"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 April 2007

Hari itu Hitomi melukis dia dan aku

Image Hosted by ImageShack.us

Hujan baru saja usai. Menyisakan bintil-bintil air yang melekap pada kaca tingkap. Semilir membusa dari celahan renggang bingkainya. Seperti selalu-selalu, ketika sedang bekerja, aku jarang mahu diganggu... Tentu sahajalah Hitomi akan menunggu dengan penuh setia dan bosan.

“Tadaaaaaaaaaaa!” Kata Hitomi. Yang tiba-tiba berpaut di belakang tubuhku yang merengkeh. Dari sudut pandangan ini, aku cuma dapat melihat sepasang lengannya yang mulus, pen berdakwat hitam, dan reja kertas yang telah siap terlukis. Dagunya menekan tulang selangkaku yang lekuk.

“Yang kenit tu siapa?”

“Akulah!”

“Yang lagi satu tu?”

“Kubis bunga! Ha ha ha!”

41 Comments:

Blogger Nazri said...

Whoa, memaut dari belakang ke?

Whoaaaa!

Weh, apa ada kat channel 8?

April 05, 2007 12:24 PTG

 
Blogger el-Maaniq said...

kubis? bukan labu ke?

April 05, 2007 1:25 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kanran?

April 05, 2007 1:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Vovin,
Ya. Wo wo!

Manik,
Dulu kubis. Sekarang labu.
Ha ha.

Chik,
Kanran kat Tasik Titiwangsa.

April 05, 2007 2:12 PTG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Encik Kubis Bunga, bila nak free mau ngeteh lagi? Minggu ni?

April 05, 2007 3:56 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

encik sikubikubis.. romantisnya hitomi..

lukisannya pon cute.. :P

April 05, 2007 4:08 PTG

 
Blogger areyoung said...

Kobis bunga dijadikan perlambangan?

Wep, abg kobeh bunga ada kat sini tau. Cakap sama dia kanggg.

April 05, 2007 4:58 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Cute-nya lukisan dah besar nanti ada bakat jadi designer budak tu.

Eh! budak atau bakal mak budak? hahaha

April 05, 2007 6:50 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga - kubis bunga tu broccoli ke ataupun cauliflower?
Kalau broccoli - that's my favourite!

Cat

April 05, 2007 9:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Jig,
HA HA. Celanat luhhh!
Ok, esok kita ngeteh (sebelum ke rumah PENA).

Daun,
Aku lagi romantis! Kan Puan Itote, kan, kan, kan?

Dr. Tuti,
Da ya wanna say somethin', eh?
Ha ha.

AreYoung,
Kat sana pun ada 'kobeh munger'? Ha ha.

Dug,
*blur*

Kat,
Cauliflower.

April 05, 2007 10:55 PTG

 
Blogger ~inilah saya~ said...

macam tambi jual maruku aje aku nampak. Tak nampak macam kobis pun.

Ha ha ha

April 05, 2007 11:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ini,
Hitomi manalah pernah tengok muruku, alahai!

April 05, 2007 11:10 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Kobis bunga, itu dulu nama salah seorang kartunis yang terkenal dengan karya bujang felda dalam sebuah majalah kartun tempatan.

April 06, 2007 1:38 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amin,
Oh, iye? Rambu dia macam kubis bunga juga ke?
Ha ha.

April 06, 2007 8:47 PG

 
Blogger Rie said...

ohhhh aku ingat yang kenit tu kapla soljah! yang besar tu kubis bunga.

rupanya kapla soljah ittulah kubis bunga. ekekeke

April 06, 2007 9:33 PG

 
Blogger areyoung said...

amiene ~ itulah kubih bunga yg saya maksudkan!

April 06, 2007 10:04 PG

 
Blogger Intan and The Boys said...

paut memaut..

bunga kobis?

salam..

