"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

06 Ogos 2007

Jones, apalah guna berkata rindu jika tidak mau bersua muka

Suami isteri itu, beritahu Nordeen, dah tak serumah!

Kenapa, tanya aku, mereka dah bercerai ke?

Tak, beritahu Nordeen, seorang jadi ahli rumah kuning dan seorang lagi jadi ahli rumah merah.

Ooo... Lupa. Syarikat D sedang menganjurkan sukan antara rumah-rumah.

19 Comments:

Blogger dugongsenyum said...

selamat main tiup tepung. alamat puteh misai bang Naga hohohoh


- aku sakit gigi ni

Ogos 06, 2007 1:30 PTG

 
Blogger MARSLI N.O said...

Naga: Mohon maaf kalau tidak kena tempat kutinggalkan pesan. Tetapi hendak hubungi lewat telefon, saya tidak punya nombor saudara.

Mengenai ilustrasit itu. Bagi saya terserah kepada saudara Naga. Tidak semestinya yang jelas tunjukkan gambra istana. Yang abstrak tentu lebih jauh menyampaikan makna: sesuatu yang tidak kela dan akan kembali kepada angin juga.

Wassalam.

Ogos 06, 2007 2:11 PTG

 
Blogger MARSLI N.O said...

Maaf. Silap taip. Ilustrasi, bukan ilustrasit.Maaf

Ogos 06, 2007 2:12 PTG

 
Blogger Mat Jan said...

boikot jones! hoho...

Ogos 06, 2007 2:21 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Selamat Hari Sakit Gigi kepada kamu.

Kang Mars,
>>>sesuatu yang tidak kela dan akan kembali kepada angin juga.

'Kela'? Apa ke benda tu? Haiya!!!!

Masa tak ada. Kalau ada masa, boleh kita ke Teluk Chempedak; bina istana pasir bersama-sama.

Ogos 06, 2007 2:24 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

MatJan,
Ya ya, itu sudah semestinya. Ha ha.

Ogos 06, 2007 2:25 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

ingat jadi ahli rumah urut bang.. kekek....

Ogos 06, 2007 3:22 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

AJ bersukan juga ke? Isk...Aku masih lagi kabur kaitan tajuk entri dengan cerita entri.

He he he..

Ogos 06, 2007 4:19 PTG

 
Blogger DeeN said...

ooo.. macam rumah sukan sekolah menengah pulak.

Ogos 06, 2007 4:20 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

aku dulu rumah hijau... tapi ending cinta itu love entry sebelum ni aku kurang percaya... nak kena tanya siah ni...

Ogos 06, 2007 4:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
HA HA.

Purp,
Tiada kena mengena. Ha ha.

Nura,
Ok, aku boikot sukan rumah2 syarikat D.

Ontah,
Kalau aku kata aku baca sajak Cinta itu Love (wat is luv anyway) kat MASKARA - lagi kau tak akan percaya. Ha ha.

Ogos 06, 2007 5:20 PTG

 
Blogger June said...

Bila Jones mahu test suara di MASKARA?

Ogos 06, 2007 5:58 PTG

 
Blogger Papa said...

aku harap jones tabah.

Ogos 06, 2007 6:29 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Haha... rumah pun guna warna primer ka?

Ha ha ha....

Ogos 06, 2007 7:14 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

well, mungkin kau terlalu femes utnuk dia ha ha anyway org berbudi kita berbahasa orang sudi baru boleh jumpa

wahahhahahahahahaha

Ogos 07, 2007 8:34 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Taf Teh,
Oit2! Kita terlupa dengan janji2 kita dahulu - aku sepatutnya belanja kau minum teh. Bukan salah aku - salah kau - kau yang balik cepat sangat semasa aku dengar kau baca puisi di CM temph hari. Ha ha.

Gelem,
Aku lebih mengharap agar Amir Mukhriz tabah!

Khal,
Aku rumah biru. Last year aku rumah hijau. FYI: satu hapah sokan pun aku tak main. Ha ha.

Jai,
Aku rasa kami jumpa MOUSE semasa kemas2 malam tu. Siapa punya? Siapa simpan?

Don't worry, kalau ada yang tercicir barang - sila check dalam kotak bawah meja di rumah PENA. Semuanya kami peruk di situ.

Ogos 07, 2007 9:10 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

majulah sukan untuk syarikat D!!

berani datang redang la lawan futsal, pastuh buleh berendam ramai2 dalam laut sebagai acara penutup he he

Ogos 07, 2007 1:51 PTG

 
Blogger Amyz! said...

hahaha. :-p

Ogos 08, 2007 8:49 PG

 
Blogger Abu Irfan said...

dia mahu rindu semakin dalam.

Ogos 09, 2007 12:00 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home