"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 Disember 2007

Sewaktu hujan turun itu pagi

Cuti sekolah. Hujan. Aku sampai awal. Ke pejabat. Buka 'radiogram'. Dengar jazz. Diana Krall. Perempuan tu kata, "just love me like a man!"

Aku jilat setem. Tampal. Aku jilat lidah sampul surat. Tampal. Ada bahagian yang tak mahu melekat.

“Pagi pagi Jumaat ni kita mana ada banyak air liur, enche!” Kata Sufian Abas. Yang tiba-tiba muncul. Kemudian *plop!*

Eeeeiiiuuuuoooo!

30 Comments:

Blogger amyz! said...

Hahahaha.
Pakai gam la wehhhhh...!!!

Disember 07, 2007 10:57 PG

 
Blogger siew said...

Eeeeiiiuuuuoooo!
emmmm....i like

Disember 07, 2007 11:28 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

kita minum dulu! hehe

Disember 07, 2007 11:53 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Ha ha. Tengah nak pos 'Gum'-lah ni.

Siew,
Siiieeeeeeeuuuuuuooow!

Dug,
Ok. Ha ha.

Disember 07, 2007 12:07 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

haha.
pagi jumaat ye...enche naga..

Disember 07, 2007 12:29 PTG

 
Blogger Taf Teh said...

Oh, kau kekurangan stok bendalir?

Disember 07, 2007 12:46 PTG

 
Blogger Cik Seri said...

kenapa ari jumaat takde air?
aku tak paham...

Disember 07, 2007 1:25 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Hujan. Ha ha.

Teh,
Bendalir dah jadi tepu. Ubat gegat? Ha ha.

Seri,
Air ada. Air liur yang tak ada. Ha ha.

Disember 07, 2007 2:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Penat o kerja pos buku ni.

Disember 07, 2007 2:35 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Mana getah gam lembu kau?

Disember 07, 2007 2:54 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

sila beli buku naga.
komen aku ada di kulit belakang. haha!!

Disember 07, 2007 3:43 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Lain kali pos hari khamis. Air liur banyak lagi.

He he he!

Disember 07, 2007 5:06 PTG

 
Blogger tapai said...

Pakai gam la weiii!!!

Ooops, lupa. Gam pun dah pakai malam tadi

Eeeiiiuuuoooo!!!

Disember 07, 2007 7:44 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Tak faham, tak faham.

Ha ha ha!

Disember 07, 2007 10:28 PTG

 
Blogger Taf Teh said...

Adik-adik suci, malam Jumaat adalah malam keramat untuk upacara perempuan mengigit halkum lelaki. Faham?

Disember 08, 2007 1:29 PG

 
Blogger Pa'chik said...

blackpurple @ jowopinter said...
Lain kali pos hari khamis. Air liur banyak lagi.
He he he!
>>>

nanti malam pulak tak cukup air liur... ekekek...

Disember 08, 2007 4:07 PTG

 
Blogger Sastri said...

isk... nak lekat stem dan sampul, sapu air laa... ada terbaca gara-gara kerja menjilat stem, kat lidah orang tu ada serangga apa ntah membiak...

Disember 08, 2007 4:27 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Taf Teh said...

Adik-adik suci, malam Jumaat adalah malam keramat untuk upacara perempuan mengigit halkum lelaki. Faham?

>>> Kau biar benar!!! HA HA

Disember 10, 2007 9:38 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Ha ha ha....

Air peluh pun tak boleh nak pakai ye tak.

Malam dah habis berpeluh.

Ha ha ha...

Disember 10, 2007 10:10 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Rimau,
Dah beku.

Purp,
Ok. 'Gum' utk kau aku kirim pada hari selasa.

Tapai,
Eeeeiiiuuuooooo! Ha ha.

PYT,
Ha ha.

Teh,
Kata abang Pyanhabib, "...kau pun menakhluki 'keakuan' ku!"
Eeeeiuuuuuooooo!

Chik,
Mereka patut 'design' air liur tiruan dan komersialkan.

Sas,
WO? Ok, untuk pengantaran seterusnya - aku akan guna air paip.

Dug,
HA HA.

Disember 10, 2007 10:13 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
On-lah aircond! Ha ha.

Disember 10, 2007 10:14 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Eeeeiiiuuuuoooo!
Apekah lekatan setem di atas sampul surat yang berisi Gum dan di pos kepada aku itu hasil air liur pak cik Ge? Hak hak hak!!

Disember 10, 2007 10:30 PG

 
Blogger blue_cherry said...

ha ha ha, eiii terasa geli wehhh.

Disember 10, 2007 2:29 PTG

 
Blogger Cik Seri said...

cuoisssssssssssss...
baru aku dpt tangkap setelah membaca komen2 seterusnya...

huh....

Disember 10, 2007 3:54 PTG

 
Blogger Dukedeaf said...

Semua air digunakan pada mlm jumaat ke?
SYABAS kene buat kajian pasal penggunaan air paling maksima setiap minggu.Rasanya dah tahu hari pe penggunaan air paling banyak.Mandi kene lebih skit.

Disember 10, 2007 5:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Jalan jilat - cepat sikit kerjanya. :)

Ceri,
Ha ha.

Seri,
HA HA.

Duke,
Selling fast. Dalam minggu lepas, banyak yang beli buku 'Gum' tu. - Tak ada kaitan dengan air SYABAS or PUAS.

Disember 11, 2007 8:56 PG

 
Blogger senandung said...

diana krall is good. tp bukan perempuan ke yg hilang lebih air liur?

Disember 12, 2007 2:13 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nandung,
HA HA HA HA HA. Kau mencarut ek?

Disember 12, 2007 4:49 PTG

 
Blogger Emphbone said...

haha rasanya lelaki banyak juga hilang air.. itu sudah pasti.. saya bujang lagi taktau apa2 hahah

Disember 16, 2007 3:58 PTG

 
Blogger waterlily said...

CEh korang sume ikut sinanaga ni melucah pehal? saya baru jumpa link nih...kut tak awal2 tumpang sekaki :)

Disember 16, 2007 6:14 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home