"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

01 Oktober 2007

Wisma Yakin

Selama ni, aku benci Dr. Agus. Kerana suara dia tak sedap. Ha ha. Tapi semalam, buat pertama kalinya, aku suka Dr. Agus. Kerana pemikirannya yang (hampir) bernas.

Tabik Dr. Agus!

Mereka (pengundi Melayu di bandar) melihat sistem kita tidak meyakinkan. Saya rasa, selepas 50 tahun merdeka, wajar sekali bagi SPR menilai semula tuntutan rakyat supaya diwujudkan sistem pilihan raya yang lebih adil dan saksama. Kedua, profesional Melayu bandar memahami ilmu-ilmu sejagat berkaitan soal keadilan, demokrasi dan kebebasan. Mereka rasa benda itu tiada dalam konteks pilihan raya dan pemerintahan. Keadaan ini barangkali menyebabkan mereka tidak percaya pada pilihan raya dan ini mempengaruhi sikap *apati (*sikap tidak menaruh minat atau sikap tidak endah terhadap sesuatu yang wajar diberi perhatian). Saya tidak pasti!

~DR. MOHAMMAD AGUS

Lagi...

8 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Selama ini aku memang AGAK suka dia ini. Ya, bernas dan mantep.

Tapi kadang-kadang aku KURANG suka cara dan intonasi suara dia mengantarakan Hujah TV9.

Oktober 01, 2007 11:48 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Aku syak itu jugalah gaya & intonasi suara dia ketika berdepan dengan wartawan tu - cuma, teks rencana tu dah diedit kasi canteklah, bro!

Ha ha.

Oktober 01, 2007 1:09 PTG

 
Blogger enche wan said...

Aku agak malam sebelum tuh dia mimpi basah. Tu yang bunyi cakapnya matang gitu. Mantep.

Oktober 01, 2007 1:16 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Nak kena tabik jugak ka nih? Erk! len kali lah.

Oktober 01, 2007 2:54 PTG

 
Blogger yaabbna said...

tempat aku ada gak dr.agus..
Dr.Agus Getir dari Indonesia..Ajar Material..

Oktober 02, 2007 8:54 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Enche Wan,
Mantep!!!!! Ha ha.

Nura,
Ok ok. Ha ha.

Yaabbna,
Oh, iye ke/

Oktober 02, 2007 8:57 PG

 
Blogger spyz said...

sekarang ni memanglah bunyi mcm neutral aje.

cuba dah dekat2 nak election nanti, muka ni lah yg selalu keluar berita jadi agen propaganda..

Oktober 02, 2007 4:23 PTG

 
Blogger Set anak panah belok said...

aku rasa pun apabila dekat election nanti, muka ni lah yg selalu keluar berita jadi macam jenis




www.enai10.com
free submit link directory

Oktober 02, 2007 9:14 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home