"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

13 April 2007

Khasanah

Itu malam. Khasanah tersedar dari mimpi. Nafasnya mencungap. Dada ragasnya berombak.

"Apa tafsir mimpiku ini?"

Kononnya. Dalam mimpinya itu. Khasanah ketemu dengan dua orang karyawan. Sekali gus. Sinaganaga, si pandai lukis. Dan. Faisal Tehrani, si pandai tulis. Kedua-duanya kacak dan seksi belaka. Auuum!

Dikatakan oleh orang banyak. Kedua-dua lelaki ini sangat 'keji'. Ha ha.

Dada ragasnya berombak. Nafasnya mencungap. Khasanah tersedar dari mimpi. Itu malam.

24 Comments:

Blogger kingbinjai said...

itu telah membuktikan bahawasanya, lelaki memang digilai oleh wanita (yang sebenarnya komen ini aku hendak postkan di entry bawah ha ha)

April 12, 2007 11:35 PTG

 
Blogger amyz! said...

mimpi aje kan? tak buat apa-apa kan?

April 13, 2007 7:42 PG

 
Blogger blackpurple said...

Bukan mudah bermimpikan dua blogger celebriti. Umpama mimpi dalam mimpi.. He he he

April 13, 2007 9:37 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

kacak,seksi?
kononnye... kah kah kah

keji? ada sekeji bush ka?

April 13, 2007 11:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Jai,
Ha ha.

Amyz,
Ya. Cuma mimpi. *wink wink*
Ha ha.

Purp,
Ya ya. Bukan mudah! Ha ha.

Amora,
Kononnya... Ha ha.

Tapi, Dr. Tuti pernah labelkan aku sebagai 'charming'! Dan, orang tua-tua kita pernah berkata, 'tak kenal maka tak cinta!'

Oh ya, ingin aku memberitahu: hari ini aku dan Nida segerabak lrt lagi - nyaris sahaja Nida terlajak stesen...

BHA HA HA HA!!!!

April 13, 2007 12:50 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

'Perempuan-perempuan 'keji' yang kita suka' - sila tinggalkan komen anda di sini!

April 13, 2007 12:51 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Biasanya mimpi itu bertolak belakang dengan aslinya

Hahaha..

Hello Pak Naga..masih ingat akuu??

Rosalina-Bunda Shafiya

www.galeri-bunda.com

www.keluargazulkarnain.blogspot.com

April 13, 2007 1:43 PTG

 
Blogger Tifani Teh said...

Naga, kau tahu tak rahsia Khasanah?


Tiap-tiap malam dia bermimpi hero yang berlainan. Alam khayalan terlalu luas, dude... di situ, Dewa Cinta bilang tiada limit untuk jatuh cinta!

April 13, 2007 1:45 PTG

 
Blogger amyz! said...

Naga,
Hahaha. Hari tu mati enjin. Hari ni terlajak stesen? Hahahaha.

April 13, 2007 2:42 PTG

 
Blogger madulebah said...

Oit Naga! Keji lah..

LRT tak berenti lagi tak kan la aku nak lompat keluar. Gila ka? Tak nak aku bunuh diri sebelum merasai satu nikmat kehidupan

ha ha ha

April 13, 2007 2:46 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

Kejituan kot? orang cakap tak abis...

April 13, 2007 3:14 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Buk Dokter,
Loh! Mana mungkin aku lupa sama kamu!

Teh,
Kami syak hal serupa juga.
'Dunia' itu - tanpa limit untuk real.

Amyz,
Ha ha.

Nida,
Ha ha.

Chik,
Wo!

April 13, 2007 3:21 PTG

 
Blogger cik daun said...

Semalam aku bermimpi.. ramai celebriti blogger.. yang lebih hensem daripada gambaran naga dalam entri ini.. Dorang sume makan BBQ yang aku buat..

BerBBQ beramai2 dengan selebriti blogger.. fehh..

April 13, 2007 3:38 PTG

 
Blogger areyoung said...

seksi tang mana tatau

April 13, 2007 3:45 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Daun,
Maaf, aku tidak dapat hadir.
Sampaikan salam kepada Tokeh Pajak dan Pnut.

AreYoung,
Seksi tang suara. :)

April 13, 2007 4:49 PTG

 
Blogger cik daun said...

Merajuk la gini.. Babai!!!

ahahaha.. aku tak pernah 'mimpi mana2 blogger yang pandai tulis atau pandai lukis.. Tapi kalau aku diberi pilihan.. untuk pilih.. aku akan pilih yang pandai lukis.. I need that gene..

April 13, 2007 5:13 PTG

 
Blogger Kamarul said...

ada orang kata mimpi tu petunjuk..
alamat untuk benda yg bakal berlaku..
hohoho!

April 13, 2007 7:35 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Daun,
HA HA.

Kama,
Oh?

April 14, 2007 9:27 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

orang kata pasal tak basuh kaki..

April 14, 2007 10:08 PG

 
Blogger Amir Mukhriz said...

dia tak basuh kaki laa tu. sebab tu dia mimpi faisal dengan naga. kalau dia basuh kaki, dia mimpi faisal je...

April 14, 2007 10:25 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Mimpi bertemu Naga, itu kategori mimpi indah ke mimpi ngeri ek?

April 14, 2007 4:08 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Gitar Tong, Amir, Tanah,
HA HA!

April 15, 2007 12:25 PG

 
Blogger Sastri said...

seksi dan kacak? tapi kenapa bila terjaga dari mimpi seolah2 panik dengan dada berombak dan tercungap2...adakah mimpi yg dialaminya mimpi ngeri? keskeskes...

April 15, 2007 3:58 PTG

 
Blogger rasso said...

keji yang aku celaru....

April 16, 2007 3:02 PG

 

Catat Ulasan

<< Home