"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

23 April 2008

Makan pakai aku dah ada orang jaga

Dulu. Mak aku, Cik Teh, ada cakap. “Kalau dah kahwin ’sok, ‘makan pakai’ dah ada orang jagakan! Kawinlah, eh!”

Sehingga sekarang. Aku simpan kemas. Idea Cik Teh tu. Ha ha.

KOMA

Nordeen. Si bujang lagenda di syarikat D. Sedang menyumbat pakaian-pakaian kotor. Ke dalam beg plastik. Dan. Aku. Si lelaki yang pernah dibebel-bebelkan Cik Teh. Sedang membakar hujung rokok. Entah batang yang ke berapa entah.

Kami. Masih di syarikat D. Pada suatu petang.

“Berkemas-kemas, nak ke mana tu?”

“Nak hantar dobi!”

“Kalau kau ada tukang dobi yang boleh memasak, kan ke senang!”

“Ceh!”

32 Comments:

Blogger Lily Abdullah said...

Ayat yang Cik Teh cakap tu, zamannya sudah berlalu bang. Sekarang zaman saling jaga menjaga. Tapi aku perempuan separa konsevetif. Ayat Cik Teh tu, aku pakai lagi.

April 23, 2008 4:38 PTG

 
Blogger tasekM said...

bila dah dapat tukang dobi kena sama-sama memasak dan sama-sama mendobi..

April 23, 2008 5:08 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Tak ada pa deh yang berlaluuu... HA HA.

Tasik,
Tukang dobi kerjanya mendobi. Tukang masak kerjanya memasak. So, kalau kau nak badan kau diurut tiap2 malam (aku ulangi, TIAP2 MALAMMMM...) - kahwin dengan tukang dobi yang boleh memasak dan mengurut. HA HA.

April 23, 2008 5:13 PTG

 
Blogger NeemoNeemo™ said...

Maknanya kena kahwin dengan orang kaya, yang mampu bayar tukang masak dan tukang dobi.

Itu pun tak paham ka...

April 23, 2008 5:53 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

aku juga ada orang jaga.
aku ada tukang dobi
aku ada tukang masak yang menukar menu setiap hari dan menghantar menu setiap awal bulan for approval
aku ada tukang bawa bas a.k.a pilot

aku ada orang jaga

April 23, 2008 7:41 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

lepas tu boroi, boroi simbol kemakmuran.

haha

April 23, 2008 9:01 PTG

 
Blogger zizie ali said...

tukang masak? tukang cuci? lagu dlm filim labu labi tu.

April 23, 2008 9:29 PTG

 
Blogger Papa said...

tukang dobi, tukang masak waktu siang. masuk senja, pling! jadi bidadari...

April 23, 2008 10:05 PTG

 
Blogger . said...

aku terbayang sebuah mesin basuh dengan fungsi microwave..

April 23, 2008 10:37 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Masih mencari orang yang nak 'menjaga':)ehehe. Dah jumpa nanti barula 'terjaga' makan pakai:p

April 23, 2008 11:10 PTG

 
Blogger Floyd said...

Aku = tak terjaga.

Aku = boroi.

so aku kena berjaga-jaga diri ku sendiri agak tidak boroi...

P/s aku juga punya microwave, setakat panaskan makanan bungkus yang menderma pada keboroianku.

April 24, 2008 1:35 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Kat Universiti Selatan ada JAGA yang jaga PAKAIan orang. Security Saman budak kerna pakai baju tak ada kolar.

Bahaya apa la baju tak berkolar tu?

April 24, 2008 7:41 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Tok Rimau,

Baju kolar 'V' = gay

HAHA

April 24, 2008 8:38 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Neem,
Aku kaya! Ha ha.

Art,
Tu - kau kena jaga orang! Ha ha.
Oit2! Pulau apa cerita? One day aku 'angkat' budak2 Sol-Jah pergi sana, boleh?

Dug,
Syyyy, aweks KL memang suka kat lelaki2 boroi! Roy, misalnya. HA HA.

Zz,
Syyyy, Labu Labi jangan sebut, dude! 'Kena' lagi kita nanti! Ha ha.

Gelem,
Orang lelaki memang suka bidadari yang pandai masak, pandai basuh, pandai seterikakan baju! Ha ha.

"Habis, laki buat apa?"

"Bawa anak2 pergi tengok Congkak!"

Ha ha.

Nizi,
Ya, Panasonic atau Samsung patut cipta alat tu.

Yana,
Syyyy, kenapa nak tercari2? - Tok Rimau kan ke ada! Hak hak hak!

Floyd,
Carilah satu. Isteri.

Mau,
Universiti kat malaysia i macam sekolah bersasrama penuh atau rumah pasonglah!

Kalau macam tu - payahlah kita nak tengok gadis2 ber-push up bra, ber-wonder bra, ber-baby t, et cetera et cetera. Ha ha.

