"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 Mei 2007

Sibuk

Nama editor tu - Sri Banun. Kadang-kadang aku panggil dia, Sri. Kadang-kadang aku panggil dia, Banun. Ikut sedap lidah menyebut... Ha ha. Kalau dalam 'rasmi', aku panggil dia, Puan!

Tapi, kalau bos aku tanya, aku tengah buat projek siapa ketika ni - aku jawab, "Tengah siapkan projek Puan Sri, bos!"

*gulp* "Ok, tak apa, kau siapkan dulu projek Puan Seri tu... aaa... penting tu... aaa... kerja ni aku bagi kat designer lain, ok!"

Ha ha.

NOTAKAKIBANGKU: Sri Banun akan berpindah ke Bahagian Sains Sosial dan Kak Akibah sudah pun berpindah ke Bahagian Sastera Kebangsaan.

DBP sekarang dipenuhi dengan ketua-ketua bahagian wanita dan editor-editor wanita. Dan, aku rasa sedikit tidak selesa... tapi, ini bukanlah bermakna aku anti-wanita!

Ma'asalam.

13 Comments:

Blogger Pa'chik said...

haha... kau pencinta wanita..

Mei 05, 2007 8:00 PTG

 
Blogger Sastri said...

Puan Seri ekkk... :D dah tentu kena wat keje Puan Seri dulu... :D

Mei 05, 2007 11:24 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Shhh... jangan kasitau orang, saya lebih suka kerja dengan bos lelaki daripada bos perempuan sebenarnya.

(Baru saya tau kenapa orang lelaki itu memang patut jadi pemimpin, daripada orang perempuan.)

Mei 06, 2007 12:58 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Ha ha.

Sas,
Ha ha.

Tanah,
Benar!

Mei 06, 2007 11:53 PG

 
Blogger kingbinjai said...

yg lelaki mana?

Mei 07, 2007 12:59 PG

 
Blogger BooK said...

anti wanita?
gheykah anda?

sekali lagi. gay is the new straight!

Mei 07, 2007 9:01 PG

 
Blogger DeeN said...

Oo.. aku juga setuju ngan Tuan Tanah. Tp tidak bermakna aku benci boss pompuan sebab hakikatnya aku jua pompuan dan satu hari nanti akan menjadi boss jua. Harap lepas nih tak ada orang tak suka kat aku sbg boss, he he he lady boss!!

Mei 07, 2007 1:12 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

sibuk sgt eh...?

Mei 07, 2007 3:14 PTG

 
Blogger Ku Keng said...

Kalu begitu ada can ke bg anda untuk jadi Bos? Semuanya dibolot wanita!

Mei 07, 2007 4:10 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

kenapa pompuan skg byk dlm pntadbiran..dimanakah lelaki-lelaki melayu..jawapannya...pusat serenti ahahahahha

btul tuan tanah, saya pompuan pun kurang gemar ditadbir permpuan. Dah fitrah lelaki tu memimpin, bila manusia langgar fitrah...pasti akan jadi parah

Mei 07, 2007 5:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Jai,
Lelaki ada. :)

Book,
:)

Nura,
:)

Ontah,
Sangat sibuk. Tak lama lagi Sindiket Sol-Jah anjurkan Showcase. Dijemput datang beramai-ramai!

Sila rujuk blog Sindiket Sol-Jah untuk maklumat terkini.

Keng,
Sayang, lelaki ramai yang tak terpilih. :)

Amirah,
Tapi, Puan Ainon bos wanita yang baik, molek dan bijaksana.

Bukan nak bodek - tapi, aku tak ada masalah dengan beliau sebagai bos.

Mei 07, 2007 10:16 PTG

 
Blogger Samurai said...

Kau berpeluh tak tiap kali dtg office?

Mei 08, 2007 9:44 PG

 
Blogger Amyz! said...

Boss lelaki lebih cool. :-)

Mei 08, 2007 11:07 PG

 

Catat Ulasan

<< Home