"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 Oktober 2006

Wangi Jadi Strawberi

Dia masuk ke bilik air untuk mandi.

Damn! Sabun berbau teh hijau telah habis. Yang tinggal… sabun berbau strawberi untuk kanak-kanak. Cuma.

Ahhh… gasaklahhh, kata dia.

Janggutnya terjerahak. Bukan kerana krim pencukur turut habis… tapi kerana ‘dia bercukur hanya apabila dirasakan perlu untuk bercukur’.

KOMA

Dia mahu pergi ke Pertama.

Macam ejen-ejen FBI selalu buat… dia melepasi kawalan keselamatan pihak lrt dengan hanya menunjukkan dompet. Ha ha.

Kemudian, di dalam lrt, dia duduk berhadapan dengan dua orang gadis cantik; berpakaian serba-serbi warna awan. Kelabu.

Ermmmmmm… sedapnya bau strawberi niiii, kata gadis bermaskara ekstra panjang itu kepada gadis yang satu lagi di sebelahnya. Seraya menarik nafas dalam-dalam. Di dadanya ada ombak.

Dan!

Segera dia belajar sesuatu… Perempuan lebih sukakan strawberi daripada bunga ros. Ahah!!!

“Nak potong berapa panjang ni bang?”

“39 inci!”

31 Comments:

Blogger Emphbone said...

Ahaha..

"Panjangnya bang!"

Oktober 15, 2006 11:39 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga potong apa itu kat Pertama Kompleks..? Seluar jeans ke..? Cat kurang faham entri kali ini.

Oktober 16, 2006 4:44 PG

 
Blogger zizie ali said...

sebait sajak:

lalu berombaklah
sesudah haruman strawberi
di bawa sang lelaki.

Oktober 16, 2006 7:41 PG

 
Blogger The-Mulan said...

bau strawberi taklah sedap sgt,.. too sweet! bau epal atau limau lagi best,.. hehehe

Oktober 16, 2006 8:06 PG

 
Blogger rudy bluehikari said...

naga: kalu potong 39 inci, yang tinggal berapa inci? cukup 7 inci? Hahahaahahahahahahaha! *biru*

op: nampaknya mulan dah bagi tips. so pastikan dua haruman tu ada kat atas badan kau. aku tgh bayangkan sesuatu...eeeiiiiuuuu *biru*

Oktober 16, 2006 8:12 PG

 
Blogger BooK said...

aku dulu pakai shower cream strawberi. kadang-kadang macam bau chewing gum.
sekarang aku sebat member punya shower cream je. dia punya aroma ikut musim.

Oktober 16, 2006 8:40 PG

 
Blogger hana_kirana said...

Tak semua perempuan, mind you. Sekurang-kurangnya aku. Aku benci bau stroberi.

Oktober 16, 2006 9:14 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Emp,
Ha ha.

Cat,
Ha ha.

Zz,
Wow! Sajak!

Mulan,
Kau dah cuba bau teh hijau?

Rudy,
Tinggalkan 39 inci. Yang selebihnya - potong!

Book,
Kau belasah sajalah! Asal bauuu!!!

Kirana,
Tapi... KunciHilang suka bau pisang. Kau?

Oktober 16, 2006 9:20 PG

 
Blogger shah architectura said...

adegan yang patut disensor tapi ditayang di T.V prima negaraku..

"....bau strawberi memang la sedap..."

"...tapi lagi sedap strawberi cecah coklat...."

"...mmmm nak...."

hohohoho

Oktober 16, 2006 9:31 PG

 
Blogger d'arkampo said...

aaahhhh...

Di musim-musim perayaan ini
kau suka menghimbau memori

Aku pasti akan sukakan sinambungan entri ini.

Oktober 16, 2006 9:44 PG

 
Blogger kingbinjai said...

sambungan sajak dari zizie ali :

yang mengumtum senyum
satu, kepuasan
satu, terkilan

heh!

dude, perempuan juga suka cokelat. bukan band indon tu la!

Oktober 16, 2006 9:59 PG

 
Blogger Tifani Teh said...

O! kau le laki2 berperisa stroberi tu?

