"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 September 2007

Cinta itu Love 3

...sambungan.

Siah nak. Aku tak bagi.

Mana boleh bagi sekarang... Tak boleh! Dah besar nanti bolehlah. Lagi pun kami belum kahwin lagi.

Masa tu Siah darjah tiga. Aku darjah lima.

Tapi, Siah tak peduli. Siah nak juga. Siah tak kira. Siah nak dan-dan tu juga.

Orang lelaki. Mana sampai hati. Tengok orang perempuan merenggek-renggek nak. Lalu, aku pun bagilah apa yang Siah nak.

Withdraw dua keping ya, aku kata, kat abang Pejabat Pos bergerak tu.

Mana boleh sikit-sikit, abang Pejabat Pos bergerak tu kata, kalau nak withdraw... kena withdraw semua sekali.

Ok, aku kata, withdraw semualah!

Abang Pejabat Pos bergerak tu 'matikan' kesemua setem tu laju-laju. Dum dam dum dam, bunyinya. Dan dia beri aku duit empat ringgit, kemudian.

Dengan duit tu. Aku beli dua biji asam boi. Aku beli dua biji limau kasturi. Aku cucuk/sumbat asam boi tu ke dalam limau kasturi. Dan beri kepada Siah. Siah suka. Dan aku pun suka apabila Siah suka. Siah elus-elus sideburn aku.

Dengan duit selebihnya tu. Aku beli tiket bas ke panggung Cathay. Aku beli tiket cerita Superman.

Siah? Siah tak ikut. Siah tengah sibuk nyonyot asam boi dalam limau kasturi. Dah habis sebiji… dia sambung hisap sebiji lagi.

24 Comments:

Blogger Pa'chik said...

siah nak makan asam? err.. dia dah .... ke? kekekek...

September 03, 2007 3:59 PTG

 
Blogger Sastri said...

errr... masammmmmm...

September 03, 2007 5:04 PTG

 
Blogger rasso said...

saya nak bagi kat siah juga lah... uhuhuhu

September 03, 2007 5:36 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Wah! Panjang ke sideburn kau masa tu.. ha ha ha!

September 03, 2007 5:37 PTG

 
Blogger Unknown said...

asamboi dan limau kasturi?? terangkatssss!!!

September 03, 2007 6:09 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Dah lama Cath tak makan asam boi dan limau kasturi. Sedap - masammmmmm. Teringin pulak nak makan... ;D

September 03, 2007 9:45 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

mesti bakartepi tu macam berusli punya.. buleh dielus-elus...

September 04, 2007 9:37 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Kau ingat perempuan mengandung je yang makan asam?

Sas,
Oh iye?

Ras,
Sila sila! Ha ha.

Amora,
Nama kau dulu Siah kan, kan, kan?

Cat,
Berkunjunglah ke China Town.

Chik,
Macam Rajesh Kana woooo! Ha ha.

September 04, 2007 11:10 PG

 
Blogger DeeN said...

macam side burn MGR, pelakon tamil tu ker? er..er.. takpun En Bachan tuh.. kiya hei!! Amma!

September 04, 2007 1:07 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

adoila terliur aku

September 04, 2007 1:18 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Superman zaman Christopher Reeves masih boleh naik kuda ka?

September 04, 2007 7:57 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Asam boi & limau dah dikomersialkan - Jus Cinta 9668, contohnya. Tagline posternya "Jus dan buahnya sedap dimakan!"

September 05, 2007 8:46 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

ingatkan aku je yang suka makan limau kasturi & asam boi masa kecil dulu, rupanya Siah pun suka..

Eh, Siah tua daripada aku mesti la Siah lebih tahu apa yang sedap..

September 05, 2007 10:00 PG

 
Blogger Unknown said...

kau lemah semangat dengan siah..

September 05, 2007 4:53 PTG

 
Blogger Cikgu Era said...

buat cair ayer liur aku jer....

September 05, 2007 4:59 PTG

 
Blogger Anonymous said...

kau memang menulis dengan kelucahan yang melampau...

kau memang!...

September 05, 2007 6:00 PTG

 
Blogger ZZ said...

Sinaganaga,
Nak tanya sikit boleh tak? U tau tak apa jadi dgn shazy73 skrg? Saya kawan lama dia n skrg ni saya kat UK so betul2 nak cari dia ni. Tolong ye sinaganga.. Thanks..

September 06, 2007 3:10 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Ha ha.

Jai,
Ha ha.

Khal,
Ya.

Dug,
Ini cerita dulu.

Madu.
Makcik karipap dah tu hilang seorang pelanggan, alahai!

Nizam,
Ha ha. Iye ke?

Seri,
Ha ha.

Po,
Iye ke? Ha ha.

Zarina,
She's ok. Kejap kerja kejap nganggur. Baru pindah rumah (rumah sendiri). Bulan lepas ada gak gi makan roti bakar dan kopi o dengan dia.

September 06, 2007 1:36 PTG

 
Blogger Amyz! said...

uisssshhh... sedapnya asam boi + limau kasturi... sedap tuuuu..

September 06, 2007 5:18 PTG

 
Blogger ZZ said...

Sinaganaga,
Many thanks for your response. Good to know that she's doing ok. I tried emailing her but to no avail. Any chance of giving me her mobile number ? Please.. I betul2 desperate kena cakap dgn dia about s'thing exteremely penting. Left her phone number kat M'sia. You can email me personally at zarinazamri@gmail.com.
Thanks again, Sinaganaga. You're such a dear!

September 06, 2007 7:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Kau semuanya sedap. Ha ha.

Zarina,
Shazy tanya, “Zarina Who? Bro tanya dia, ni Zarina Zakaria masa A Level dulu tu ke?”

Tok Rimau,
Kau jangan cemburu aku kawan dengan Shazy he he. Sebagai director RedNaga Design - aku ingat nak lantik di jadi 'runner' aku laaa...

Bro Red,
Job takde, tapi wa lantik Shazy jadi 'runner' company kita - orait tak?

Shaz,
Since kau dah kuat macam Badang - 1000 maskhah buku kau boleh angkat seorang tak?

September 07, 2007 9:29 PG

 
Blogger faridmw said...

salam ziarah \...

semoga maju jaya..

September 07, 2007 9:39 PG

 
Blogger ZZ said...

Sinaganaga,
Yup! this is her. Anyway, had a long conversation over the phone dgn Shaz semalam.. Thanks to you!

September 08, 2007 9:07 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

"Orang lelaki. Mana sampai hati. Tengok orang perempuan merenggek-renggek nak."

Betul.. Betul.. Kemudian lelaki tu pun mengalami kejatuhan..

September 08, 2007 10:26 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home