"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Mac 2008

Ini mata silap. Bukan silap mata.

Aku lukis, salah, dan keromotkan kertas itu pejap-pejap dengan kedua-dua belah tangan, kemudian.

Krap!

Krap!

Krap!

Krap!

“Nanti keluar merpati ek, Ge?” Tanya kakak yang suka mandikan burung itu.

Hah?

34 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Di ofis aku, kak Besah dah pesan, jangan keromotkan kertas yang tak pakai. Katanya, susun dalam kotak. Nanti boleh jual. Hehehe!

Mac 18, 2008 12:23 PTG

 
Blogger manusia ganjil ikan yu said...

"Tak, burung pipit"

Mac 18, 2008 2:00 PTG

 
Blogger cik daun said...

ahahaha.. magis!!

Mac 18, 2008 2:13 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Keluar sapu tangan la kak.. Panjanngggggggggggggg... Hik hik.

Mac 18, 2008 2:15 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

bro... keroyonk kan kertas sama seperti membunuh pokok! jgn jd pembunuh bro...isk.

Mac 18, 2008 2:36 PTG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Eh! 54 ke 45 hah?

Mac 18, 2008 2:44 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Kat studio Syarikat D - semua kertas, tidak kiralah keromot atau tidak, akan dijual.

Ikan Yu,
"Tak dik, burung Bayan!"

Daun,
Ha ha. Magis macam mak Miyuki?

Ying,
Kalau panjang - bukan sapu tangan! Itu tuala!!!

(Siapa ada tertinggal tuala mandi di rumah Jigo - angkat tangan!!!!!)

Amora,
Kertas keronyok dan kertas tak keronyok - sama harga.

Oh ya, Syarikat D ada hired agen utk kitar semula kertas-kertas reja.

Jig,
Entah! 54 ke 45? Cuba tanya Nuar dan Daun?
HA HA.

Mac 18, 2008 3:11 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Dulu aku ajar Mon-mon camtu la.

"Mon-mon nak tengok origami batu bulat tak?"

Aku renyuk-renyukkan kertas dalam genggam. Voila.

Mac 18, 2008 3:49 PTG

 
Blogger asuhara said...

situasi mcm babak dlm drama seh!

Mac 18, 2008 4:40 PTG

 
Blogger Pakcik Luar Otak said...

Sekali mandi berapa harga? Booking?

Mac 18, 2008 4:43 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mau,
HA HA.

Ara,
HA HA.

O'tak,
HA HA. Kakak tu mandikan burung pada hari khamis saja. HA HA.

Mac 18, 2008 4:59 PTG

 
Blogger deOughtred said...

Ge (aku baru dapat tangkap kenapa orang panggil Ge.. hahahah).

dah boleh buat magis macam mawi? boleh ke salin baju sepersalinan waktu bridge?

Mac 18, 2008 5:15 PTG

 
Blogger NeEM™ Kildong of Suicide Park said...

Burung apa, Ge?

Mac 18, 2008 5:35 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Sapu tangan yang bersambung-sambunglah, Ge. Buat malu ahli magis je kalau tak tau.. Hik hik hik.

Mac 18, 2008 5:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Deo,
HA HA. Bila masa aku jadi ahlil magis?

Kildong,
Burung Bayan kot, entah. Ha ha.

Ying,
Ooo...

Mac 18, 2008 6:19 PTG

 
Blogger amyz! said...

Hahaha.
Magisnya~

Mac 18, 2008 7:31 PTG

 
Blogger Taf Teh said...

Ohh, buat magis ni kerjaya Naga lepas pencen ke?

Huaaaaarrrrrrrrr.

Mac 18, 2008 8:00 PTG

 
Blogger waterlily said...

Bang,
Simpan buat recyle..apa guna buat origami dan magis yang kurang menjadi.

ps: aku juga selalu buat origami dan magis yang sama untuk melampiaskan geram dan amarah

Mac 18, 2008 8:01 PTG

 
Blogger litium said...

burung ape??

Mac 18, 2008 9:52 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Bang, aku nak arnab.

Haha

Mac 18, 2008 10:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
HA HA. You mencarut ek?

Teh,
Aku rasa, aku nak persembahkan 'main ular' kat Maskara nanti. Tapi, siapa yang sudi jadi ularku? HA HA.

Water,
Recycle paper kat Malaysia mahal! Kenapa entah.

Litium,
Burung Bayan yang comel! HA HA.

Dug,
Gajah, tenuk, jirapah - tak moh? HA HA.

Mac 19, 2008 9:07 PG

 
Blogger madulebah said...

uncle ni nak denak burung Bayan agaknya..

asyik seru namanya saja.. ha ha ha..

Mac 19, 2008 9:25 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Buleh ker jadik burung?
Kalau jadik kereta musti best kan, kan.

HaHaHaHaHa!!

Mac 19, 2008 9:29 PG

 
Blogger Azzam Supardi said...

Merpati. Arnab? Ha ha.

Mac 19, 2008 9:35 PG

 
Blogger mangosteenskin said...

ironiknya tekaan kakak yg suka mandikan burung tu.

Mac 19, 2008 10:15 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Kenapa kakak itu suka memandikan burung?

Mac 19, 2008 10:23 PG

 
Blogger manusia ganjil ikan yu said...

akak tu mandikan burung kategori apa je?

saya punya jenis pemangsa

Mac 19, 2008 10:26 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Madu,
Uncle syak Tok Rimau dan Jimadie dah denak dulu dah burung tu... Ha ha.

Uncle denak burung tweet tweet sajalah nanti. :)

Nura,
Jadi kereta? Uhhh, perlukan lebih banyak latihan tu weh.

Azzam,
Tau tau... dah dekat nak siap dah ni... Kalau tak Jumaat - Sabtu le siapnya! Ha ha.

Mangos,
HA HA.

...
Amiene Rev said...
Kenapa kakak itu suka memandikan burung?
...

BHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAA!
Soalan paling lawak yang aku pernah jumpa, adee... deee... deeeh....

Ikan Yu,
Jenis pemangsa juga rasanya. Ha ha.

Mac 19, 2008 10:55 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Hoh!

Mac 19, 2008 5:03 PTG

 
Blogger waterlily said...

JorGE.E Abello,
Bila agaknya nak habis cerita kakak yang mandikan burung ni hahaha?

Water kepingin kenalan dengannya

Mac 19, 2008 11:13 PTG

 
Blogger ButterFly said...

Fu-Yoooh.. Magik!

Mac 20, 2008 9:25 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Wo!

Water,
Tengah sibuk. Tak sempat nak mengarang ni. Ha ha.

Butter,
Taraaaaaaaaa!

Mac 20, 2008 1:55 PTG

 
Blogger amirahsyuhada said...

sungguh keji itu tangan yang mengkomotkan itu kertas..keji..keji..keji

Mac 21, 2008 11:55 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amirah,
Lelaki keji akan digilai oleh perempuan keji juga. Ha ha.

Mac 21, 2008 2:49 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home