Oktober 16, 2006 10:45 PG

 
Blogger Pnut said...

heheh aku punya fav bau mmg strawberry, dan aroma perfume aku pun strawberry, dari bodyshop, (perfume murah..) tapi awas, andd pssstt... haruman tu memikat husband i tau.....
muahahahahhahah

Oktober 16, 2006 11:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Shah,
Ha ha. Kau ni mencarutlah...

Po,
Memori apa pula ni?

Bin,
Perempuan suka cokelat? Kah kah kah! Takdenya... coz dia orang kata, “makanlah cokelat - gemuk kau nanti!”

Moluska,
Oh, kau ke yang bermaskara ekstra panjang itu?

Pnut,
Aku bimbang. Takut husband kau syok kat aku pula nanti. Ha ha.

Oktober 16, 2006 11:42 PG

 
Blogger amirahsyuhada said...

strawberis ..manis..bunga ros..harum..pompuan mmg suka benda2 yg harum n manis. Sebab itulah pompuan...heheh

Oktober 16, 2006 12:29 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

naga, ni naskhah teater stor dbp ko ke?

Strawberi Jadi Saksi

Oktober 16, 2006 12:39 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ye ke? semua perempuan yang aku jumpa semua suka cokelat. hmmm...

Oktober 16, 2006 1:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mirah,
Oh, iye ke? He he.

Buku,
Aku mana reti tulis untuk teater. Ha ha.

Oktober 16, 2006 1:18 PTG

 
Blogger esis said...

Muerekekekekekekeke

Oktober 16, 2006 1:25 PTG

 
Blogger Ron97 said...

potong seluar kat pertama,
Ooii, opis bayar ekk?

Oktober 16, 2006 1:32 PTG

 
Blogger spyz said...

dapatkan perisa stroberi di kaunter 7-E..
ehhh.. 'bau' eh..
opsss.. silap..
maklumlah.. bulan puasa nih..
:-D

Oktober 16, 2006 1:33 PTG

 
Blogger .:HalogamoRa:. said...

ye strawberi baunye seperti mau di mkn ha ha.

Oktober 16, 2006 1:42 PTG

 
Blogger kemat said...

aku selalunya, beli seluar jeans x pernah dipotong kakinya..sengaja dibiar berjuntai2 menyapu tanah.. dan lagi suka bila kaki2 seluar jenas itu sudah koyak dan lusuh..

Oktober 16, 2006 2:16 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Haruman strawberri...auw...!

hehehe

Oktober 16, 2006 4:19 PTG

 
Blogger vovin said...

hai abang naga...

Oktober 16, 2006 5:06 PTG

 
Blogger zizie ali said...

pembaca yg budiman;
kerana menyedari dirinya sedang berpuasa, naga delete beberapa aksara akhir entrinya. Tanpa diedit, entri ini akan berakhir begini:

“Nak potong berapa panjang ni bang?”

“39 - 25 - 35 inci"

Oktober 16, 2006 5:53 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Esis,
He he.

Ron,
Kat Pertamalah. Kat mana lagi... Ha ha.

Spyz,
Ubat pun ada yang rasa strawberi.

Amora,
Sila dapatkan di kaunter 7-11 ya!
.
.
.
.
.
Ha ha!

Kemat,
La ni - para karyawan mana ada yang comot2 dah weh!!!! :)

Purp,
Ahaksss!

Vovin,
Awie kata, kau sorok awek; takmoh kasi diaorang kenal!!!!

Oit2! Tak 'kutu' aaa oittt!!!!

Zizi,
Mak datukkk! Saiz Baywatch tu bang!
Muerekekekekekee...

Oktober 16, 2006 6:17 PTG

 
Blogger aeyjay said...

mandian berasaskan bau strawberi tak sesedap makan strawberi cicah coklat

Oktober 17, 2006 2:07 PTG

 
Blogger amanitium said...

hoh, kau berperisa strawberry, sayangnya kau lelaki dude, dan aku berpuasa...

Oktober 17, 2006 2:36 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

aku juga suka straberi dari bunga ros..

Oktober 19, 2006 11:51 PG

 
Blogger Gelembai said...

aku ingat kau nak potong kain perempuan berbaju pelangi tu....

Oktober 20, 2006 1:55 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home