"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

21 Oktober 2007

Makna Hari Raya Aidilftri buat Sue

Pulang sahaja dari Majlis Rumah Terbuka Hari Raya anjuran AMNOR Bahagian Shah Alam itu malam, tanpa sempat membersihkan solekan pada muka dan menukar baju tidur, Sue merebahkan tubuh mongelnya ke atas tilam empuk itu. Kain kebarung berwarna merah polosnya yang sedikit tersingkap memudahkan lagi angin daripada kipas siling menerjah masuk. Tidak cukup dengan itu, Sue mengipas-ngipas dirinya dengan suratkhabar Berita Harian.

“Kalau pegang saja tak ada guna....” kata seekor kucing, entah namanya si Sharpi entahkan bukan, “Nak saya bacakan suratkhabar hari ini?”

25 Comments:

Blogger pHu YinG said...

Ada seekor anak kucing tiba-tiba muncul di depan pintu bilik Phuying. Entah mana datangnya. Sepupu Sharpi barangkali.

Oktober 21, 2007 2:13 PTG

 
Blogger ainon mohd said...

Saya baru kutip anak kucing di luar kantin kompleks UKM di Titiwangsa. Namanya "Shawal". Dia belum pandai baca surat khabar.

Oktober 21, 2007 2:45 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

Lu apasal Brader?

Gua dah khatam aa novel-novel nipis yang di balut kertas kalendar di tahun-tahun 80an dulu.

Lu nak menghidupkan semula Mona ke?

he he

Oktober 21, 2007 3:07 PTG

 
Blogger Sayuti said...

indahnya sungguh di hari raye~
ramainye orang bersuke riye~
adikku manisss cantik bergaye~
bolehkah abang *ehem2* bersame~

meow~

Oktober 21, 2007 3:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Phuying,
Ha ha. Ya ya, barangkalilah.

Kak Ainon,
Ok ok. Kasi ajar dibaca suratkhabar ya. Ha ha.

Po,
Wa cuba nak memberi nafas kepada 'Sue'. Ha ha.

Sayut,
Ehem hemmmmmmm!

Oktober 21, 2007 5:43 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

nak baca ke buka?
kekekeek....

Oktober 21, 2007 10:28 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

aku nak antar kucing aku untuk ko ajar baca berita hairan boleh?

Oktober 22, 2007 11:54 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Suratkhabar hari ini cerita semalam.

Oktober 22, 2007 11:55 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

wah, itu kucing belajo kat sekolah mana? Sharpi tu, nama ic dia shapie'e ka?

Selamat hari raya, bro. Duit rayanye ada belen ker? Nak gak ;)

Oktober 22, 2007 1:01 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Untuk mukasurat 2 - buka dulu, kemudian baca. :)

Rudy,
Boleh boleh. Ha ha.

Rimau,
Ha ha.

Nura,
Ha ha.

Oktober 22, 2007 1:57 PTG

 
Blogger rasso said...

Kucing apa tu? hahaha

Oktober 22, 2007 3:02 PTG

 
Blogger kemat said...

"kadang2 kucing lagi bertuah daripada kita" kata mamat itu yang memerhatikan seeekor kucing dalam pelukan rapat di dada aweks itu..

Oktober 22, 2007 6:10 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Sharpi. Unik nama itu.

Oktober 22, 2007 6:15 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rasso,
Entahlah.

Kemat,
Itu sebab Vovin "...ingin menjadi kucing".

Purp,
Sharpi - nama kucing Vovin. Ha ha.

Oktober 23, 2007 8:35 PG

 
Blogger Cik Seri said...

suka menolong betul mungkin-si-Sharpi ni yer?

Oktober 23, 2007 10:27 PG

 
Blogger spyz said...

sharpi nak jilat suratkhabar pulak?

he he he...

Oktober 23, 2007 12:50 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

bro naga...sapa tuan punya kucing tu? x jeles kaa? haha

Oktober 23, 2007 1:19 PTG

 
Blogger cik daun said...

ishhhh

Oktober 23, 2007 1:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Seri,
Ha ha. Agaknyalah.

Spyz,
Kemudian, Sharpi akan menjilat anusnya, macam selalu-selalu, kata Saharil. Ha ha.

Amora,
Kucing si Vovin. Ha ha.

Daun,
Ishkkkkkkkkk! Aku tengah lap iPod Classic ni. HA HA!

Oktober 23, 2007 7:41 PTG

 
Blogger fadz said...

hihihihi

Oktober 24, 2007 8:30 PG

 
Blogger Kelopak Sakura said...

Lihat Surat Khabar Star 24/10/2007. Muka surat 4. Siti Nurhaliza menggayakan selendang (yang sebenarnya merupakan kening langsir organza yang banyak aku nampak di KAMDAR).

Oktober 25, 2007 12:09 PTG

 
Blogger Kelopak Sakura said...

Ada lubang tempat masukkan dawai langsir pada bahagian atas selendang.

Oktober 25, 2007 12:10 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Lama dah tak mengeteh. Bila ada senang turun Fatima ke bucu ke ?

Oktober 25, 2007 1:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Fadz,
HA HA.

Kelopak,
Oh?

Dug,
Sila-sila, marilah ke mari, tak ada hal punya.

Oktober 25, 2007 7:28 PTG

 
Blogger Bimo Septyo Prabowo said...

Mohon maaf lahir dan batin

Oktober 28, 2007 12:07 PG

 

Catat Ulasan

<< Home