"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

29 Mac 2007

Kereta kabel dan naga gayat

Suatu hari. Aku pergi ke Singapura. Aku pergi ke Pulau Sentosa. Naik kereta kabel.

“Aaa… bagi I satu tiket pergi balik! Untuk kereta kabel yang keseluruhan dindingnya lut cahaya ya! Mahal sedikit harganya tak apa.” Kata aku kepada nyonya jual tiket tu.

Apabila kereta kabel tu melepasi platform, apabila aku pandang ke bawah, apabila aku nampak kapal Virgo sedang berlabuh, apabila aku nampak orang di atas kapal tu kenit-kenit macam anak semut belaka – aku jadi gayat, alahai!

KOMA

Semasa balik. Kena naik kereta kabel juga. Mamat jaga tiket tu periksa tiket aku. Jadi, dia sudah lepaskan beberapa kereta kabel yang sebahagian dindingnya lut cahaya. Dia akan tunggu dan berhentikan kereta kabel yang keseluruhan dindingnya lut cahaya untuk aku… Aiseyman!

Dude! Any cable car will do-lah! I Nak cepat ni… ada meeting! ” Kata aku.

LeAnn Womack pun berlagu Never Again, Again. Ha ha.

24 Comments:

Blogger areyoung said...

Mee... ting konon!

Haha.

Mac 29, 2007 8:56 PG

 
Blogger Amyz! said...

Eleh.. gayat? Tak rock aaa.. :-P

Mac 29, 2007 9:40 PG

 
Blogger kingbinjai said...

di spore aku suka tower record dia. 3 tingkat! masa mula mula sampai dulu aku berlari dalam tu!

Mac 29, 2007 9:45 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku bila di atas tu kalau gayat pejam mata....he he he

Mac 29, 2007 10:47 PG

 
Blogger sinaganaga said...

AreYoung,
Ha ha.

Amyz,
Bila masa aku ROCK? Aku jazz-lah!

Jai,
Oh, iye ke?

Purp,
Kalau dah pejam mata - nak nampak apa?
Ha ha.

Mac 29, 2007 10:54 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

hehe..naga gayat ekk. maknanya naga ni xleh terbang ah..hehe..

Mac 29, 2007 12:40 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

tatsuki origami-san, kamu pun gayat juga.. haha... tak naga langsung.

Mac 29, 2007 1:19 PTG

 
Blogger Korakora said...

kalau singapore, paling aku suka airport dia.

dah tempat tu saja aku pernah sampai kalau kat singapore.

maklumlah transit flight!

Mac 29, 2007 1:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mula,
Tinggi sangattttt!

Penyu,
Naga memang boleh terbang ke? Laaaa, macam mana aku boleh tak tahu selama ni.

Chik,
Tinggi sangattttt!

Nota,
HA HA.

Mac 29, 2007 1:48 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

uih,uih nasib baik ko tak kena tipu dgn ajensi pekerjaan bang!. uih,uih

Mac 29, 2007 3:00 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

gayat? high-five!(macam Borat) hahahah.

Mac 29, 2007 4:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Yob,
Ha ha. Aku bukan pergi cari kerja. Aku pergi tengok teater.

Jones,
Ha ha. Aku belum tengok Borat lagi. Ha ha.

Mac 29, 2007 5:15 PTG

 
Blogger naiza said...

tak penah pegi singapore.entah bilakah aku akan sampai kesana?....

Mac 29, 2007 9:29 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Jazz tak main arhhh...
Reggae lah baguih...

Cat

Mac 29, 2007 10:46 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Kereta kabel dengan kereta kebal, mana lagi best agaknya ya?

Mac 30, 2007 3:55 PG

 
Blogger Unknown said...

jom space shot, bungee jumping! amacam? ha ha ha...sinaganaga

Mac 30, 2007 11:18 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nai,
Ok, one day aku bawa kau ke Singapore. Mao?
Ha ha.

Kat,
Raggae ok. No hal!

Tanah,
Kerata kenal, for sure! :)
Oit2! Kapal selam lagi best weh!

Amora,
Jom jom! No hal! Sebelum terjun aku mengucap dulu.

Mac 30, 2007 2:12 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

naga gayat? aku sangkakan naga boleh terbang, jadi:
naga=tak gayat.
huhu...

Mac 31, 2007 1:13 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

naga terbang di angkasa!!!! haha.

Mac 31, 2007 10:45 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kamarul,
Kadang2 gayat. Kadang2 tak. Ha ha.

Amin,
Ha ha.

Mac 31, 2007 12:37 PTG

 
Blogger Sastri said...

dah naik dah kan? caner? gayat lagi ke?

Mac 31, 2007 4:17 PTG

 
Blogger Unknown said...

bila gayat kita kena ckp woo!!

Mac 31, 2007 4:46 PTG

 
Blogger ~inilah saya~ said...

Apa kelas naik kereta kabel. Bukan naga leh terbang ke?

April 01, 2007 12:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sas,
Dah tak gayat dah. Ha ha.

Kelam,
Uwoop uwoooop!

Ini,
Ha ha.

April 01, 2007 6:50 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home