"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

02 April 2007

Miss Saigon

Image Hosted by ImageShack.us

Suatu hari. Aku pergi ke Singapura. Aku nak pergi tengok teater muzikal. Miss Saigon. Di Kallang Theater.

“Naik bas pergi mana, ek?” Aku telefon Sri.

“Krek krek krek…”

“Bas ke Bongok?” Aku telefon Sri.

“Krek krek krekk…”

“Bas ke Bongek?” Aku telefon Sri.

“Krek krek krekkk…!!!”

“Ooo… Bas ke Bedok, ek!” Aku telefon Sri.

KOMA

Babak yang paling aku suka dalam Miss Saigon: Apabila kepala helikopter Huey turun dari siling lalu mendarat di tengah pentas. “Pergh!” Aku kata.

Syyyyyt!!!!

BERITA KEPADA KAWAN

15 Comments:

Blogger Unknown said...

abis tu x ajak miss saigon melawat m'sia ke?

April 02, 2007 8:54 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

wah! Cemburu pada en naga sbb dah tengok Miss Saigon!

Dua tiga ari lepas waktu merancang2 aktiviti untuk cuti ester, tersesat ke website Miss Saigon. Miss Saigon di Melb tahun nie dah open sejak 29/03. Ada juga ura-ura mahu pergi menonton masa ester break. Tapi tiket nya mahal banget! Hanya mampu menonton sneak preview saja la *sigh*

April 02, 2007 10:30 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Aku cuma ajak Sri ke Malaysia sajalah.

Nimy,
Tiket Miss Saigon pun mahal sangat di Singapura. Hanya orang kaya di Malaysia saja yang mampu. Ekekekekekeke...

April 02, 2007 10:32 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

krek krek krek itu bunyi apa ek..?

Aku tak pernah tengok teater...


:)

April 02, 2007 11:14 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
bunyi line telefon tak clear.
Ha ha.

April 02, 2007 11:22 PG

 
Blogger June said...

Wow!

April 02, 2007 11:25 PG

 
Blogger Rie said...

ada cerita pasal kepala apache jatuh dalam kalsnikov ke??

hehe

April 02, 2007 12:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tifani,
Semalam adalah hari jadi buku Ayah Kita Bos yang ke setahun. Wo!

Oit2! Bila nak datang sini lagi (jumpa Fadz?) dan kita minum-minum bersama.

Esis,
Cerita dalam Kalashnikov lebih hebat daripada itu. :)

April 02, 2007 12:29 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

miss saigon tu ada kaitan dengan perempuan hutan tu tak?

April 02, 2007 1:08 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Miss Saigon bukan happy ending. Last part, amoi Vietnam tu bunuh diri (masa dalam kelambu - dia tembak kepala dia).

April 02, 2007 2:13 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Cute-nya Abang Naga... Main nyorok-nyorok pulak belakang banner. Ok. Ok. Ini gambar layak masuk koleksi Cat.

April 03, 2007 7:56 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kat,
Kau tak mao pin up poster aku ke?
Ha ha.

April 03, 2007 8:33 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Zaman latar masa Miss Saigon dah ada Apache ka? Ataupun model Hewwey yang kipasnya bising nak mampos tu?

Pssss... aku cemburu...aku cemburu....!!!

April 03, 2007 2:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Entahlah. Helikopter tu macam muka ikan buntal - apache le kan?

Cemburu? Ha ha. Memang patut kau cemburu.

April 03, 2007 11:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Helikopter Huey la weh!
Ha ha.

April 03, 2007 11:37 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home