"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 November 2006

Tauke

Aku tanya, kepada mamat yang dapat sembilan puluh lapan markah untuk kertas matematik tu, besar nanti nak jadi apa?

Dia kata, nak jadi tauke.

Aku tanya, tauke ada macam-macam jenis tauke, nak jadi tauke apa?

Dia kata, nak jadi tauke babi.

Uu? Siapalah yang dah tanam mentol-mentol horror kat kepala mamat ni?

13 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

datang dari siapa agaknya ...tetapi perkara biasa dalam fikiran tauke babi paling susah bangkrap... "tauke babi pun jual kandang" phrase yang paling biasa untuk menunjukkan situasi sangat membangkrapkan ...

November 03, 2006 8:03 PTG

 
Blogger el-Maaniq said...

98% - nak jadi tauke babi
kalau 100% - sure jawapannya YB.

November 03, 2006 8:09 PTG

 
Blogger neeziee said...

untung besar ni.

November 03, 2006 9:03 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Tokeh Babi kaya oooo....
Kalau Tokeh Lembu lagi kaya sebab steaks kat sini mahal nak mampus.

November 03, 2006 10:30 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

baik gak dia nak jadik tokey babi, dari jadi tokey 'ayam' tak pun tokeYBabi yang banyak makan bersuap-suapan...

November 04, 2006 3:14 PG

 
Blogger tuan tanah said...

huh?

November 04, 2006 4:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Uwaaaah! Airmas sudah tinggal komen di blog sinaganagalah. Uwaaaah!

Oit2! Mao CD Lagu-lagu Puisi Airmas Yang Aku Suka. Nanti aku kontek kau ek!

Airmas,
Kalau tak dapat jadi tauke babi - dia nak jadi akauntan.

Manik,
Math je yang 98. BM - 67. Ha ha. BM lemah - tak boleh jadi YB.

Nizi,
Ya ya. Ha ha.

Kat,
Ya ya. Ha ha.

Pakcik,
Ha ha. Nak tanya satu; berapa banyak YB yang korup sebenarnya? Minoriti. Atau. Majoriti.? Ha ha.

Tanah,
Terkejut ke? Ha ha.

November 04, 2006 8:52 PG

 
Blogger Ku Keng said...

:))

November 04, 2006 9:12 PG

 
Blogger esis said...

Aku pun ada cadangan nak bela tonyok ni...

kaya woiii... bole export...

ko nak invest?? ko sorang je la orang lain takyah le..
......................

naya yuda roger! aku autograp special. hoho.

November 04, 2006 9:14 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

boleh ajak dia masuk Persatuan Penternak Babi Semenanjung (PEBABI) kah kah kah kah kah

November 04, 2006 11:11 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Keng,
Ha ha.

Esis,
Buat apa nak eksport... untuk kegunaan domestik pun tak cukup ni. Ha ha.

Dug,
PPB (Persatuan Perternak-penternak Babi), kalau daftar kat Petaling - akan jadi PPBJ. Kalau nak jadi bunyi macam MPPJ - akan jadi Majlis Penternak-penternak Phabi (daerah) Petaling.

Muerekekekekekekekkee...

November 04, 2006 11:51 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

uwek!

November 04, 2006 5:59 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

ramai kot... takkan jadik tokeYBabi tak lama mana pun dah boleh wat umah besor... takat gaji tokeYBabi tu... rasanya tak cukup nak wat umah² tu... ntah ler...

November 04, 2006 6:59 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home