"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

09 Mac 2007

Bahagian Susah Nak Sebut, DBP

Dulu. Aku tanya Adam.

“Kau kat bahagian mana sekarang ni, Dam?"

"Kat slopedia!”

“Hah! Bahagian apa tu?”

“Entah. Susah aku nak sebut. Aaaa... aku satu bahagian dengan Pawie lah!”

“Ooo... Kat Bahagian Ensiklopedia lah ek?”

Ha ha.

Tadi. Aku jumpa Adam. Aku tanya soalan yang serupa. Dia kata, dia dah tak di Bahagian Susah Nak Sebut tu lagi. Dia dah dipindahkan ke Bahagian Sastera.

“Ooo...”

31 Comments:

Blogger kingbinjai said...

aku susah nak sebut "kosmetik" bila aku sebut ia akan berbunyi "kosmestik"

Mac 09, 2007 3:02 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

dulu aku susah nak sebut terima kasih dan maaf.

Mac 09, 2007 3:14 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Aku sampai sekarang masih terbelit lidah nak sebut nama Arnold Szw...zzzer tu.. :D

Mac 09, 2007 3:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Jai,
Ooo...

Chik,
((((((((((((((((((((((HA HA.)))))
note: sorry, speaker tak stereo.

Mac 09, 2007 3:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Arnold Susah Nak Eja tu ke?
HA HA.

Mac 09, 2007 3:41 PTG

 
Blogger areyoung said...

Puh! Mintak-mintak komen ni akan dijawab terus lepas ni.

HA HA!

Mac 09, 2007 3:42 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Oit2! Masa abah Binjai baru balik dari Scotland (kat Greenock ek Binjai?) - aku ajak dia makan. Dia, "Ooo... I jas had a LAM!"

Watttttttt?

"...a LAM!"

Bukan 'lamb' ke encik Mat?

Ha ha.

Mac 09, 2007 3:44 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

AreYoung,
Ya yang??????? Nak rabina ek?

HA HA.

Mac 09, 2007 3:45 PTG

 
Blogger Bukunota said...

tadi aku kat dewan seminar dbp. anjuran bukan jabatan. tapi pusat.

pusat dokumentasi.

lupa nak kol kau. utk ajak makan nasi goreng pedas yg preeeee

Mac 09, 2007 4:36 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

aku dah tahan diperli.... nanti aku singgah ambik KUDETA tu... nanti la.... hehehehe lagi lama, lagi murah kan...?

Mac 09, 2007 4:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nota,
Unit ada. Bahagian ada. Jabatan ada. Pusat pun ada. ...Yayasan je tak ada kat DBP tu. Hak hak hak.

Mac 09, 2007 4:59 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

pakcik adam ada gigi tak? he he

Mac 09, 2007 5:02 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

memang ada individu yang susah nak sebut sesetengah perkataan.

cth. kawan aku sebut praktikal sebagai patrikal.

hmm. bulan 5 nanti aku masuk latihan patrikal.

Mac 09, 2007 5:38 PTG

 
Blogger Helmy Samad said...

Salam.

Ishhh sebut ja DBP aku ada...aku leh eja ja DBP...klu sebut mahu terseliuh lidah ni...

Mac 10, 2007 3:01 PTG

 
Blogger Sastri said...

masa kecik dulu sebut strawberry tanpa r, jadi stoberi, sampai sudah kena ejek dgn my 2 uncles sampai la dapat menyebutnya dengan betul...

Mac 10, 2007 4:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ontah,
Aku masih simpan 2 naskhah. Satu untuk kau dan satu lagi untuk Faent. :)

Amora,
Adam masih ada gigi.

Kelam,
Ha ha.

Helmy,
Entah! Aku pun cuma boleh sebut DBP je. Apa ntah sebutan panjangnya. HA HA.

Sas,
HA HA.

Mac 10, 2007 6:52 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Ada kawan saya cerita, pasal kawan dia:

"Aku tak boleh solatlah. Aku pirate."

Huh? Pirate?

Ooo... Period rupanya!

Mac 11, 2007 12:13 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tanah,
Kau kawan dengan kawan pirate le ek?
HA HA.

Mac 11, 2007 8:13 PG

 
Blogger Ku Keng said...

Mungkin Kak Nor juga susah nak sebut DBP. Dia selalu kata Dewan aja.

:-))

Mac 11, 2007 1:58 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Keng,
HA HA HA.

Mac 11, 2007 7:55 PTG

 
Blogger amyz! said...

ada kawan sebut emergency -> ejemensi.

Mac 12, 2007 9:47 PG

 
Blogger ~inilah saya~ said...

kueh...kueh...kueh...

Mac 12, 2007 9:57 PG

 
Blogger hana_kirana said...

Naga, aku ada emel kau sesuatu.

Mac 12, 2007 10:06 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Nida datang dengan Zoul. Daun datang dengan Nesloice. Apsalkau datang sorang ek?

Ooo... ooo... Vovin tunggu depan pintu ek. Ooo...

Ha ha.

Ini,
Ha ha.

Hana,
Tak bolehlah. Dah masukan ***** tu... Tak boleh baca pun entri tu.

Haiya!

Mac 12, 2007 11:17 PG

 
Blogger amyz! said...

ARGHHHH...!! bencinyaaa...!!

Mac 12, 2007 11:39 PG

 
Blogger The-Mulan said...

Salam en naga. terima kasih untuk cerita dari sabah itu ye? best best!!

hmm mulan dr dulu susah nak ikut sebut raksasa ikut ejaan - mesti nak sebut resakse jugak,.. sampai hari ni,.. huhu

Mac 12, 2007 12:22 PTG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

hehe..kawan aku plak tak leh nak sebut basikal dgn betul. Mesti akan jadi "basicar". Aku plak tak reti nak sebut nama si Ais*** Rai dgn cepat mesti tunggang langgang nyer huahua... nasib..nasib..

Mac 12, 2007 12:36 PTG

 
Blogger Nazri said...

oit! oit! aku tengah smoke masa tu kay!

Mac 12, 2007 1:41 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

tokr nak pegi cannes. ko bila plak nak merasa?

Mac 12, 2007 2:01 PTG

 
Blogger amirahsyuhada said...

saya sebut insklopedia, tak penah rasa bersalah..

Mac 12, 2007 3:48 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz, Mulan, Nura,
Ha ha.

Vovin,
Ok ok. Ha ha.

Rudy,
Aku buat buku je. Buat buku mana boleh pergi Cunt... aaa, Cannes!
HA HA.

Amirah,
Kau macam encik Adam. Ha ha.

Mac 12, 2007 5:01 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home