"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

28 April 2008

Pengantara BLOG yang fakap

Minggu lalu, Hashim wawancara A. Kadir Jasin, dan kata, “blog itu satu sindrom ‘ja!”

Semalam, Hashim wawancara Raja Petra, dan tanya, “tidakkah kerana Raja Petra menulis di blog maka pembaca akan percaya (kepada apa yang ditulis) dan negara akan hilang kestabilan?”

Raja Petra kata, wo, pemikiran Hashim macam komunis.

Hashim jawab, saya pun bloga juga.

HA HA.

Nyah ke tepilah Hashim! Nurul Alis lebih sesuai untuk jadi pengantara BLOG. Setidak-tidaknya, penonton-penonton lelaki bolehlah berfantasi macam-macam... Atau... Syed Munawar? Hey, kami suka Syed Munawar!

28 Comments:

Blogger rasso said...

ha ha ha...
memang pun...

April 28, 2008 10:47 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

RTM kena wawancara blogar yang lebih bodoh dari RTM supaya RTM nampak pandai.

April 28, 2008 11:35 PG

 
Blogger asuhara sue said...

agaknya dia baca blog en. nage yg entri pasal jadi blogger dapat makan free. Tu pasal dia mengaku blogger, nak makan free la kot...

April 28, 2008 11:45 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

upload ke youtube wawancara tu sebab aku miss aa.

lepas ni sol-jah boleh buat wawancara blog macam diablog (tok Rimau mesti ada!, lepas tu rakam video upload ke youtube.

kita buat perbandingan kedua2 rakaman itu di youtube,yeay!

April 28, 2008 12:08 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Ya, ya. Aku pun kagum dengan Syed Munawar.

Kau bila lagi nak menampilkan diri Naga. Hehehe!

April 28, 2008 12:10 PTG

 
Blogger yaabbna said...

aku lagi suka wartawan panorama.bkn yg ada tahu lalat besar tu tp tg ada 'bakat' besar tu.
hahaha
baru fantasi sampai lms

April 28, 2008 12:17 PTG

 
Blogger Hasrul Halid said...

RTM... kehkehkeh!

Kalau pun ada yang boleh aku tonton adalah ULTRAMAN. Itupun 360 juta tahun sudah!

Sekarang!!! Memang FAKAP!

April 28, 2008 12:43 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

A'ah. Cik Naga bila lagi mahu beraksi?:P

April 28, 2008 2:02 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

tok r,
err.. nazri aziz? ekeke...

bila giliran temuramas ko ge? tok r ke...

hashim tu.. tetiap pagi aku rasa nak baling je dia ngan kusi.. kalau tak pasal kena ganti tibi tuan kedai kupi.. lama dah kena... ekekek...

April 28, 2008 2:37 PTG

 
Blogger spyz said...

horeyyy..
opis ni dh tak block blogger
horeyyy...

aku mau maya karin,
'mute' tv pun tak apa..
ha ha

basri,
video tu dah ada kat youtube kul 10mlm tadi lagi..

April 28, 2008 2:38 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rasso,
:)

Mao,
HA HA.

Asu,
HA HA.

Dug,
Jgn miss lagi pada masa akan datang!

Purp,
Tunggu RTM panggil aku, nanti! Ka-Boom!

Abna,
'Bakat' besar? HA HA.

Hasrul,
HA HA.

Yana,
Radio 24 dah pernah panggil - aku pula sibuk. Ok, kita tunggu RTM panggil ya. :)

Chik,
Lain kali, kita hantar SMS ke running text tu - minta Syed Munawar ganti Hashim Abu Hanipah! HA HA.

Bloga kena satu hati le weh! Bunag 30 sen apa ada hallll!

Spyz,
Hadiah Khimat Cemerlang Maybank2u ini tahun - lu punya! Ha ha. Make sure lu update lu punya blog la, bloga!

April 28, 2008 3:26 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Bang,
Aku geram sungguh. Untuk menunjukkan kepandaiannya, maka Hashim berkali-kali memotong percakapan Raja Petra.

Bangang!

Last2 aku offkan Tv

April 28, 2008 5:31 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

oke.. kita halau itu hashim keluar... dia..

April 28, 2008 5:55 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Kalau RTM panggil, boleh ikut tak?:p.Jadi pengiring.Haha

April 28, 2008 6:21 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Kita piket! kita minta Nurul Alis jadi pengantara. Ha ha.

Chik,
Kita piket.

Yana,
Tak boleh. Ramai sangat nak ikut. Aku rimas. Ha ha.

April 29, 2008 8:38 PG

 
Blogger . said...

tivi aku rosak.

April 29, 2008 12:37 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Syed Munawar ada datang booth masa pesta buku itu hari, tapi tak beli pun. Uhuk! Penat aku promote ha ha!

April 29, 2008 2:04 PTG

 
Blogger DeeN said...

Hashim?
Ha Ha Ha ... RTM? Ha Ha Ha ...
Nurul Alis? Ha Ha Ha ... Er.. er.. lebih baik letak yg wanita yg penah jadi pengacara Agrotech tu, yg ada lesung pipit comel tuh. Tak pon Encik Farid Ismeet hak hak hak!!

April 29, 2008 2:19 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

aku tag ko.. lalilalalala..

April 29, 2008 2:24 PTG

 
Blogger Megat said...

apakah mereka mewawancara mereka atas tangkap muat mereka jer!?

kenapa aku rasa macam ada sesuatu yang tidak kena dengan rancangan seperti itu!?

mungkin mereka ada muslihat setelah mereka pernah memperkatakan tentang dunia blog ini!?

April 29, 2008 3:34 PTG

 
Blogger zizie ali said...

hashim tetap hashim. dulu kini dan selamanya.

April 29, 2008 3:36 PTG

 
Blogger Unknown said...

kalau nurul alisssss... pasti naga menawarkan diri utk d wawacara wakakaka

April 29, 2008 4:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizi,
Beli baharu!

Azzam,
Nurul Alis ada mari ke booth kau?

Nura,
Kalau Encik Farid Ismmet - "Sdareeekkk! ..."

Daun,
Aku tatau English. Sori. La la la ...

Megat,
Hashim ja yang fakap. Tetamu2 ok.

Zz,
Lagu tu Anuar Razak Revolvers yang nyanyi untuk F&N.

Amora,
:) Suruh Tok Rimau sajalah - dia memang suka benda2 macam tu. Ha ha.

April 29, 2008 4:46 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Ha ha ha....

Ada lagi perkara bodoh yang dia buat? Ingatkan time aku tgk tempohhari saja.

Ha ha ha.....

April 30, 2008 10:47 PG

 
Blogger bajukurung said...

aku suka tgk drama RTM,

ada makcik2, pakcik2, mamat kampung, ada kampung2, sungai, sawah, rumah kampung, lumpur, tanah, pokok kelapa, rambutan, AWEK KAMPUNG, jalan tar kecik je, ada surau, org pg surau malam2, lepak kat tangga malam2, ada bunyi cengkerik, unggas2, sejuk je,

ohhh besnya RTM salu buat aku imbas kembali saat duduk di Kg Padang Balang Sentul....

ooooo besnye...nak2 bab awek kampung tuh!

April 30, 2008 11:04 PG

 
Blogger Enche said...

agak-agak nanu pun blogger juga

April 30, 2008 11:06 PG

 
Blogger amer zaman said...

kalau encik naga lagi best.

sebab beliau kacak.

April 30, 2008 1:46 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
HA HA.

Baju,
HA HA.

Enche,
Nanu ada blog? Wo!

Amer,
HA HA.

April 30, 2008 3:59 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home