"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 Mac 2007

Pirates of the Semenanjung Tanah Melayu

Image Hosted by ImageShack.us

"Sindiket Sol-Jah?" Pyanhabib tanya. "Pirates!" Katanya, sambil tekup sebelah tapak tangan ke sebelah mata.

Kami berdekah-dekah, kemudian.

"Siapa mamat ni?" Pyanhabib tanya pasal Abdullah Jones. "Pirate!" Kata aku, sambil tekup kedua-dua belah tapak tangan ke kedua-dua belah mata.

Lagi. Kami berdekah-dekah, kemudian.

Amir? Amir tengah sibuk makan nasi lemak sedap.

27 Comments:

Blogger areyoung said...

Amir baik budaknya..

Mac 20, 2007 9:26 PG

 
Blogger sinaganaga said...

AreYoung,
Amir pun 'pirate' juga. Ha ha.

Mac 20, 2007 9:32 PG

 
Blogger Anonymous said...

kau jumpa Pyan..?

"bagaikan seorang cecilia yang tiba-tiba muncul di permukaan.."

aahhh kau.

tika-tikanya aku berharap berada di dalam sepatumu.

Mac 20, 2007 10:07 PG

 
Blogger Pa'chik said...

jones pirate buta?

Mac 20, 2007 10:53 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Aku mana pakai sepatu. Aku pakai selipar warna hijau. Sangat cute.
Ha ha.

Chik,
Biar buta mata, jangan buta hati.
Ha ha.

Mac 20, 2007 11:19 PG

 
Blogger Unknown said...

woooo lu ngan pyan ngumpat AJ ek..

Mac 20, 2007 1:39 PTG

 
Blogger Sastri said...

Lanun Semenanjung ek... teringin nak tengok rupanya... :D

Mac 20, 2007 1:50 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Sayang kau tiada bersma. Ha ha.

"di ruang yang terluang
aku terkenang kasihnya orang"

~ AJ

Mac 20, 2007 1:50 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sas,
Handsome. Macam Johnny Depp.
Uwoop uwoop!

Mac 20, 2007 1:52 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Siapa pulak ketua pirates...
Aku tau..aku tau... he he he..!

Mac 20, 2007 1:58 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

pirate makan nasi lemak? bukan makan epal dalam barrel?

Mac 20, 2007 2:19 PTG

 
Blogger Nazri said...

Pirate menuju kejayaan!

Kami adalah pirate yang lahir untuk menjadi dunia ini warna warni seperti pelangi.

Laksana pelangi, kami hidup girang gembira, sama-sama bertepuk tangan yeay! yeay! yeay!

Aku lihat pelangi indah itu.
Aku puja
Kami pirate Malaya, bersedia untuk merentas laut, gunung, udara dan alam maya.

Sambil itu kami minum ribena!

Mac 20, 2007 2:24 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Ya ya. Ha ha. Kalau anda rasa gumbira - tepuk tangan!

Binjai,
Pirates of the Semenanjung Tanah Melayu memang makan nasi lemak + kopi ais donat dunkin'. Ha ha.

Pirate Vovin,
Hip hip hop hop hurahhh!
Ayuh! Kita jadikan bhumi ini penuh dengan warna-warni pelangi!!!

Pssst! Abang Pyan kata, kalau kutu bubuh ganja kat dalam rokok pam air yang Arab sewakan tu - siapa pun tak tahu.

Ha ha.

Mac 20, 2007 3:58 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

rokok pam air... haha..
buleh sebarkan hepatitis tu.

Mac 20, 2007 4:31 PTG

 
Blogger Amyz! said...

pirate macam johny deep?? betulkah?? nyum nyum...

Mac 20, 2007 8:43 PTG

 
Blogger famia said...

cite-cite aku.. besar sekaliiii.
cite-cite aku.. besar dua kali.
mahu jadi lanun.



..lanun cetak rompak.

Mac 20, 2007 9:18 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Oh! Rellllllly?

Amyz,
HA HA.

Famia,
Jom jadi lanun!
Ha ha.

Mac 20, 2007 10:47 PTG

 
Blogger Unknown said...

ada borang kosong?

Mac 20, 2007 11:14 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Uiksss... kamu pun kawan dengan pirate jugak?

Tak boleh jadi ni! Saya kawan dengan kawan pirate je!

Mac 21, 2007 6:02 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

ciri-ciri pirate dalam internet:

dia tak pakai open office, tapi dia pakai microsoft office 1 CD rm5.

dia tak pakai firefox, tapi dia pakai IE dari mana-mana version windows copy dekat computer kawan.

dia tak pakai AVG, tapi dia pakai Norton AV, pun pinjam cd kawan.

dia tak pakai Dogwaffle, tapi dia pakai JASC.

err.... ini sebahagian kecil ciri-ciri seorang pirate.

err... haha. (ketawa aje la)

Mac 21, 2007 8:29 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Gitar Tong,
Tarak!!!

Tanah,
Kami pirates berhemah!

Amin,
Kami pirates yang bercita-cita untuk mewarnai dunia ini dengan warna-warna pelangi.

"kalau suka, boleh
tapi, jangan puja

aku bukan api
atau, kau Majusi"

~ Pyanhabib

Mac 21, 2007 9:09 PG

 
Blogger zizie ali said...

ingat majalah LANUN? ya, majalah milik kartunis lagenda ujang. sesudah membawa diri dari GILA-GILA, ujang menerbitkan majalah UJANG bersama beberapa rakan kongsi. namun ternyata akhirnya ujang gagal serasi dengan rakan-rakan. ujang cuba membawa konsep yg tidak mampu diterima oleh rakan-rakan. ujang keluar dari produksi UJANG dan cuba menerbitkan majalah ujang. namun beliau gagal mendapat hakmilik jenama UJANG untuk sebuah majalah. ujang membawa diri lagi dan menerbitkan majalah LANUN. kartunis-kartunis muda yg diasuh oleh ujang akhirnya meninggalkan LANUN seorang demi seorang. entah di mana silapnya. dan LANUN pun berkubur tanpa nisan.
majalah UJANG masih hidup hingga hari ini. watak ujang yang dicipta oleh ujang juga masih hidup dalam majalah tersebut. tetapi ia tidak lagi dilukis oleh ujang. pelukis yang bernama ujang gagal mendapat hakmilik watak ujang yang diciptanya. dia juga bukan pemilik hakcipta majalah UJANG yang dipeloporinya.
namun tiada siapa yang berminat untuk meneruskan majalah LANUN. mungkin kerana namanya LANUN. hanya ujang yang mampu memberi rasional mengapa sebuah majalah humur perlu diberi nama LANUN.

Mac 22, 2007 2:06 PG

 
Blogger areyoung said...

Aku pernah gila sama Ibrahim Anon ;P

Mac 22, 2007 8:22 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Zz,
Wo!

AreYoung,
Bila lag kau nak bermain gila dengan aku/
HA HA.

Mac 22, 2007 8:43 PG

 
Blogger Abu Irfan said...

oooOOO yeah.

Mac 22, 2007 4:39 PTG

 
Blogger alabolebelah said...

Jones memang pirate ...hahahaha

Mac 22, 2007 8:55 PTG

 
Blogger ujang said...

untuk mendapat jawaban atas setiap kemusykilan anda tentang saya sila ke--->Jibam.cesb.net.my insyaallah..saya akan terangkan satu persatu.

Mei 07, 2007 10:05 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home