"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

08 Februari 2007

Khamis malam yang disiarkan secara langsung

Ayako bertamu di KL city. Di Australia cintanya putus lagi. Esok lusa akan pulang ke Sydney. Aku kata, soredewa matane.

Kemudian. Aku bertemu Ayis di KL city. Kami mabuk ice espresso lagi. Nikotina menyelinap di serata sendi. Aku kata, soredewa matane.

Kemudian. Aku berlibur di kedai CD. Album Meor (adik kepada Sohaimi Meor Hassan) tidak jadi aku beli. Aku kata, next time maybe.

Kemudian. Aku berteleku di depan tivi. Thursday Nite Live with Harith Iskandary. Asmadi Rasim (busker dari Lenggong, Perak) nyanyi I Want to Read. Aku kata, bagus sungguh mamat ni!

"Kenapa tulis lagu ni?"

"Sebab tak ada orang tulis lagu pasal minat membaca!"

Kemudian. Aku terima SMS dari Nordeen. Muka Kyle XY cute gileee... macam Sinaganaga, kata Awie. Serious shit!

Ha ha. Aku rasa, mabuk aku dah completed. Oyasuminasai.

Zzzz...

30 Comments:

Blogger sinaganaga said...

Usop,
Dude tu lebih bagus dari Airmas dan GitarTong. Bukan aku nak berat sebelah - tapi, lagu dia ada soul dan ada color. Aku harap dia akan buat album (macam si Meor tu).

Selamba je dia nyanyi dengan slanga macam 'dude2 Malaya yang tak tulis tarikh balik kat embarkation form masa masuk Us or UK'. Tak berapa nak faham sangat apa dia nyanyi tapi lagu tu memang layan. Ha ha.

Sorry, tak telefon kau sebab ingatkan Ayis dan Bos dia nak jumpa aku (bincang pasal terbit buku) - alih2 Ayis datang sorang, alahai!

Kalau tahu macam tu - aku dah telefon kau dah.

Februari 08, 2007 11:42 PTG

 
Blogger Rie said...

sol jah, aku saja nak tinggal jejak je ni. jangan layan aku.





aku hampir gila.

Februari 09, 2007 12:08 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Lenggong?
Saya pernah tinggal di sana.
Dulu.

Februari 09, 2007 5:43 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tanah,
Oh, iye?

Februari 09, 2007 8:35 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

cute tapi takde lubang pusat keh keh keh

Februari 09, 2007 10:30 PG

 
Blogger tapai said...

Aku rasa mabuk aku pun lengkap bila kau tulis, "Muka Kyle XY cute gileee... macam Sinaganaga, kata Awie. Serious shit!"

UWEKKKK!!!

Februari 09, 2007 10:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mulan,
Aku baca sms Nordeen tu malam tadi selepas update blog. Ha ha.

Dug,
:)

Jig,
HA HA HA HA HA. *lol*

Februari 09, 2007 10:47 PG

 
Blogger cik puan daun said...

pernyataan KyleXY ko dah merosakkan fantasi aku.. ampeh!

Februari 09, 2007 11:17 PG

 
Blogger hana_kirana said...

perkataan-perkataan tu... kau tak mencarut kan?

hahaha

soredewa matane!

Februari 09, 2007 11:18 PG

 
Blogger Korakora said...

sama tang mana tu?

hidung? mamat tu lebih mancung dari sinaganaga. tapi hidung naga berapi.

jerawat? mamat tu tak ada jerawat. naga? no komen!

kulit? mamat tu putih. naga, sawo dekat nak matang.

sama tang mana? tang mana?

Februari 09, 2007 11:56 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Daun,
Usah berfantasi! Kyle tidak mempunyai pusat.

Hana,
Tidak. Aku mengucapkan until we meet again.

Februari 09, 2007 11:59 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nota,
Entahlah. Ha ha. Awie dan Nordeen yang kata sama.

Tang XY tu kot. Ha ha.

Februari 09, 2007 12:00 PTG

 
Blogger Unknown said...

mamat tu nyanyi bagus skali.. tp mamat yg kat tepi tu nyibuk je!

ps: kyle xy yg xde pusat itu cute? he he

Februari 09, 2007 12:16 PTG

 
Blogger Korakora said...

ooo.. aku ingat kolar v.

eh baru aku perasan, nama aku dah terperosok jauh ke bawah ya..

ha ha ha.. ko ni, aku tak jawab telefon ko, terus ko junamkan nama aku!

Februari 09, 2007 12:17 PTG

 
Blogger June said...

Aku pun rasa sistem penstrataan kawan2yangkitasuka adalah satu corak diskriminasi implisit.

Aku protes!

Oppss, bila aku boleh kadi anggota sol-jah?

Februari 09, 2007 12:55 PTG

 
Blogger June said...

tukar kadi ---> jadi

Februari 09, 2007 12:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Ya. Mamat tu memang best.

Nota,
Petang ni kau belanja aku maggi goreng ek! Ha ha.

