"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

23 November 2007

Keding

Dulu.

Aku tak suka makan nasi. Mak risau. Badan aku keding. Dia bawa aku ke klinik. Di Jalan Alor Akar. Doktor Cina tu beri ubat. “Kasi selera makan!” Doktor Cina tu kata.

Bertahun-tahun lamanya aku makan ubat tu. Tapi, badan aku tetap juga keding.


Semalam.

Mak usap-usap perut aku. Aku risau. Badan aku keding? “Lambat juga ubat 'kasi selera makan' tu nak mujarab, ek!“ Mak aku tu kata.

Ha ha.

16 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kalau bahagian perut saja yang naik, lain sebutannya tu... He he he!

November 23, 2007 2:29 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Sib baik tak baginya ubat cacing haha

November 23, 2007 3:07 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

aku tu... perempuan ka?

November 23, 2007 4:46 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Terus maju. Ayuh! Maju ke depan!

November 23, 2007 4:59 PTG

 
Blogger zuldean07 said...

dulu semalam ker?

November 23, 2007 5:10 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Apa yek sebutannya? HA HA.

Dug,
Ubat cacing pun makan juga.

Chik,
Lelaki kot, entah. Ha ha.

Mau,
Ok. Jamboleye he hoya, hey jambo jambo!

Psssst! Awek dah balik Miri ek? HA HA.

Zul,
Semalamlah!

November 23, 2007 5:18 PTG

 
Blogger Cik Seri said...

dulu..aku pun keding..makan macam tong sampah pun keding...

sekarang...ahhh...tak nak cakaplaa!!!

November 24, 2007 9:53 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Seri,
Sampah tu lambat memberi kesan kot, entah. Ha ha.

November 24, 2007 11:14 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Ooo... pakcik Ge keding hak hak hak. Weight Gain tak berkesan kah? ;)

November 24, 2007 1:15 PTG

 
Blogger rafthah said...

hahahahaha dulu high metabolism, sekarang mountainous fats? hahahahahahaha

November 24, 2007 2:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Dah tak keding dah. Ha ha.

Raftah,
Tak bolehlah nak lawan ageing dan graviti ni weh. HA HA.

November 24, 2007 4:53 PTG

 
Blogger amirahsyuhada said...

eh pakcik naga ni single..lagi ke..hohoho

November 25, 2007 1:44 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mirah,
Kadang2 singular, kadang2 plural. Ha ha.

November 26, 2007 4:45 PTG

 
Blogger Saharil said...

sekali baca macam ada unsur2 oedipal dalam entry nih.. erk! haha.

November 28, 2007 9:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ril,
Teori Freudian tu ke? HA HA. Pandai pandai je kau...

November 28, 2007 2:29 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

ubat doktor mujarab. sekarang perut naga sudah naik. haha!!

Disember 02, 2007 1:01 PG

 

Catat Ulasan

<< Home