"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

19 April 2007

Keji (epilog)

“Kawan aku cakap, tentu dia berangan nak orgy dengan pengarang-pengarang tampan (seperti kita). Tengok-tengok... kita potong stim, suruh dia register blog dia sendiri. Ha ha!”

“Ha ha. Kita ni bongok, rasanya. Kalau dapat kat orang lainlah… Khasanah dah ‘duduk’ di dalam kotak TV dan dah di letak di depan UM, rasanya.”

“Alhamdulillah! Kita taklah se‘keji’ yang mereka sangkakan.”

TAMMAT

16 Comments:

Blogger d'arkampo said...

mencelah...

Bedar? Tak pernah aku dengar.

Kalau sekuci, jalur, biduk...jong, perahu layar monsoon cup, feri, jet ski..aku tahu laa.

Sini, dah tak banyak perahu2 kecil mcm sekuci, jalur atau biduk sebab semua dah pakai fibreglass.

kalau kau nak ambik gambar sekuci, banyak di atas divider depan opis aku.

Jong ada 2-3 buah kat muzium losong..

April 19, 2007 9:00 PG

 
Blogger jujul said...

Bro,

Maaf terlupa saya walaupun sudah ditanda di kalendar. Happy belated birthday..

April 19, 2007 10:05 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Bedar masih wujud di Pulau Duyong, rasanya.
Minta kau carikan info untuk aku.

Jujul,
Terima kasih.

April 19, 2007 10:10 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Untuk info kau - bedar seakan-akan pinisi Bugis bentuknya.

April 19, 2007 10:11 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

hoooo sinaganaga! happy birthdayyyyyyyyyy to youuuuuuuuuuuuuuuu!!! belated ek? hehe.. awat x habaq awai2?

Anyway, sampai sini je ke cite khasanah? keliru ah atau wa yang lembab?isk..

April 19, 2007 10:38 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Pada pandangan wa... Aaaa... Lu lembab!
Ha ha.

April 19, 2007 11:32 PG

 
Blogger Tifani Teh said...

ho ho, kau nak neraka yang ada airkon dan... sepuluh bidadari?

April 19, 2007 1:23 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

aku cuba...

April 19, 2007 1:55 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

oooo aku check internet..Bedar tu bukan perahu lagi tuh...aku dah panggil kapal tu.

Aku pasti ada satu atau dua buah kat muzium losong selain dua buah jong mengangkut garam zaman dulu2..

Atau kau datang aje ke Duyong...call aku.

April 19, 2007 2:02 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Teh,
Tumor ke? Kena operate ke? Tak boleh makan ubat saja ke? Kat hospital mana? Bila masuknya?

Makan ubat! Cepat sembuh!

.
.
.

Psst! Kirim salam kat misi2 yang beruniform putih tu ek!

Po,
Terima kasih.

April 19, 2007 2:02 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

gi jumpa orang yang buat naga pelangi tu la.. suruh dia naganagaorigami pulak...

April 19, 2007 2:32 PTG

 
Blogger Kamarul said...

orgy?
wooooo!
oh ya, selamat hari lahir.

April 19, 2007 5:32 PTG

 
Blogger zizie ali said...

ya ya . kalian tak se'keji' yg kami sangkakan.

April 20, 2007 1:01 PG

 
Blogger Sayuti said...

haha. kesudahan yang tragis. seperti En Faisal yang tak percaya tentang nama restoran tu. bawak la dia pergi makan dekat situ...

ulangtahun kelahiran ya. selamat2.

April 20, 2007 1:28 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Happy belated birthday, dude.

Allah bless you.

April 20, 2007 3:32 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Nanti-nantilah. Jika sudah tidak ada penyelesaian mudah.

Kama,
orgy |ˈôrjē| noun ( pl. -gies) a wild party, esp. one involving excessive drinking and unrestrained sexual activity
: he had a reputation for drunken orgies.

• excessive indulgence in a specified activity : an orgy of buying.

• (usu. orgies) historical secret rites used in the worship of Bacchus, Dionysus, and other Greek and Roman deities, celebrated with dancing, drunkenness, and singing.

ORIGIN early 16th cent.: originally plural, from French orgies, via Latin from Greek orgia ‘secret rites or revels.’

Zizi,
Dah lama kita tak jumpa.

Sayut,
Enche Faisal barangkali miungkin akan tinggal di 'Melur' atau 'Mawar', nanti.

Tanah,
Thanks mate.

April 20, 2007 8:53 PG

 

Catat Ulasan

<< Home