April 06, 2007 10:51 PG

 
Blogger Unknown said...

hi si kubis bunga
I french bean
ha ha ha ha

April 06, 2007 10:55 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Esis,
Dulu kobis bunga. La ni macam tembikai je rasanya.
Ha ha.

Kure,
Salam kau juga.

Amora,
Aku kubis. Kau kacan Peranchis. Bila nak bersama jadi SALAD DALAM PIRING-PIRING MEWAH?

April 06, 2007 11:16 PG

 
Blogger Lan Rambai said...

kenapa rambut ko kerinting?

April 06, 2007 3:19 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Wah....gambar yang kubis bunga itu sebijik sama la...he he he..

April 06, 2007 3:54 PTG

 
Blogger Amyz! said...

comelnya.

April 06, 2007 4:25 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ram,
Tuhan yang hadiahkan.

Purp,
Ye ke? Ha ha.

Amyz,
Aku ke? Ha ha.

April 06, 2007 4:57 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

aku tukar watak hitomi kepada hiroshi,anak aku. so sweet dengan keletahnya yg manja dgn bhs jepun yg pelat. Kau tahu, aku tak sabar menanti dia pandai melukis spt itu.

April 06, 2007 5:18 PTG

 
Blogger Unknown said...

kubis bunga? hahahaha.
[baru aku tahu sebab apa naga selalu bertopi kebun]

April 06, 2007 5:48 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

bukan. bukan kbis bunga. brokoli lah

April 07, 2007 12:20 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Rudy.
Ekekekekekekekeeee...

Kelam,
Ha ha.

Jai,
Bracoli? HA HA.

April 07, 2007 9:26 PG

 
Blogger alabolebelah said...

tadaaaaa ... Naga, saya heran pasal misai tu ... macam mee meggi .. sebab saya tahu kamu punya misai blonde

April 07, 2007 9:43 PG

 
Blogger saharil said...

haha mmg saling tak tumpah!

April 07, 2007 1:23 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

areyoung,

ya! saya suka kartun dia! lawak! ha! ha! kirim salam dekat dia!


pak sinaganaga,

ya. rambut dia macam buah naga (DragonFruit)! ha! ha!

April 07, 2007 10:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Bolehbelah,
Misai blonde sebab mak aku swedish.
Ha ha.

Saharil,
Ha ha.

Amin,
Rambut Hitomi macam buah laici.
Ha ha.

April 08, 2007 2:16 PTG

 
Blogger Sastri said...

comel betul karakter yg dilukiskannya... :D

April 09, 2007 8:31 PG

 
Blogger famia said...

uiyooo..!
memaut dari belakanglah.

p/s: bro..terima kasih daun keladi atas buku2 tu. Lepas baca, baru perasan tulisan tangan yang sedikit mencakar ayam dekat belakang kulit buku.

Baca dan terus baca..
haha.

April 09, 2007 11:51 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

kubis bunga.
hahaha!

April 09, 2007 1:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sas,
Hitomi memang comel. :)

Famia,
Buku tu kau yang beli. Aku yang patut ucap terima kasih. :)

Kamarul,
Ha ha.

April 09, 2007 3:39 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

kubis bunga ko bang?. masak lemak putih sedap tu!.

p/s : boleh hanto resume tak utk join sindiket?. (desprate nie) ha ha ha

April 10, 2007 10:03 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Yob,
HA HA.

April 10, 2007 5:13 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Uwop! Uwop!

Psss.... jauh aku ketinggalan.

April 10, 2007 5:46 PTG

 
Blogger famia said...

bro..
bila nak buat movie pendek lagi?
jangan lupa masukkan hitomi dan kubis bunga sekali.
lepas tu.. upload dekat youtube.com..

whoaaa.

April 10, 2007 9:15 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

apa ni.. tak update2 ponnn.. bz ke? *luahan seorang kipas susah mati

April 11, 2007 9:29 PG

 
Blogger ontahsapo said...

aku mcm kenal kobis bunga tu...?

April 11, 2007 10:16 PG

 

Catat Ulasan

<< Home