"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

12 Oktober 2007

Semut

Tadi kedai ni tak ada orang. Selepas Aa masuk - barulah orang lain berpusu-pusu datang. Kata Aa. Via SMS.

Aa macam gula. Kata aku. Via SMS.

Manis? Tanya Aa. Via SMS.

Tak. Keras! Jawab aku. Via SMS.

Macam gula batu? Tanya Aa. Via SMS.

(Aku dah tak jawab dah selepas itu sebab takut kena baling dengan batu nanti. Ha ha)

20 Comments:

Blogger Pa'chik said...

apsal keras?

kena gosot eh? ekekeke...

Oktober 09, 2007 2:06 PTG

 
Blogger intanzk said...

Hi Bro,
Selamat Hariraya
Maaf Zahir Batin

Ada buku baru?

Oktober 09, 2007 3:03 PTG

 
Blogger intanzk said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Oktober 09, 2007 3:03 PTG

 
Blogger rasso said...

hahaha...
ako tak leh jadi nujum untuk entri ini

Oktober 09, 2007 3:34 PTG

 
Blogger Helmy Samad said...

Air barley + gula batu (yang keras) baik untuk redakan kepanasan/demam (demam asmara takle la).

Aku dulu pernah gi stadium. Masuk pukul 6ptg - masih kosong. Lepas tu pukul 8.30 malam baru perasan dah penuh plak stadium...dasat kan?

:p

Oktober 09, 2007 3:35 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
HA HA. Lu mencarut ek????

IntanZK,
Oit2! Sudah start kerja ke? Apa kejap sangat cuti bersalinnya weh?

Pssst! Wa dengar cerita, itu Juanita Dewi banyak cantik la ni, ada betul ka? Wa dengar cerita laa... He he.

Comment Deleted,
Lu apa barang, beb? Ha ha.

Helmy,
Demam asmara kalu - kena minum mas cotek, bro? Ha ha ha.

Oktober 09, 2007 3:53 PTG

 
Blogger Helmy Samad said...

Wehhh bahaya mas cotek dalam bulan posa ni!

Klu mak aku, dia simbah air sejuk ja...tak pon air longkang...sian aku...

Oktober 09, 2007 3:59 PTG

 
Blogger ~inilah saya~ said...

Selamat Hari Raya....

Maaf Zahir Batin...

Betul ke baju melayu cekak musang tu kaler pink?

Oktober 09, 2007 9:50 PTG

 
Blogger madulebah said...

Aa memang manis macam gula..

tapi madu lagi manis kan?

ha ha ha

Oktober 10, 2007 8:38 PG

 
Blogger kemat said...

aku dengar sejak kempen diabetes dipergiatkan nie, semut pun dah kurangkan pengambilan gula

Oktober 10, 2007 11:04 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

gular batu! gular batu! jerit apek bawah flet ... tok tok tok tok ketukan gula batunya bergema sepanjang malam .. nak tengok astro pun susah!

Oktober 10, 2007 11:07 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

haha...apala salahnya memuji sesekali...skeeeeeeee mengusik kan kan

Oktober 10, 2007 11:09 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Ah! tak terjangkau dek fikiran aku, apa ke bendanya yang keras dan tak manis itu....

Oktober 10, 2007 11:45 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Gula batu keras? A'ah la kot. Gula rambut tuh, lembut apa. Hak hak hak..

Selamat Hari Raya, En Naga! Lepas raya kene insaf tau hehehehe ;P

Oktober 10, 2007 3:24 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

Brader..Slamat Hari Raya.Maaf kalau ada terkasar bahasa jawa.

Semoga Syawal mengundang sejuta ceria buat Naga dan Keluarganya.

Oktober 11, 2007 10:27 PG

 
Blogger kingbinjai said...

dude, selamat hari raya

Oktober 12, 2007 12:04 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Helmy,
Kat bandar S - ada orang berjualan cendol madu.
Wo ho!

Inilah,
Hait, mochiron!

Madu,
HA HA! Mencarutlah tu. Ada rancangan nak jadi 'madu' aa ke?
Muerekekekekekekekeee...

Kemat,
Ha ha.

Art,
Rumah aku tak ada ASTRO. :)

Amora,
Sedang memujilah tu. Ha ha.

Purp,
Entahlah. Ha ha.

Nura,
Bukan lepas ni je - hari2 kita kena insaf tau!
He he.

Po,
Ok my pren, selamat hari raya.

Jai,
Ok, selamat dude.

Oktober 12, 2007 11:15 PG

 
Blogger rasso said...

selamat hari lebaran pakcik naga :P

Oktober 12, 2007 4:39 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Gula batu di buat daripada batu?

Gula kabung keras jugak.

Oktober 18, 2007 10:32 PG

 
Blogger pHu YinG said...

Hanya nampak kelibat gula batu semasa majlis potong jambul. Masih wujud kah?

Oktober 20, 2007 11:50 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home