"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

12 September 2007

Di dalam kepala aku penuh dengan ubat gegat

Aku. Pada kunyahan karipap yang entah ke berapa ketika itu. Sedang lumat inti dan kulitnya mahu menyelonong ke dalam rengkung - seorang lelaki separa getah datang menghampiri.

“Air abang ke? Minta air abang sikit ek - boleh?”

Aku. Rasa macam nak mencarut. Tiba-tiba keluar cahaya dari langit. Berserta bunyi yang berdentum-dentam. Dan idea untuk mencarut itu hilang begitu sahaja.

“Ambil ambil! Air ni untuk semua. Siapa siapa pun boleh minum air ni!”

Aku. Hulurkan botol air mineral bersaiz paling besar yang separuh kosong itu. “Thanks!” Dia kata.

16 Comments:

Blogger cik puan daun said...

sapa-sapa pon boleh minum air itteww.. ha ha ha

September 12, 2007 5:01 PTG

 
Blogger DeeN said...

Owh! Tahu takut. Nasib baik tak kena panahan cahaya dari angkasa itu, hak hak hak hak ...

Len kali jawab jer, "nak air? Itu, tuh.. kat situ ada paip.."

September 12, 2007 5:48 PTG

 
Blogger areyoung said...

ironinya, aku hanya ingat medula oblongata dan junjumatun apabila mahu buat lawak kat sekolah dulu

September 12, 2007 8:46 PTG

 
Blogger jOnOs said...

"Aku. Rasa macam nak mencarut. Tiba-tiba keluar cahaya dari langit."

Nasib baik kau tak teruskan mencarut. Kalau kau teruskan mencarut. Itulah hari terakhir kau ada lidah merah. Sebelum hangit dan kontot.

Aha ha!

September 12, 2007 9:16 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

mujur amaran dulu ek.. kekekek...

September 12, 2007 9:39 PTG

 
Blogger Sayuti said...

takpa. dapat pahala. insyaAllah.

September 13, 2007 12:01 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Kalau ikut cerita Ghost Whisperer, kalau nampak cahaya tu 'seseorang' hantu tu dah boleh cross over.

BTW, apa maksud separa getah tu?

Selama berpuasa Encik Naga!

September 13, 2007 2:44 PG

 
Blogger kingbinjai said...

dude selamat berpuasa, hopefully (nada gaya lelaki separa getah itu) u punya gastrik dah ok ye...

ha ha

dude, seriusly, selamat hari raya.

ha ha

September 13, 2007 8:20 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Daun,
HA HA. Sorilah sebab buat kau ketawa terbahak-bahak (via YM to MEEBO) tempoh hari.

Nura,
Memang tak boleh ke kalau aku nak jawab, “Nak air aku? Ermmmm... sorilah, aku segan nak bagi." HA HA.

Are,
Ha ha.

Jonos,
Kebam bum bum beng! Ada beberapa perempuan sedang minum teh o kata cahaya kat langit tu cantik.

Aku & abang Pyanhabib pun tengok cahaya yang sama.

Chik,
Ekekekekekekeee...

Sayut,
Oit2! Dalam bulan-bulan puasa ni - restorang yang namanya macam kemaluan wanita tu bukak tak?

Tanah,
Separa getah? Aaaaa... macam getah paip le agaknya... Betul tak Cik Daun? Ha ha.

Apapun, selamat berpuasalah kau di sana, di tempat di mana waktu berpuasanya adalah singkat. So, tak le tinggal rangka je kau esok. He he.

Makan lebih sikit!

Jai,
Gastrik aku ni dah tak boleh nak diselamatkan lagi dah. Jadi, aku control sajalah.

Tak boleh makan cuka, tak boleh makan yang pedas gila, tak boleh tensen2. Oleh kerana dalam bulan puasa tak boleh merokok - doktor Lim nasihatkan aku untuk lebih tidur (termasuk di pejabat). Ha ha.

Yelah, apabila umur dah meningkat - Allah tarik nikmat sikit-sikit. :)

Tekanan darah - ok. Tip top! Gula - tak gi cek. He he. Kolestrol - aaaa.... sure tingginyalah. Tapi, lebih rendah dari Nazmi kot. Ha ha. Buah pinggang - tak cek. Jantung - tak cek lagi.

Darah? AB+ Sama macam darah Ayis. Ha ha.

September 13, 2007 9:01 PG

 
Blogger Sastri said...

uih... siap ada warning tu... alhamdulillah... :D

September 13, 2007 12:07 PTG

 
Blogger jOnOs said...

"Jonos,
Kebam bum bum beng! Ada beberapa perempuan sedang minum teh o kata cahaya kat langit tu cantik."

Nanti kita suruh diorang tengok dekat-dekat sikit.

September 13, 2007 12:46 PTG

 
Blogger Unknown said...

bro..air mineral, sedekah je la... eh x pose ke? bila kejadian ni?

September 13, 2007 1:19 PTG

 
Blogger Unknown said...

Salam.

Lu punya hati aa manyak mulah la kawan. Kasi sedekah sama summa olang lagi bagut ma! Lu lagi dapat pahala busat punya ho?

Telima kasih la ho! Tumpang nyalan.

Oo lupa! Salam Ramadhan.

September 13, 2007 1:23 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sas,
Warning ke hape - deme main bunga api kat stadium Merdeka. Tato? Hape ke? Ha ha.

Amora,
Teh o, kek gulung Swiss, karipap, cucur badak mini yang sangat sedap, pulut hape nama entah, air mineral - semuanya orang sedekahkan. Terima kasih semua.

Bulan 12 nanti lagi sedap2 kot makanannya? Hello Ladies... Langsir dah beli ke? Aaaa.... Ukuran? Minta kat Spyz ek. Dia yang ukur hari tu.

Kim,
Ha ha.

September 13, 2007 1:46 PTG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Whatever you do, stay away from the light!!

September 14, 2007 12:17 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

aku igtkn kejadian ini sewaktu moreh hahaha

September 14, 2007 9:38 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home