"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 Mac 2008

Siri Pilihanraya Esok Hari: Dakwat

Image Hosted by ImageShack.us
Dari kiri:

Black, Holbein Drawing Ink.
Ciri fizikal: Pigmented, Waterproof, Opaque.

Black (India) 028, Daler-Rowney Acrylic Artists Ink
Ciri fizikal: Pigmented, Water Resistant, Non Clogging, Opaque, Permanence.

Light Gray (11), Dr. Ph. Martin's Syncromatic Transparent
Ciri fizikal: Conforms to ASTM D4236, Technical Pen, Brush, Airbrush.

Bleed Proof White, Dr. Ph. Martin's
Ciri fizikal: Homogenized, Opaque, Not chip or peel.

“Jangan guna dakwattt!!!" Jerit seorang penyelia designer yang baru keluar dari bilik mesyuarat itu.

"So???" Tanya aku, seorang designer, yang Faisal Tehrani dakwa, "...paling sensasi dan paling nakal di Malaysia." Ha ha.

"Editor suruh sketch guna pensel sahaja dulu..." Kata penyelia designer yang baru keluar dari bilik mesyuarat itu.

21 Comments:

Blogger dugongsenyum said...

Dakwat putih? Muyskil aku jadinya.

Ermmm... dakwat putih...


Hahaha

Mac 07, 2008 4:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Dakwat berwarna putih adalah real!

Mac 07, 2008 5:20 PTG

 
Blogger waterlily said...

Dakwat merah lebih praktikal untuk saya kata cikgu Metematik saya dulu-dulu hu..hu..hu. salah satu ebab tu saya lambat masuk universiti hahaha.

p/s: Taip komen ni guna dakwat ke guna hape ek? (tanya yang baru2 celik IT) :D

Mac 07, 2008 6:43 PTG

 
Blogger Nizam Rusli said...

sebagai tanda protes sila simbah cat merah pada pagar rumah penyelia designer itu.

Mac 08, 2008 1:12 PG

 
Blogger zizie ali said...

X

Mac 08, 2008 1:29 PG

 
Blogger NeEM™ Kildong said...

Pakai Ecoline boleh?
Susah la camni. nak inking drawing tak boleh.

Mac 08, 2008 9:16 PG

 
Blogger pHu YinG said...

Guna eyeliner pencil pun boleh, Ge. Sama spesis, cuma tak boleh padam.

Mac 08, 2008 9:54 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Ha ha.

GitarTong,
Cadangan yang menarik. Ermmm.

Zz,
Gen-X? Ha ha.

Kildong,
Pssst! Ink melambak!!!! Tak pakai pun. Harap2 mereka akan jual murah kepada kita. Ha ha.

Ying,
Eyeliner dengan pantiliner tak sama ek? Ha ha.

Mac 08, 2008 12:06 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Nasib baik. Kalau tidak, rosak kuku aku. Hehehe!

Mac 08, 2008 4:26 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

tahniah, mereka gagal perolehi 2/3 kerusi.

Mac 09, 2008 7:38 PG

 
Blogger SATIRA + KACAU said...

Ge, TAKBIR! Kat daerah kampung aku, mulai semalam bulan mengambang penuh. Harap terus gitu sampai lama.

Ge, jangan marah. Aku tidak niat mengacau walau namaku Satira + Kacau

Mac 09, 2008 12:16 PTG

 
Blogger asuhara said...

tak jadi guna dakwat: frust
guna pensel: pemadamnya pada sapa?

Mac 09, 2008 12:43 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
HA HA.

Jai,
:)

Satira Campur Kacau,
Singin' now: apa guna berjanji... kalau tak ditepati... la la la la la...

Asuh,
PEMADAM = www.pemadam.org.my

Mac 09, 2008 2:46 PTG

 
Blogger Azzam Supardi said...

"Guna 'dakwat' bila nak 'cat' rumah," kata seorang pegawai syarikat biskut manis (alaa...yang ada gula berterabur atas biskut tu).

Mac 10, 2008 9:08 PG

 
Blogger abg lalox said...

Black (India) 028, Daler-Rowney Acrylic Artists Ink
Ciri fizikal: Pigmented, Water Resistant, Non Clogging, Opaque, Permanence.

RACIST!

Mac 10, 2008 2:20 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azzam,
HA HA.

Lalox,
Racist ape nyeeee? Dah India je yang hasilkan dakwat...

Mac 10, 2008 2:24 PTG

 
Blogger NeEM™ Kildong said...

Ge, smlm saya pegi Weststar Melawati, depa cakap daqwat semua stok abis kena borong.

Aih?

Mac 10, 2008 3:47 PTG

 
Blogger asuhara said...

harharharhrahahar....
( reaksi refleks bila baca jawapan sinaganaga)

Mac 10, 2008 5:28 PTG

 
Blogger amirahsyuhada said...

dakwat pen, boleh diginakan menjadi dakwat printer, percaya tak?

Mac 10, 2008 7:24 PTG

 
Blogger deOughtred said...

dakwat putih kental

Mac 10, 2008 7:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kildong,
Oh, iye ke?

Asura,
You ni nakallah!

Mirah,
:)

Deo,
Kecairan bergantung kepada kuantiti air yang ditambah kepadanya.

Mac 10, 2008 7:49 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home