Dug,
Eh, aku dengar cerira 'Hujan' kena fakap dengan budak2 gay semasa kat JB (kat Tmn U katanya). Aaa, aku dengar2lah...

April 24, 2008 8:49 PG

 
Blogger siew said...

kenapa nak hanar dobi?
beli sajalah 'anak dara jepun'(mesin basuh)
hihihih

April 24, 2008 9:18 PG

 
Blogger Pa'chik said...

nanti ko nak tukang dobi yang buleh mengemas rumah juga, yang buleh kejut kau bangun pagi, yang buleh pegi beli barang dapur, dan yang buleh dibawak tidur bersenggama... ;)

April 24, 2008 9:27 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Carilah satu bibik, Naga.

:D

April 24, 2008 10:14 PG

 
Blogger asuhara sue said...

Dulu. Mak aku, Cik Teh, ada cakap. “Kalau dah kahwin ’sok, ‘makan pakai’ dah ada orang jagakan! Kawinlah, eh!”

diulangi..JAGAKAN...
bukan BUATKAN...

eheheh..peace!

April 24, 2008 10:17 PG

 
Blogger Yana Ismail said...

Syyy.Jangan cakap kuat2. Bahaya:p.Uhuhu. Kalaula Tok Rimau tu single? lama dah:). Haha. Gatal sungguh.

April 24, 2008 11:19 PG

 
Blogger tasekM said...

princess,
tok rimau tu walaupun not single but still available.. huhu

April 24, 2008 11:37 PG

 
Blogger cik puan daun said...

woohhh.. byk bende tu nak kena jagaa..

April 24, 2008 11:48 PG

 
Blogger Unknown said...

Universiti Selatan? Taman U?? waaa.. rindu la itu tempat.. banyak kenangan wooo.. Saman baju tak ada kolar?? wow!! itu kenangan terindah.. belum lagi cerita plan nak rasuah sebab tak lepas gate selepas tengah malam.. ada hati nak belanja guard makan roti canai kat safiah!! hahahahaahahha

April 24, 2008 11:54 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Siew,
Nordeen kata. Besar sangat. Lohongnya.
HA HA.

Chik,
HA HA.

Purp,
Bibik bahaya. Nanti dia bawa kau lari ke Lombok. Ha ha.

Asu,
Kalau dah JAGAKAN - tolong BUATKAN sekali le weh! Ha ha.

Yana,
Aku tak prajudis. Aku ok 'ja. Kalau kau dengan Tok Rimau. Cuma, spy bini Tok Rimau ramai kat dalam komen blog aku ni. Hak hak hak.

Tasik,
Ya ya. Hak hak hak.

Daun,
Kalau takmoh JAGA - pergi join Sister in Islam. HA HA.

April 24, 2008 12:18 PTG

 
Blogger DeeN said...

Wah, bini Tok pasang spy ke kat sini? HaHaHa .. tapi yg herannya, apsal kat sini?

Isteri nih macam jadi JAGA la plak. Semua nak kena JAGA. Err... apa nasihat mak cik Teh pada anak beliau yg perempuan pulak? Nak tahu neh, nak tahu?

April 24, 2008 12:27 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Bila ko nak jaga aku plak?
Ha Ha Ha..

April 24, 2008 1:12 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Haha. Ok ek, tapi Tok Rimau ok ke? Mau ke dia kat princess?Haha:p.
Tula pasal, spy bini dia ramai kat dalam blog ni ek. Kena lari la macam ni. 1, 2, 3 LARIII!!hihi

April 24, 2008 1:57 PTG

 
Blogger tini said...

tukang bising..hahahaha!!!!!!!!!!!

April 24, 2008 2:09 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Cik Teh pesan kepada 2 orang anak perempuannya, "lepas kahwin - ikut cakap laki!" Ha ha.

Amyz,
Setiap hari kutitipkan doa agar kau sejahteralah di sana.

Ha ha. Chewah chewah! Cakap banyak taraaa - cuti kalu mari sini - makan roti canai dengan aku. Telo seperuh masuk 3 biji. 2 untuk aku dan 1 untuk kau.

Eh, bawa kawan kau yang bertudung kejap dan tidak bertudung kejap tu juga ya! Ha ha.

Yana,
Wa boleh kawtim dengan spy2 bini Tok tu sebenarnya - apa pengeras lu nak bagi? Ha ha.

Tini,
Mulut nak ke plaster ke tu? Ha ha.

April 24, 2008 4:05 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Pengeras? Uhuhu. Apa erk, princess tak tahu la bab2 pengeras ni. Tangkal pengasih boleh?haha:p. merepek je:p

April 25, 2008 12:06 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Yana,
HA HA. Boleh boleh.

April 25, 2008 8:46 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

boleh boh!

April 25, 2008 4:38 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Owh.. ko sangat sweett..!!

April 25, 2008 7:38 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home