"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Mei 2007

Kepala sakit kena hujan

Pagi itu, ketika awan merembeskan rebas.

Tanya mamak roti canai, “'Banjir'?”

“Tak. Hujan!” Jawab aku.

Pagi itu, ketika Yahoo disekat oleh IT people syarikat D.

Tanya Tok Rimau, “Yahoo pun mereka nak block? Kesatuan patut mogok lapar (dan piket) ni!”

“Aku (ada) gastrik. Tak boleh lapar!” Jawab aku.

Ha ha.

15 Comments:

Blogger DeeN said...

ha,ha,ha, aku 1st. aku nak hadiah!! nak hadiah!! Er.. tp kalo telah dijanjikan ada hadiah, apa salah menuntutnya kan,kan..
ha ha ha :P

Yahoo pun kena block..?? Wah! sungguh kejam skali...!

Mei 18, 2007 1:20 PTG

 
Blogger June said...

alasan...

Mei 18, 2007 1:44 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

blogspot buleh?

Mei 18, 2007 2:56 PTG

 
Blogger Intan and The Boys said...

sungguh keji skali bila yahoo pon di block..kesian..

Mei 18, 2007 4:38 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Cuma boleh diguna untuk yang berkategori 'profesional' kot.. ha ha..

Mei 18, 2007 5:21 PTG

 
Blogger zizie ali said...

mamak: hensem...sori aaa..sini roti canai hujan tadak bikin.

Mei 18, 2007 6:54 PTG

 
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Mari kita demo di Jln TAR!

Mei 18, 2007 10:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Bukan lagi kejam - kategori zalim dah tu. :)

Teh,
Aku suka kau.

Chik,
Boleh. Youtube kena.

Kure,
Ya, sangat keji.

Purp,
:) Kalau dah nama bahagiannya - Kreatif & Multimedia, tapi kena block itu ini - baik tukar bahagian tu dengan nama lain.

Zz,
HA HA.

Ainon,
Takpe. Kami dah buat sembahyang hajat. InsyaAllah, doa orang yang terinaya ni makbul. Tak lama lagi kena stroke le tu. He he.

Akak pun dah 'masak' dengan 'permainan' si polan dan si polan tu kan! :)

Mei 18, 2007 11:40 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Saya punya office - apa-apa pun kena blocked!

Kecuali website broker, bank, Bloomberg, Financial Times, Inland Revenue, ACCA.

Yang tak berkaitan dengan kerja, Irishrail dengan website bas express je kot.

Huhu.

Tensi.

Mei 19, 2007 2:33 PG

 
Blogger Haryani Kamilan said...

Hmm...nasib baik saya bos...

Mei 19, 2007 10:45 PG

 
Blogger Sastri said...

kat ofis sas, semua yg berbentuk komunikasi dah kena block... huhuhu...

Mei 19, 2007 2:07 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

wah wah.. dah macam makmal komputer di universiti aku pula. semua nak block! isk!

Mei 19, 2007 6:19 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

mogok kenyang jer...

Mei 20, 2007 1:56 PTG

 
Blogger Sayuti said...

sejak pasang internet jalur lebar di rumah, saya sudah tidak lagi melayar internet di pejabat... kecuali jika perlu untuk kerja saja.

yahoo kena block tak apa. jangan block google. google penting.

Mei 21, 2007 6:36 PG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

Naga,
pakai Meebo (www.meebo.com), boleh untuk YM, MSN dan Google Talk..

Proxy boleh pakai HideMyAss (www.hidemyass.com)

Jun 08, 2007 10:22 PG

 

Catat Ulasan

<< Home