"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 November 2006

Rumah kecil di kaki gunung

Kat studio aku ada ‘budak’ baru. Perempuan.

Kata Pachie; budak perempuan tu macam gunung. Dari jauh nampak cantik, bila dah dekat rasa penat.

Buurrrrrrrrrr!!!!

Serdak kuih tat tersembur dari mulut aku.

31 Comments:

Blogger d'arkampo said...

ha ha ha ha

Kau cuba halang dia dari berbaik dengan akak pemandi burung.

Nanti, dia bukan jadi macam gunung...dia jadi macam Banjaran, dari jauh dah nampak penat!

ha ha

November 15, 2006 5:23 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Gunung?

Semiotik betul.

Huhu...

November 15, 2006 5:29 PTG

 
Blogger Tifani Teh said...

O- korang kat studio belajar geografi juga yea... kau sifunya ke naga?

November 15, 2006 5:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Ok ok, ha ha, aku cuba jauhkan budak perempuan tu dari kakak yang suka mandikan burung tu, ha ha, ok ok!

Khal,
Semiotik? Bila? Ha ha.

Molus,
Kami ni designer. Semasa buat buku puisi - belajar tentang puisilah kami, semasa buat buku sakit puan - belajar tentang sakit puanlah kami... begitu juga ketika buat buku geografi. Ha ha.

November 15, 2006 6:08 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

CNN lapor jepun dilanda tsunami, orang ramai diminta lari ke tempat tinggi.

boleh la tumpang berteduh kat gunung tu ye.

November 15, 2006 9:16 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Jahat Abang Naga ni.

Ingat tau, beauty is in the eye of beholder. ;-)

November 15, 2006 9:49 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

wahahahha

susah lah nak komen kat blog kau ni. asik ketawa je! hahahha

November 15, 2006 10:11 PTG

 
Blogger irdhihayati said...

knp penat?

November 16, 2006 8:33 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Pakcik,
Boleh boleh! Ha ha.

Cat,
Apa pulak aku? Pachie le yang kata...

Bin,
Tak boleh komen tak apa... Kita gelak saja! Ha ha.

Ir,
Penat sebab gunung tu tinggi... bukan senang nak sampai puncak. Lepas tu, taklah lawa mana seperti yang kita tengok dari kejauhan. Ha ha.

November 16, 2006 8:38 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

semass menuruni lurah taklah sepenat macam mendaki. entah.

p/s: teringat pulak aku lagu pengakap "atas rumput ada bukit, bukit cantik tak pernah lihat..."

buwahahahahahahahhahahahahahahah

November 16, 2006 8:46 PG

 
Blogger bajukurung said...

tetiba....si gadis bersuara,

"apa pandang2?!! huh dasar lelaki memang miang!"

"kita org tgk gunung la..."

lantas si gadis toleh ke tingkap yg terletak disebelahnye

"eh yeke.....?" si gadis tersipu2 malu..

dalam hati si jejaka2
"muehehehehehehehehehehehehehhehehehehe"

moral - gadis2, sebelum bersuara pastikan korang ketuk dulu si jejaka2 (dorang memang selalu tersurat dan tersirat).

huahuahuahuahuahua

p/s - aku adalah lelaki

November 16, 2006 11:38 PG

 
Blogger esis said...

kat opis ko ada sisa-sia kuih tat lagi ker. kat opis aku batang buruk pun dah abiss....

November 16, 2006 11:45 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

Pachie tengok 'gunung' dia? cantik?

November 16, 2006 11:52 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

aku tatau nak komen apa.so,aku tumpang gelak je la.muahahaha..

November 16, 2006 12:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Kau mencarut!

BK,
Moral: Serupa macam tengok bulan, kalau tengok gunung dari jauh - nampak cantik, nampak damai, nampak gah; kalau tengok gunung dari dekat - nampak semak samun, nampak lopak, nampak batu kerikil, etc.

Kata Pachielah, bukan kata aku. Ha ha.

Esis,
Sila-sila, marilah berkunjung ke opis aku. Lagi pun - kau dah nak tinggalkan Narayuda dan masuk Sindiket Sol-jahkan? kan? kan?

Ha ha.

Nizam,
Tengok 'gunung' saja tak berbaloi. Kena tengok 'agamanya', 'keluarganya', dan 'harta bendanya'... dan, kena tengok inti dalamnya juga.

Aku dan Pachie tengah boikot D. Sebab? Sebab D - emo tak hengatttt!!!

Penyu,
Ha ha.

November 16, 2006 12:40 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

ala... bang naga, tak lari gunung dikejar hahahahahhaa

pepatah : orang warak tengok gunung dia nampak gunung, orang dewasa tengok gunung dia berfantasi yang macam-macam, kanak-kanak tengok gunung dia nampak gunung.

November 16, 2006 12:53 PTG

 
Blogger spyz said...

bila buat buku baru nanti,
jgn lupa ajak dia jadi model utk promosi..
:-)

November 16, 2006 1:32 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

kau tak pernah tunjukkan pun gunung kat aku!

November 16, 2006 2:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Apabila Pachie kata dia tengok gunung - dia maksudkan, memang dia tengok gunung; bukan tengok 'gunung-gunung'. Harap maklum.

Ha ha.

Spyz,
Aku belum sempat nak berkenalan lagi...

Nota,
Kau selalu datang malam - 'budak-budak' junior dah balik rumah...

Aaaa... kau suruh aku tunjukan gunung atau 'gunung-gunung'?

November 16, 2006 2:56 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

soalan, kenapa kambing gurun berada di atas gunung, dan tidak di gurun?

November 16, 2006 5:07 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Tinggi sangat ke gunung tu, baru tenguk pun dah penat...?!

November 16, 2006 5:14 PTG

 
Blogger The-Mulan said...

eeeeeeeeeew!!

November 16, 2006 6:18 PTG

 
Blogger areyoung said...

Ahh.. dia tu yang pendek.

November 16, 2006 6:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amin,
Entah! Ha ha.

Purp,
bukan tinggi... semak! Ha ha.

Mulan,
Eeeeeiiiuuuuoooooo!

Ayang,
Ha ha. Tapi aku tahu, kau memang cantik. Dan, kau tahu?, aku tak pernah penat! Ha ha.

November 16, 2006 7:52 PTG

 
Blogger Emphbone said...

Aha!
Buat apa atas gunung tu sampai penat???
Kantoi korang.. Hahahhaa..

November 16, 2006 9:38 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

aku tahu sebab apa dia penat, sebab dia Seorang Tua Di Kaki Gunung

ahahahahhahahahahahahah

November 17, 2006 9:39 PG

 
Blogger zOO11 said...

Pokcik naga penjaga gunung,
ni lagu pasal gunung..blajo masa KBSM darjah 2,

...gunung2 di malaysia
cantik indah rupanya
dari jauh berwarna biru
pandang rasa tak jemu....

serangkap jer ingat...

gunung senyum..hahaha

November 17, 2006 6:06 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

gunung berapi?...

November 18, 2006 1:47 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

ku panjat2 tak sampai2.. alahaii..

November 18, 2006 3:18 PTG

 
Blogger Gelembai said...

ada yang mengunung????!!!???

November 20, 2006 12:46 PG

 
Blogger amyz! said...

purrr... tersembur air dari mulut aku!

November 20, 2006 5:18 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home