,” dia kata. “Ooo,” aku kata. Jari dalam kasut aku ada goyang sikit sikit.

Di ruang tamu pejabat Izham. Ada awek cun sedang duduk menunggu. Temuduga untuk jawatan baru kot, entah.

Izham emel aku kejap ni: *Itu namanya remote keyboard controller. Actually dia takde bunyi. Thru midi, kita hook up to a sound generator like a sound module or sampler. Mine is an AX-1

23 Comments:

Blogger Anonymous said...

wo ho!
hebat kau!

Disember 11, 2007 5:29 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Wah! Kawan dengan orang kuat 8TV tuh!

Disember 11, 2007 6:28 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Hebat. Tabik!

Disember 11, 2007 6:48 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Hebat. Tabik!

Disember 11, 2007 6:48 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Hebat tang mana tu, Awang? Ha ha.

Purp,
Berkawan dengan orang hebat tak semestinya kita pun sama hebat. :)

Dug,
Dua kali tabik nampakkkkkk. Ha ha.

Disember 11, 2007 7:04 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Mintak autograf boleh..?? Hehe!

Disember 11, 2007 8:51 PTG

 
Blogger hana_kirana said...

Sampaikan salam chintaku untuk Izham

Disember 12, 2007 8:15 PG

 
Blogger sinaganaga said...

PYT,
HA HA.

Hana,
HA HA.

Disember 12, 2007 8:37 PG

 
Blogger Anonymous said...

..sampaikan salam cintaku juga..

HA HA HA HA

Disember 12, 2007 9:54 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Eeeeeeiioooouuuuuu!!!! Ha ha!

Disember 12, 2007 10:48 PG

 
Blogger hana_kirana said...

Chinta tetap chinta. Oh Izham..

Disember 12, 2007 12:26 PTG

 
Blogger June said...

Old-school yang kewl...

Disember 12, 2007 1:23 PTG

 
Blogger DeeN said...

WoWoWo! Len kali kalo nak jumpa Izham bagitau la aku awal2. Nak suruh tanya, ada dia dapat resume aku tak? MuaHaHaHaHaHa!!

Disember 12, 2007 1:42 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Ha ha. Kau gay?

PYT,
:)

Hana,
HA HA.

Teh,
Ya. Kami memang kewl.

Nura,
Ha ha.

Disember 12, 2007 2:21 PTG

 
Blogger Unknown said...

old boys y blah kiri...izham muda lagi haha

Disember 12, 2007 2:32 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

DVD tu tolong sampaikan.

Disember 12, 2007 3:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Kami rakan sebaya. :) Lebih sesuai lagi jika dilabel sebagai 'Young at Heart'.

Mau,
Dah bagi dah.

Disember 12, 2007 4:47 PTG

 
Blogger DeanSham said...

alamak, boss, aku memang minat cerita combat!

Vic Morrow aku tau, Rick Jason tak perasan la pulak!

Disember 12, 2007 5:30 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

DeanSham,
Tu la pasal. Takpe, we just wait and see. Kalau ada rezeki kita - 8TV akan tayangkan Combat.

Izham kata, lepas habis tayang SMDM - 8TV akan tayang Bionic Woman. Katanya la.

Aku ada juga sebut kat dia pasal Space 1999 dan Lost in Space. Hak hak hak.

Pssstttt! Asal jangan mamat tu beli Payton Place dah le. Ha ha.

Disember 12, 2007 6:31 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

champion rupanya..

Disember 12, 2007 6:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pipi,
Oit! Bila mau minum sama?

Disember 13, 2007 8:32 PG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

haha..ada masa email le port mana..gua datang.segan le nak lepak dengan champion2 nih..

Disember 13, 2007 6:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

PP,
Apa emel lu?

Disember 17, 2007 11:01 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home