"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 Jun 2007

Doa

Pada suatu petang, hujan menderas bak sekawan lebah, tubuhku pun telah benar-benar lelah... Lalu, Pyanhabib mengangkat tangan menongkat langit:

Ya Allah, kau lembutkanlah hati keluli majikan syarikat D agar berlapang dada membahagi-bahagikan rezeki dengan saksama kepada para 'manikam' yang peluhnya menitik tik tik tik dek letih bekerja. Amin!

Amin.

MASKARA: cinta dan air mata

16 Comments:

Blogger rasso said...

Amin ya rabbalalamin...

Jun 04, 2007 1:20 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Amiiinnnnn....

Jun 04, 2007 8:15 PG

 
Blogger Pa'chik said...

Amin ya rabbalalamin...

dan bagi balik privileij untuk guna yahu dan kawan-kawan..

Jun 04, 2007 8:47 PG

 
Blogger hana_kirana said...

Ameen..!

Jun 04, 2007 9:17 PG

 
Blogger ontahsapo said...

hmm... boleh pekena teh tarik ni...!!!

Jun 04, 2007 10:24 PG

 
Blogger blackpurple said...

Aminnn!

Kita semua adalah 'manikam'...

Jun 04, 2007 4:23 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

Amin..dan kompeni aku jugak..Amin sekali lagi..

Jun 04, 2007 6:29 PTG

 
Blogger Frances said...

aminn...

Jun 04, 2007 7:23 PTG

 
Blogger Gelembai said...

ooooh rupanya kau berkongsi jamban dgn pyan ooohhh

Jun 04, 2007 9:18 PTG

 
Blogger ainon mohd said...

Join PTS!

Jun 05, 2007 1:22 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Aminnn Ya Rabbalalamin...

Moga lepas neh Naga akan terus tersenyum dan berlapang dada. Moga ....:

..bagi balik privileij untuk guna yahu dan kawan-kawan..
[ehsan: pa'chik]

Jun 05, 2007 1:30 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

amin!! tp kenalkah dikau akan jauhari. he he

Jun 05, 2007 1:51 PTG

 
Blogger Lan Rambai said...

amin.... "kompeni" aku dah umum.. tapi.. lambat benar 25 julai nak sampai lahhhhh haha

Jun 05, 2007 2:45 PTG

 
Blogger Sastri said...

Amiinnnnn... doa yang indah...

Jun 05, 2007 3:15 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

eh..Pyan masih memandu kereta Volkswagen tu lagi?

Jun 05, 2007 3:47 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Amin!

Apa yang aku aminkan?

Jun 05, 2007 5:38 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home