Tifani,
Sol-jah tak ambil rekrut pranita. Tapi, insyaAllah, ada projek yang perlu pembabitan kau. Tungguuuuu... muerekekekekee...

Tifani,
Nak jadi KADI? Perghhhh! Bukunota yang layak jadi KADI pun gi jadi WARTAWAN... Ha ha.

Februari 09, 2007 2:39 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku pun kagum sekejap tengok Asmadi Rasim tu berlagu. Sempoi....!

Album Meor tu pun ok jugak, maksud aku Meor si Pesta Jiwa itu..

Februari 09, 2007 2:43 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Perghhhhhhh, otai tuuuu dude tu! Tengok gitar tong badan kembung tu je wa dah tau dah - sound dia mesti lemak punyalah. Harmonika badan balut plastik kaler biru tu pun nampak ngancam - kalau dapat kat GitarTong le harmonika tu - macam2 lagu dia bleh tiup weh!!!

Tapi, Airmas pernah cakap kau aku dulu - dia nak jadi macam dia je. :)

Tapi, malam tu, wa paling suspek (suspek?) kat Jeni Chin ngan Aji sebenarnya. Sekilas ikan di air, sekilas dude tu petik gitar key c, g, d kat bridge je - dia orang dah hadam dah melody lagu Aku Nak Baca tu.

2nd part - Jeni ngan Aji back up dude Asmadi tuuuu - aku dah rasa dah terlalu mabok dah weh.

Dalam hati, "siot betul otai ni! best sungguh idea dia. fauziah latif, noryn pun layan tu lagu dude ni. siot betul!"

Ha ha.

Februari 09, 2007 3:25 PTG

 
Blogger tapai said...

Ehem, ehem!! Kau layan Noryn dan Gee sebenarnya, yaaaa?! Nak selindung balik Asmadi Rasim la pulak!

Februari 09, 2007 3:54 PTG

 
Blogger Lan Rambai said...

apa benda yang korang sembang kat tempat komen ni? tak paham aku.

dalam 24 jam jer nama aku boleh turun balik... kenapa? kenapaaa? kenapaaaaaaaaaaa? arghhh

Februari 09, 2007 5:16 PTG

 
Blogger areyoung said...

Kalau cerita mabuk, kemuncaknya mesti tidur.

Hei, kalau tak tidur lagi banyak kegilaan menarik yang boleh berlaku!

Februari 09, 2007 5:31 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kyle xy kiut macam naga...
naga kiut ke?

errk... ;P

Februari 09, 2007 9:44 PTG

 
Blogger ~inilah saya~ said...

Aku tak sempat tonton kyle minggu ini.

Adakah aku terlepas sesuatu yang menarik?

Februari 09, 2007 10:38 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Jig,
Noryn makin bagus. Serius.

Ram,
Tulah bagusnya blog aku - kau orang boleh tulis komen yang tak ada kena mengena dengan entri aku. Ha ha.

AreYoung,
Kalau tak mabuk - kemuncaknya tidur juga. Tak ada beza. :)

Chik,
Datuk Siti kata, "percayalahhhh!"

Ini,
Yang menarik minggu ini - Kyle belajar macam mana nak tidur. Telan penadol berpapan2 - harammmmmm tak tido gak. Ha ha.

Februari 10, 2007 12:04 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Naga,

Iye. Zaman sekolah rendah saya di sana.

Kyle XY tu menatang jadah apa?

Februari 10, 2007 3:15 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kyle XY itu jantan cute yang berlendir-lendir, pada awalnya. Ha ha. Watta words...

Dilahirkan dengan brain cells wi' no info (at all). Ha ha.

Jadi, tentang menjadi seorang orang - dia kena belajar dari zero. Dia kena belajar mandi, etc etc. Pada minggu kedua - dia belajar what which why when how who is sleep. Ha ha.

Kata Ben,
No sleep means no new brain cells!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6347043.stm

Oh ya, Kyle XY ialah produk kapitalis terbaru untuk gadis-gadis yang menyukai lelaki-lelaki cute yang berlendir-lendir. Ha ha.

Kenapa Awie, Noordeen, dan Aku tengok Kyle XY? Sebab kami masuk PERADUAN tu! Ha ha.

"Saya putar ya Halim!... Wang besar! Wang besar! Wang besar!"

Februari 10, 2007 11:55 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Oh ya,
Kami masuk peraduan tu sebab kami nak duit. Kami nak duit sebab kami tak berapa cukup duit. Kami tak berapa cukup duit sebab kami rakyat miskin relatif.

HA HA.

Februari 10, 2007 11:57 PG

 
Blogger June said...

lelaki cute berlendir tanpa pusat produk kapitalis?

wow, kau macam pakar ekonomi?

Februari 10, 2007 1:07 PTG

 
Blogger meorpestajiwa said...

hi bro..album aku kalau dijual dikedai mahal sikit..beli terus dgn aku kalau jumpa dimana2...atau kalau ada kesempatan hujung minggu daatang ke cm..bisa masa busking..aku jual..rm 18 saja..hehe..

Mac 13, 2007 12:17 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home