"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

26 Januari 2008

Aiskrim potong untuk dinyonyot

Dulu. Ada seorang doktor. Yang menjadi 'kepala' negara.

"Doc, kepala pesakit ni dah 'busuk'."

"Kasi potong!"

"Doc, hati pesakit ni dah 'busuk'."

"Kasi potong!"

"Doc, kaki dan tangan pesakit ni dah 'busuk'."

"Kasi potong!"

...

"Kalau dah 'busuk'... kenalah potong! Pssst! 'Kepala' negara yang sekarang bukan doktor!!!" Kata dia. Yang tiba-tiba muncul. Kemudian *plop!*

Yang menjadi 'kepala' negara. Ada seorang doktor. Dulu.

22 Comments:

Blogger AtiQah said...

sekarang. doktor itu pula hampir dipotong juga kepalanya. kah?

Januari 27, 2008 1:25 PG

 
Blogger Pa'chik said...

la ni...
dok tu dah jadik bai roti lah.. ekekek....

Januari 27, 2008 3:27 PG

 
Blogger pHu YinG said...

Eskrim potong tak sedap. Tak suka eskrim potong.

Januari 27, 2008 8:48 PG

 
Blogger d'arkampo said...

potong kapraaa..

banzaii..

Januari 27, 2008 9:10 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Atiqah,
Doktor tu ok. :)

Chik,
Ha ha.

Ying,
Kau tak rasa lagi. Sedap wo!
Ting ting ting...

Po,
Banzaiiiiiiiiiiiii!

Januari 27, 2008 10:18 PG

 
Blogger deOughtred said...

kepala sekarang bukan doktor?! abis tu, dia tok mudim ke? tok mudim tak potong kepala, dia potong kulit kepala je...

nyot nyot nyot... berdenyot.. rasanya mahu pecah...

Januari 27, 2008 5:35 PTG

 
Blogger waterlily said...

kepala negara sekarang siapa aaa? Diaorang kata budak tingkat 4. Tingkat 4 bangunan mana tu? saya pun tatau ha..ha..ha

Ini adalah pesanan penaja. Nama abah saya pun Abdullah juga. Betul takde tipu dan takde mabuk.

Januari 27, 2008 7:11 PTG

 
Blogger mangosteenskin said...

mau jadi doktor yang jadi angkawasan.

Januari 28, 2008 2:35 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Deo,
HA HA.

Lily,
Ha ha.

Mangos,
Ha ha.

Januari 28, 2008 10:52 PG

 
Blogger Jimadie Shah Othman said...

semalam kawan doktor tu baru meninggal dunia kan? doktor tu ada klinik di alor star ke? hehe.

Januari 28, 2008 10:59 PG

 
Blogger yaabbna said...

Ketua skrg org lemah lembut..tak suka potong2
Orang nak cuti..dia bagi..
orang nak naik gaji..dia bagi..
orang nak naikan harga barang..dia bagi.

Ketua skrg org lemah lembut..tak suka potong2.Dia lagi suka klu ada org potong dia ckp.

Januari 28, 2008 11:26 PG

 
Blogger ayobkelubi said...

oh barangkali "kepala" sekarang kurang gemar makan eskem potong, dia suka makan sup gear box sebab selalu letih dan tertidur kerana penat "berkerja".

ho ho ho

Januari 28, 2008 11:56 PG

 
Blogger amyz! said...

tapi.. aku tak suka aiskrim potong...

Januari 28, 2008 12:34 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Semua nak kena potong neh. Gaji pun kene potong gak ler. Kepala doktor nak kene potong gak ker?

*Puff*

Januari 28, 2008 12:52 PTG

 
Blogger wook said...

meter air rumah aku kena potong
dek disapu mamat potong besi...

potong stim betul..

Januari 28, 2008 2:43 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Kepala Negara sekarang adalah KJ.

Januari 29, 2008 8:43 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

dulu kapla negara 'doktor' sbb tu dia bleh detect mana y 'busuk' mana y tidak. 'busuk' kene potong atau 'busuk' kene cuci!

kapla skarang bukan 'doktor' tgh honeymoon season lagi.. org kanan pun bukan 'doktor' tp tgh blajar nk meniaga...jgn 'ter'juai negara dah la..

Januari 29, 2008 10:27 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ji,
A' ah, doktor yang itu kot, entah. Ha ha.

Yaabna,
Kasi potonglah itu 'kepala' negara yang bukan doktor! Boleh? Ha ha.

Yob,
Dia makan vitamin juga wo. Ha ha.

Amyz,
Aku tahu apa yang kau suka. HA HA.

Nura,
Kepala yang bukan doktor tu yang harus dipotong. Ha ha.

Wook,
Hah!

Mau,
KJ? Ermmmm...

Amora,
Aku suka kau. Ha ha.

Januari 29, 2008 11:29 PG

 
Blogger esis said...

kerandut sudah melecet di gentel la dude...

Januari 29, 2008 3:57 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

potonggggg....... baru la kepala nama nya....

Januari 29, 2008 5:39 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Zzzzzzz... Cerita apa ni? Hahaha!

Oh ya! Aku suka ais kerim Malaysia.

Januari 29, 2008 6:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Esis,
Mari PENA hari sabtu ni weh! Rendo. *ahaks*

Ontah,
Ha ha.

Purp,
HA HA.

Januari 29, 2008 8:44 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home