"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

02 Disember 2006

Tok Rimau jadi rekrut

“Aku mahu jadi rekrut Sindiket Sol-jah. Tapi, aku tak mahu isi borang dan kawad.” Tok Rimau. Via SMS.

“Beri: 1. Nama, 2. Umur, 3. Jantina.” Aku. Via SMS.

KOMA

“Kau terima tak aku jadi rekrut?” Tok Rimau. Telefon.

“Belum! Kau tak isi borang SMS lagi…” Aku. Telefon.

“Ha ha. Aku tengah travel ni… dan, aku tengah fikir – jantina aku apa?”

KOMA

“Kepada rekrut Sindiket Sol-jah, sila datang ke Padang Merbuk, Kuala Lumpur – untuk pemeriksaan 'telur' (kesihatan)!” Aku. Via SMS.

“[zip] Uhuk! Uhuk! |[zip] Nak saya batuk lagi ke, Sarjan?” Tok Rimau. Via SMS.

NOTAKAKIBANGKU: Ketika entri ini ditulis - Tok Rimau sedang giat berlatih mengilat boots!

18 Comments:

Blogger Sayuti said...

oh. saya benci pemeriksaan batuk dan doktor lihat 'telur' berkenaan.

Disember 01, 2006 9:29 PTG

 
Blogger Sir Mute Key Chicks said...

ada cara lain nak jadi rekrut?seperti menari-nari anak keliling pasu bunga?

Disember 01, 2006 10:18 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

1. Nama: Atok Janggut (kau jangan kompius plak)
2. Umur: lewat 30-an
3. Jantina : Lelaki tulen kacak

Aku sudah buat pemeriksaan testis. Tak perlu kau periksa lagi. Hahaha

Disember 01, 2006 10:25 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

woit, aku baca dah la. Tak pandai komen woooo.

Disember 01, 2006 10:31 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kalau yang telur dok kat dalam macam mana?

Disember 02, 2006 12:16 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Sayut,
Kau pernah pergi Klinik KIta kat Sentul Raya tak? Doktor perempuan tu - fulamakkkkkkk...

Semut,
Aaa... Nanti aku fikirkan ya!

Atok,
Pandai kilatkan boots?

Jones,
Ha ha. Kalau 'romen' - pandai?

Pakcik,
Kasi keluarlah itu telur! Ha ha.

Disember 02, 2006 12:49 PG

 
Blogger Unknown said...

kau ke yang pegang telur?

kalau macam tu tak nak masuklah sindiket sol jah.

kalau gurl. aku sms skarang!! :P

Disember 02, 2006 2:29 PG

 
Blogger Sir Mute Key Chicks said...

kekeke.kalau tak join tak kena masuk 'court' kan?
agak-agak nak masuk khidmat negara tuh pun kena check tulur ka?
kalu pompuan?check *##!t nya kah?

Disember 02, 2006 6:26 PG

 
Blogger tuan tanah said...

sindiket ni ada yuran tahunan ke?

Disember 02, 2006 7:27 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kelam,
Tak. Doktor Benggali yang pegang. Ha ha.

Semut,
Buat masa ni Sindiket Sol-Jah tak ambil pranita sebagai rekrut.

Tanah,
Sindiket Sol-Jah bukan Geng Jurnal Daerah Petaling - so, tak ada yuranlah! Ha ha.

Disember 02, 2006 9:28 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Tinggi dengan berat tak ambik kira ke naga..?

Disember 02, 2006 12:15 PTG

 
Blogger Rie said...

tengok2 kan jugak telur ahli sindiket yang lain..

bila dah lama tak cek.. telur besar sebelah.

huha huha

Disember 02, 2006 1:14 PTG

 
Blogger Rie said...

pssstttt... jen. sol-jah,
ada ahli sindikit nak jadi pahlawan.

huha huha huha

Disember 02, 2006 1:20 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Tak.

Esis,
Baguslah kalau ada Sindiket Sol-Jah nak jadi Pahlawan. Kami doakan Narayuda terus maju. Ha ha.

Disember 04, 2006 8:37 PG

 
Blogger Unknown said...

gulp!.. *sambil garu kepala*

Disember 04, 2006 8:47 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Kalau tak ada telur?

Psss... bukan aku.

Disember 04, 2006 11:26 PG

 
Blogger rudy bluehikari said...

ovum tu dikira telur jugakkan?

Disember 04, 2006 11:49 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Kelemumur?

Si Murai,
Aku tak sampai hati nak rembat rekrut NARAYUDA. :)

Khal,
Kami tak ambil rekrut pranita lagi. :)

Rudy,
Ya. Kenapa?

Disember 04, 2006 12:45 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home