"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

11 Mei 2007

Ekhemmm... hem...

Melalui SMS, Faisal Tehrani beritahu aku, novel dia kena cantas dengan editor tu... bla bla bla... bla bla bla...

Melalui SMS juga, Aku beritahu Faisal Tehrani, bla bla bla... bla bla bla... tarak 'main-main' la maknanya ni? Laaa...

Malam tu. Aku pulang ke 'kondo'. Yang lifnya selalu berbau wangi. Dengan perfume si pelatih-pelatih jururawat dan perfume si perempuan-perempuan jalang. Dan. Ada seorang kanak-kanak perempuan sembilan tahun. Emily namanya. Sedang melagu-lagukan reff:

...Cukuplah saja berteman denganku
Janganlah kau meminta lebih
Ku tak mungkin mencintaimu
Kita berteman saja
Teman tapi ekhemmm...


Aku rasa macam nak ketawa.

"Adik! Besar nanti adik nak jadi apa?"

"Editor!"

*plop!* Emily, tiba-tiba hilang dari pandangan. Yang tinggal hanyalah dua orang jururawat pelatih yang baru pulang dari bertugas siang dan sempat melemparkan sekelumit senyuman ekhem kepada aku. Aku, tiba-tiba terasa benar-benar lapar.

Alahai!

18 Comments:

Blogger ontahsapo said...

ekhem ekhem....! dah kenyang ke semalam....???

Mei 11, 2007 4:16 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

wa.. budak tu kecik-kecik dan edit lagu. bule la kot.

err.. kondo tu, taknak guna khidmat penjaga lif ke?

Mei 11, 2007 4:29 PTG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Ekhemmm.. aku bukan setakat lapar, haus pun ada. Jom minum!

Mei 11, 2007 5:00 PTG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Mei 11, 2007 5:00 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

kim salam kat nurse ek... esok hari jururawat sedunia

Mei 11, 2007 11:32 PTG

 
Blogger blackpurple said...

'kondo' mana satu ekk...?

he he he..

Mei 12, 2007 3:51 PTG

 
Blogger Sastri said...

walau menyanyi lagu Ratu, tapi cita-cita dia sungguh bagus... :p

Mei 12, 2007 5:06 PTG

 
Blogger zizie ali said...

kau terasa lapar kerana lif berbau kari. sebelum pulang, jururawat pelatih tu singgah kedai mamak.
ekhem!

Mei 12, 2007 6:54 PTG

 
Blogger Faisal Tehrani said...

salam,
budak tu nak jadi editor ke hahaha...

Mei 13, 2007 10:43 PG

 
Blogger hana_kirana said...

Ekhemmm... hem...

Berdehem-dehem itu baik diamalkan terutamanya selepas membuang air supaya lawas.

Ekhemmm... hem...

Aku pun lapar!

Mei 13, 2007 3:15 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Cuba hang jangan mengigau di siang hari.

Mei 13, 2007 7:55 PTG

 
Blogger Sayuti said...

kondo dekat sini belum banyak bau perfume jururawat di dalam lif. lebih banyak bau sudah lekat dekat kondo sebelah sana.

ekhemmm...

Mei 14, 2007 6:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ontah,
Kenyang itu - sementara. :)

Chik,
Penjaga lif? Ha ha.

Jig,
Kena jumpa kau juga ni. Esok, barangkali.

Jai,
Selamat Hari Jururawat SeDunia.

Purp,
Di Republik Sentul.

Sas,
Bagus itu subjektif. :)

Zz,
Ha ha. Kedai mamak yang namanya seperti nama kemaluan wanita tu? Ha ha.

Faisal,
Editor memang 'keji'. Ha ha.

Hana,
Ekhem.

Khal,
Baik. :)

Sayut,
Lif 'kondo' kau bau kedai lagi. Ha ha.

Mei 14, 2007 8:39 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Oh, ada apa dengan editor? Dulu cikgu cakap nak jadik editor, bahasa kena power. Tapi aku cakap, senang saja nak jadi editor kalau pandai 'putar.'

"isy, isy, tak baik kamu kata macam tu." Cikgu aku memberi nasihat. Ikhlas.

Mei 14, 2007 1:08 PTG

 
Blogger amyz! said...

teman tapi ekhem? hahahaha.. pandai betul budak tu nyanyi.

Mei 14, 2007 3:18 PTG

 
Blogger madulebah said...

aku tertanya-tanya sapa la yang ajar Emily macam tu..

Pakcik yang bermisai blonde tu agaknya

Mei 15, 2007 8:56 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

Tun Mahathir juga menyanyi, Pak Lah juga menyanyi, malah Bush juga menyanyi..

Menyanyi itu hiburan..

tok rimau juga pandai menyanyi. ha ha

Mei 15, 2007 2:47 PTG

 
Blogger ajami said...

Salaam tuan rumah,

nak tumpang lalu..

Tayangan Unggul Sdn. Bhd. sedang menganjurkan pertandingan mereka-cipta poster filem Anak Halal arahan Osman Ali. Sila lawati link berikut utk keterangan lanjut:

http://bloganakhalal.blogspot.com/

sila sebarkan makluman ini!

Mei 17, 2007 12:11 PG

 

Catat Ulasan

<< Home