"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 Februari 2008

Siapa letak badak air merah jambu di dalam kamar sauna ni?

Berkelana dari Tokyo - Echigo Yuzawa - Niiigata - Nagano - Matsumoto begitu menyilaukan mata. Kerana salji di mana-mana. Telah lelah. Aku damba istirahat.

KOMA

Di kamar yang peratusnya adalah laki-laki. Aku tanggal pakaian. Sehelai demi sehelai. Yang tinggal hanyalah sehelai tuala bersaiz 7 inci kali 7 inci. Buat menutup 'keakuanku'.

Selesai ber-ofuro. Aku teringin untuk bersauna.

Di kamar yang peratusnya adalah laki-laki. Aku tolak pintu sauna. Wap panas berkuap, kemudian mereda. Yang tinggal hanyalah beberapa orang laki-laki Jepun bersaiz XXXL. Buat menutup 'keteringinanku'.

"O-POCOT MAK KAUUU!!! Terkejut watashi. Kus semangat." Aku kata. Sambil mengelus-elus dada. Tuala bersaiz 7 inci kali 7 inci terlepas dari tangan.

KOMA

Aku damba istirahat. Telah lelah. Kerana salji di mana-mana. Berkelana dari Tokyo - Echigo Yuzawa - Niiigata - Nagano - Matsumoto begitu menyilaukan mata.

26 Comments:

Blogger Lily Abdullah said...

Watashi sedang membayangkan saiz tuala itu. tiada yanng lain-lain

KOMA

Harap maklun.

Februari 05, 2008 5:16 PTG

 
Blogger Unknown said...

HAHAHA...

Februari 05, 2008 5:17 PTG

 
Blogger Anonymous said...

WO!

Dahsyat!

Februari 05, 2008 5:24 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kalau 7" x 7" orang panggil sapu tangan bang.

Hehehe!

Februari 05, 2008 5:57 PTG

 
Blogger Ahsuez said...

kenapa uncle ter-opocot-mak-kau? sebab di-terperanjatkan oleh lelaki2 bersaiz xxxxxL kah?

nasib baik uncle tak diapa-apakan.

Februari 05, 2008 6:01 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
HA HA.

Amora,
I wish ya were there. Ha ha.

Po,
HA HA.

Purp,
Yang ini - tuala mini. Serpa macam murtabak mini jugalah. HA HA.

Sue Hana Aini,
Mana tak o-pocot - tiba2 badak air warna merah jambu muncul di depan mata. HA HA.

Oit2! Hari tu Uncle 'teh tinggi' dengan batch 86 - Uncle jumpa dengan akak Juwanita Dewi kau. Syyyy, makin lawa wo!

Februari 05, 2008 6:28 PTG

 
Blogger Deo said...

18SX 18SX... ada unsur-unsur dan saiz-saiz terlampau!

Februari 06, 2008 12:13 PG

 
Blogger Amyz! said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Februari 06, 2008 12:49 PG

 
Blogger Amyz! said...

ceritera ini, menutup, keteringinanku.

hahahaha.

Februari 06, 2008 12:49 PG

 
Blogger zizie ali said...

mari belajar bahasa:
terkejut watashi = terkejut beruk
seperti watashi mendapat sakura = orang yang tidak menghargai sesuatu pemberian yang bernilai.

mari belajar matematik:
7 x 7 = tuala lelaki
2 x 5 = tuala wanita

Februari 06, 2008 9:11 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

kak Lily nak tuisyen metematik dengan zizie :D

Februari 06, 2008 9:23 PG

 
Blogger leez said...

saya pun nak belajar mate-matik dgn zizie, konsep mudah senang 'absorb' :)

Februari 06, 2008 9:46 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

ade ke badak air kaler merah jambu?

bukan yang merah jambu itu b*a*bi ke?

Februari 06, 2008 10:34 PG

 
Blogger cik puan daun said...

aku tau bluehyppo aje..

Februari 06, 2008 10:56 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Deo,
18SX? Tak ada perlakuan sex pun...

Amyz,
'Keteringinan'. HA HA. 'Keterlanjuran' ada, takkan 'keteringinan' tak ada, ya tak! Ha ha.

Zz,
Besarnya tuala wanita kau? HA HA HA HA HA.

Water, Leezie,
Sila sila. Ha ha.

Madu,
Laaa... Tak ada ke? Laaa...

Daun,
Kim salam kat abang bluehippo mamat RMC kau tu ek.

Februari 06, 2008 12:25 PTG

 
Blogger DeeN said...

Eouuwwww!! Tutup mata dengan tapak tangan. Tapi nampak kelibat dari celah2 lima jemari. Kussss semangat!! Eouuwwww!!

7"? bukan 7 meter? HaHaHa!!

Februari 06, 2008 2:46 PTG

 
Blogger Unknown said...

kau patut cuba, kamar sauna yang peratusnya perempuan pula

Februari 06, 2008 3:52 PTG

 
Blogger rasso said...

AHAHAHAHa...

Februari 06, 2008 4:27 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Sebenarnya memang 7 meter. Tapi kalau aku cerita pun - mana ada orang nak percaya. HA HA.

Niz,
HA HA.

Ras,
AHA!

Februari 06, 2008 10:44 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

badak tu pakai tuala tak? hahaha

Februari 07, 2008 12:39 PG

 
Blogger Pa'chik said...

'kemuanmu' tu.. berapa inci kali berapa inci?


ekeekke...

Februari 07, 2008 1:40 PTG

 
Blogger mukhsen_x said...

7 inci tu mmg saiz standard eh?


ciss!

Februari 08, 2008 10:04 PG

 
Blogger kingbinjai said...

dude, aku mintak keje kat tempat ko.

"ha kalo dapat jangan lepak lepak kat warung tu!" jerit mak aku.

*plop* tiba tiba thumbnail sinaga naga muncul di minda aku. ha ha ha

Februari 08, 2008 10:57 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Badak air mana pakai tualaaa! HA HA HA HA HA HA.

Chik,
HA HA.

Mukhsen,
Standard kot, ntah.

Jai,
Jangan dengar sangat kata mak kau tu. Kalau kau nak keje kat tempat aku - aku prefer kau dengar kata bapak kau.

Februari 09, 2008 2:53 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

ahahaha. manislah pengalaman ni kan? arghhh bila nak gi onsen lagik.

Februari 10, 2008 12:16 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rudy,
Aku rindukan saat ber-ofuro. Ermmm...

Februari 10, 2008 10:44 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home