"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

24 September 2007

Butuh

Hari itu. Seorang wanita tempatan mengadu. Dia diperlakukan seperti hamba. Oleh suaminya - seorang warga asing.

“Saya hanya diberi makan capati... hik! hik! hik! ...dan minum susu pekat masam!" Kata wanita itu.

...

"HelloooOOoooOooo..." kata aku, "Shahrukh Khan itu Hindustan! Bukannya Pakistan atau Bangladesh! Kalau fantasi saudari Melayuku (jika butuh suami) mengatakan bahawa penis lelaki Bangla ini besar dan panjang - saiz penis bukanlah segalanya! Ha ha. Yang sepatutnya menjadi persoalan di kepala otak saudari Melayuku adalah - sanggupkah minum tairu pada setiap hari?"

Oh lupa, cinta itu memang buta dan "lelaki Melayu tak best", menurut kata Kak Yat.

Ha ha.

23 Comments:

Blogger d'arkampo said...

ye ke saiz das not metter?

(aku agak semua pembaca enggan menurunkan komen di sini kerana berpuasa...)

September 24, 2007 12:23 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Ha ha! Aku rasa macam tu juga.

September 24, 2007 1:38 PTG

 
Blogger LaPan said...

Ga,

Ekau poso ko idak ni?
Ko ekau tulih ni maso ekau sahur?
Haha...

September 24, 2007 1:48 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku teringat Mat Jan kata, pendek tapi puas....[alah...yang dalam buku AKB tu...]

September 24, 2007 2:35 PTG

 
Blogger Tifani Teh said...

Yelah... yelah...


Lelaki Melayu BEST.

September 24, 2007 2:42 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

hik hik hik.. tu..ingatkan diberi minum todi...

iklan eskrim tu.. kecil.. tapi memuaskan... kekekek...

September 24, 2007 2:50 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Hoh! Hoh! Tak posa ka nih? Nak kena panah kilat ka? hak hak hak!!

"Shiapa bilang gadis milayu tarak menawan, tarak menarik harti, tarak memikat." - rafi khan.

September 24, 2007 3:09 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Lapan,
Kenapa? Boleh menyebabkan batal puasa ke?

Purp,
Asalnya Zu yang kata. MatJan quote kata Zu, kemudian.

Teh,
He he.

Chik,
Aiskerim mane tu? *Ahaks!* Muerekekekekeee...

Nura,
Gadis2 Melayu memang menawan - sayang ramai dapat kat Bangla. Ha ha.

September 24, 2007 3:39 PTG

 
Blogger amyz! said...

apa? apa ni? tak faham...


muerekekeke..

September 24, 2007 4:20 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

September 24, 2007 4:36 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

kalau lelaki melayu dpt minah saleh, lelaki2 melayu lain pakat tabik. salute.

tp kalau pmpuan melayu dpt kt mat saleh@bangla, lelaki2 melayu pakat cakap, huh, nak yg besar2 saja!!

hahaha!!

September 24, 2007 8:31 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kalau takat besar tapi panjang lagi kotak mancis cap lada tuh... tak guna jugak lah... kekekekek....

September 24, 2007 10:22 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Orang Pakistani kat sini, mak haih... bau badan diorang... Migrain dibuatnya.

Hairan juga, kaum-kaum tu ada BO, tahan pulak diorang ek?

September 25, 2007 3:29 PG

 
Blogger kingbinjai said...

apa nak buat dah jodoh

September 25, 2007 8:19 PG

 
Blogger Cik Seri said...

uishhhh..ngerinye pembacaan kali ini

September 25, 2007 9:44 PG

 
Blogger BooK said...

hurm... aaaa... errr... mmm... aaa... errr... herm... mmmm... errr... takpe lah, ibu aku panggil balik, suruh mandi pi ngaji. lain kali je la aku komen.

September 25, 2007 9:49 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
:)

Comment deleted,
HA HA!

Kelam,
Wanita Melayu dapat kat Mat Salleh kerja gali minyak kat Huston - aku tak rasa apa2 sangat (malah aku rasa bangga pula).

Tapi, ni jenis... dah le lawa - dapat kat Bangla jenis ketiak bau macam cipan, aiseymannnnnn... Dah tak suai dengan makanan Bangla - lari balik Malaysia; minta wartawan tulis dalam suratkhabar dia kena minum susu masam tiap2 hari.

Itu bukan susu masamlah hoi!!!! Minuman tu namanya TAIRU!!!!

Chik,
Ha ha. Kalau panjang tapi kurus macam pensil 2B? HA HA.

Tanah,
Ada juga Bangla yang wangi kot, entah! Tapi part 'susu masam' tu - wanita tu dengan wartawan yang tulis news tu memang bodoh! Tairu la weh! Tairu!!!!!!!

Tairu memang masam!

Jai,
Masalahnya, lawa juga awek yang kahwin dengan Bangla tu. He he. Kalau dia pilih kau ke, aku ke jadi suami dia - dah sah2 dia berbuka puasa dengan roti john tiap2 hari.

"You cakap je you nak makan apa... murtabak? ayam percik? rojak buah? ... i pergi belikan!"

Ha ha.

Seri,
Kau ni 'Sri' yang selalu aku cerita2kan tu ke? Haiya!

Book,
Ha ha.

September 25, 2007 10:34 PG

 
Blogger fadz said...

baru ni aku sedar, tulisan cik naga, HIDUP. Saya menjadi peminat baru anda.

September 25, 2007 10:51 PG

 
Blogger fadz said...

baru ni aku sedar, tulisan encik naga, HIDUP. Saya menjadi peminat baru anda.

September 25, 2007 10:51 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Fadz,
Kau nak makan apa yang? murtabak? roti john? ayam percik? tepung pelita? bubur lambuk?

HA HA!!!!!

September 25, 2007 11:16 PG

 
Blogger cik daun said...

Dia lupa.. kawin bkn dengan lelaki itu sahaja.. malah habit dan cara pemakanan dia.. sungguh buduhhh..

September 25, 2007 1:03 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

GULP!!!

September 25, 2007 3:08 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Daun,
Ya. Dia memang buduh!

Amora,
Gulp glup glupppp lupppp bluppp blupppp!

September 25, 2007 5:03 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home