"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

21 September 2007

Kami perlukan kawan-kawan daripada pelbagai kaum (selain daripada kaum Melayu)

DBP akan menganjurkan Simposium Penulis Pelbagai Kaum pada 27 Oktober 2007 (bermula pada 26 Oktober dan berakhir pada ???) di Kuantan, Pahang. Tiada bayaran dikenakan. Perjalananan (dengan 3 buah bas, katanya) dan pakej penginapan (selama beberapa hari itu) akan ditanggung oleh DBP. Hubungi Puan Akibah 03-21482550.

Kau pergi? Tanya Vovin.

Kalau aku dapat cari kawan Cina ke, India ke, Benggali ke, Serani ke (untuk pergi bersama-sama)... Aku pergi! Masalahnya - mana nak cari kawan Cina? Jawab aku.

Aaa... Kita suruhlah MatJan menyamar jadi Cina! Cadang Vovin.

Wo! Cadangan yang cukup bernas tu! Kata aku.

Ha ha.

Image Hosted by ImageShack.us

MJ

13 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku Jawa berdarah belanda. Boleh? He he he.

September 21, 2007 3:58 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Alamak..... aku nak menyamar jadi apa?

Jadi orang Eskimo boleh?

September 21, 2007 4:01 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

aku inggeris kekekke.. buleh join? tapi bukan penulis lah..

September 21, 2007 4:40 PTG

 
Blogger F-Tia said...

2 thn dok sini, menjadik tak kalau nak menyamar sebagai minah arab?
pakai jilbab serba hitam sudah!!
haha

-d0ne-

September 21, 2007 10:46 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

cina tak bulu byk mcm matjan.
hahaha

September 22, 2007 7:17 PG

 
Blogger Mat Jan said...

uuuu... susah tu penyamaran tu!

September 22, 2007 3:37 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Sawaddi ka,

Nak join boleh ka..

September 22, 2007 7:03 PTG

 
Blogger amyz! said...

mat jan tak boleh jadi cina. kedah dia pekat sangat~~

September 24, 2007 8:16 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Jawa Holanda ek? Ha ha.

Khal,
Eskimo? Ha ha.

Chik,
Yang berminat untuk menulis pun boleh join! Yang pentingnya - bukan Melayu! Sebab Melayu dah ramai. Ha ha.

Tia,
Ha ha. Aaa... Dulu dok mana?

Kelam,
Mana kau tahu Cina tak banyak bulu? Ha ha.

MatJan,
Hang kena usaha ni - demi kawan2 nak gi holiday! Hang kena tanam tekad, MatJan!

Ying,
Boleh.

Amyz,
Cakap Melayu Cina Kedah pun pekat Kedah juga.

September 24, 2007 8:38 PG

 
Blogger ah kim said...

Ha?!

September 24, 2007 8:45 PG

 
Blogger LaPan said...

Awas! gambar MJ boleh mendatangkan syahwat!

Haha, ko kena letak warning tu kt bawah gambar tu Naga! ahahaa

September 24, 2007 1:49 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

kalo siam campur jawa, tapi cakap loghat melayu Peghelih, buleh ka encit naga??

kalo nak yg cina tongsan, bleh la aku tulung import. Tapi kene kasi upah la hak hak hak...!

September 24, 2007 3:14 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ah,
Ha ha.

Lapan.
Ha ha.

Nura,
Bangsa apa sahaja selain Melayu. Aku ngan Vovin nak sangat2 pigi holiday di Kuantan ni!

September 24, 2007 5:21 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home