"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

08 Mei 2007

Satu petang di Pesta Buku

Aku singgah di gerai PTS. Terserempak dengan Puan Ainon sedang pegang mic. Terus Puan Ainon beritahu pengunjung, "tuan-tuan dan puan-puan, lihat, siapa di sebelah saya? inilah sinaganaga, blogger tersohor tu! lihat, siapa di sebelah saya, tuan-tuan dan puan-puan!"

Tret tret tret!

"Wah! Sakan Puan Ainon promote engkau... Satu dewan dengar! Kah! Kah!" Saharil. Via SMS.

"Kah! Kah! Ya. Aku rasa macam Amy Search-lah!" Aku. Via SMS.

NOTAKAKIBANGKU: Mahu lihat gambar Sinaganaga menangis? Sila ke blog Faisal Tehrani.

14 Comments:

Blogger Amyz! said...

Orang ramai pun tertanya-tanya, "siapa naga tu? ada masuk Malaysia Book of Record ke?

Hahaha.

Mei 08, 2007 12:21 PTG

 
Blogger DeeN said...

Sebaik saja Pn Ainon membuat pengumuman tentang kedatangan Naga, maka bertempiaran lari orang ramai kat situ. "lari, lari. ada naga kat sini. selamatkan diri."

ha ha ha ...!

Naga, Rat-Tat-Tat-Tat!
KALASHNIKOV selamat tiba di pangkuan. Arigato!

Mei 08, 2007 12:26 PTG

 
Blogger el-Maaniq said...

"Mukanya iras-iras pelakon kesukaan saya. Nordin Ahmad!"

Aku masih ingat ayat Pn Ainon yang ini.

Mei 08, 2007 1:28 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku nampak hari itu, tapi aku buat-buat tak nampak..he he he..

Mei 08, 2007 2:23 PTG

 
Blogger 1 said...

bosannya, semua orang sembang pasal pesta buku (yang tak best tu).

Mei 08, 2007 3:31 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

naga macam nordin ahmad? hehe...

Mei 08, 2007 3:50 PTG

 
Blogger Sastri said...

aisey... salah satu kerugian tak p pesta buku kali nih... :D

Mei 08, 2007 6:57 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

nordin ahmad? whoaaa!

Mei 08, 2007 11:22 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ada dpt autograf?

Mei 09, 2007 3:54 PG

 
Blogger zizie ali said...

dulu ada seorang pengunjung blog sinaganaga memberi amaran kpd puan ainon"..saya harap puan usah lagi menyebut yang rupa naga iras nordin ahmad...saya dah bosan"
sejak hari itu, perang pun bermula.
..rat-tat-tat-tat...
ramai yg cedera dalam pertempuran itu. dan aku salah seorang yang terkena peluru sesat.
peperangan itu berakhir dgn pengunjung (peminat) itu bersumpah tidak akan mengunjungi lagi blog sinaganaga.

Mei 09, 2007 8:23 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Don't worry. Aku tak mahu popular seorang2. Aku bawa gang sekali. So, sertai kami dalam SHOWCASE MASKARA nanti.

Agar kita boleh sama2 'pop'.

Nura,
Peminat masih malu-malu dengan penulis-penulis buku. Tapi, peminat tak pernah malu dengan Mawi, Siti, et al.

Kita mahu ubah sikap 'orang kita' ini.

Oleh itu, sindiket sol-jah berikrar - akan berusaha menulis untuk PTS dan NEOHIKAYAT!

Maniq,
Aku dah buat makover. Muka aku dah macam Amir Mukhriz la ni. Ha ha.

Purp,
Baguslah begitu.

Chik,
Aku baru tahu - aku lebih handsome dari Sufian Abas. La la la la la...

Sas,
Lain kali masih ada pesta buku lagi. :)

Kama,
Jangan kau dengar cerita Puan Ainon tu.

Jai,
Kalau orang hulur kertas - aku sign je... Aku tulis, "rat-tat-tat-tat!"

Zz,
Aku syak 'dia' masih berkunjung. Meninggalkan komen juga. Tapi dengan nama2 yang lain. :)

Mei 09, 2007 9:17 PG

 
Blogger ayobkelubi said...

whoaaaaa, macam nordin ahmad?

dagang pak malau,dagang berlipat
dagang hamba,dagang merempat

ewahhhhhh!

p/s : boleh hantar resume dah ker bang?, kekekeke

Mei 09, 2007 12:37 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

mcm nordin ahmad.....wahhhhh bukankah tu pelakon paling hensem zaman capitol jalan ampas tu....heheh...bilalah dpt minta autograf nih

Mei 09, 2007 4:26 PTG

 
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Saya ulang sekali lagi!

Wajah Sinaga-naga ada iras-iras ketampanan wajah seniman lagenda Nordin Ahmad.

Nah kau!

Mei 10, 2007 11:18 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home