"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 April 2007

Yin

Sharpener ada, Jan? Aku tanya SarJan Leman.

Hah, kalau tak ada sharpener, kasi tajam itu pensel dengan gigi! Sarjan Leman jawab aku. Sinikal.

Aku. Tentukan koordinat pada peta. Dan, lukis satu garis lurus dari titik A ke titik B. Dengan pensel tumpul. Lantaklah! Kemudian, aku tenang kompas. Dan, aku arah anggota seksyen untuk bergerak membontoti aku.

Squad, follow me! Aku kata. Sarjan Leman pandang langit. Dan, bersiul-siul lagu Pak Ngah Balik.

KOMA

Seksyen kami sesat! Tersasar jauh dari laluan sebenar. Rupa-rupanya, 5pt tebal garisan pada peta bersamaan dengan satu kilometer jauh pada atas bumi.

*Plap!*

19 Comments:

Blogger Amyz! said...

Haha.

Kawan aku sesat dalam masjid. Lagi teruk kan?

Haha.

April 20, 2007 9:48 PG

 
Blogger el-Maaniq said...

wah bahaya gak tu.

tapi yang lebih bahaya, kalau kita salah arah kiblat 1 darjah di Malaysia, jarak terpesong dari Kaabah lebih 125 kilometer!

jadi waspada dengan arah kiblat anda

April 20, 2007 9:50 PG

 
Blogger areyoung said...

Naga tak sesuai untuk dibontoti - Harap Ma'lom.

April 20, 2007 10:34 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Yin ?
Sesat ?
memb...i ?

he he he..

April 20, 2007 11:13 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Sangat teruk!

Maniq,
Sangat bahaya. Ya!

AreYoung,
Bontot aku seksi. Sungguh!

Purp,
Ha ha.

April 20, 2007 12:41 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

entri terdahulu orgy, entri terkini bontot.
hehehe... ish! lucah sungguh diriku!

April 20, 2007 2:40 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Hoh.... tak tau baca skala, lagu tu la nasibnya.

Aku baca peta refer kat tanda kat pokok.

Psss... skala Richter aku tau la.

April 20, 2007 2:42 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kama,
Ha ha.

Khal,
Dah aim kat pokok le tuuu... Tapi, dah line pensel tu tebal sangat - tu yang 'lari' jauh tuuu...

April 20, 2007 2:45 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Tu pasal group aku dulu sampai terperosok dalam paya haha, satu digri punya pasal.. satu digri!!!

April 20, 2007 3:18 PTG

 
Blogger rasso said...

perghhh....
besar impaknya ek.. kerna ianya tumpul saja.... pangkal itu perlu diasah setajam mampu... uhuhuhu

April 20, 2007 7:55 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

malam tadi mimpi saya tersesat entah ke mana...

saya terlihat Faisal Tehrani di dalam mimpi saya.

dia baru saja fail satu paper...

mimpi ini aneh, ada dicatatkan di blog saya.

agak-agaknya saya sudah terpengaruh oleh entri-entri di blog ini...

=.=" sehingga terbawa ke mimpi...

aneh... aneh sekali...

April 20, 2007 10:09 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Wo!

Ras,
Wo wo!

Amin,
Apsal semua orang mimpikan Faisal?

April 21, 2007 9:57 PG

 
Blogger Pa'chik said...

takde orang offer reward ke?

April 21, 2007 10:20 PG

 
Blogger zizie ali said...

pakai google.earth. semua skala dah disedaiakan. tak payah asah pensel. cammanapun masih perlu membontoti seseorg. seseorg yg tak semestinya seksi.

lapis kedua: pensel tumpul bisa menyesatkan. apa lagi kalau otak/akal tumpul. sesat dan menyesatkan.

April 21, 2007 12:49 PTG

 
Blogger Sastri said...

malu bertanya, sesat jalan...

April 21, 2007 1:30 PTG

 
Blogger Kemat said...

hhmmm..aku nak jadik supplier sharpener kat askar kita..hrap2 Dato Najib sudi timbangkan..

April 21, 2007 3:23 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Ada juga. Sarjan Leman lee... Ha ha.

Zz,
Selalu dilaporkan dalam akhbar2, "...ada kesan koyakan lama, disyaki dengan senjata tumpul". Ha ha.

Sas,
Soljah kena cari jalan sendiri. Tak boleh nak tanya2 orang... :)

Kemat,
Ha ha. Cadangan yang baik. Aku suka kau.

April 21, 2007 9:28 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kalo kemat nak saplai shapener, aku nak saplai pensel tekan buleh? sekali ngan dia punya lead... sapener, sekali jual je...

April 22, 2007 8:54 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Barangkali kerana aura buku baru Faisal Tehrani yang sudah diterbitkan itu...

April 22, 2007 10:52 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home