"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

27 September 2006

Cucur ramadhan

Shazy beritahu; Ada orang marah marah di pasar ramadhan.

“Tak ada udang di dalam cucur udang ni!” Abang yang marah marah.

“Cuba kamu lihat molek molek... Ada badak tak di dalam cucur badak ni?” Makcik jual cucur yang tidak marah marah.

Ha ha.

NOTA KAKI BANGKU: Dah lama ek - kita tak jumpa Shazy.

27 Comments:

Blogger hakim dirani said...

satu lagi soalan: ada tak buyung dalam laksa buyung tu?
salam Ramadhan.

September 27, 2006 8:21 PTG

 
Blogger tujuh86 said...

Bahaya jumpa Shazy bulan-bulan puasa ni, boleh luruh pahala!! Ha ha!

Oops, no offence Shazy! Kau memang da' bomb! Salam Ramadhan ;p

September 27, 2006 8:32 PTG

 
Blogger BooK said...

ceh!
berapa kali dah aku dengar cerita ni..

September 27, 2006 9:52 PTG

 
Blogger kunci hilang said...

dulu saya selalu juga nampak Shazy. Dia macam pandang saya, tapi saya tahu dia tak nampak saya.

September 27, 2006 9:54 PTG

 
Blogger tujuh86 said...

Kunci,
Kau rujuk pada Shazy yang mana? Shazy yang ini ranggi seperti Shazy Falak (G&G) juga. Bukan Shazy penyanyi itu. Shazy yang itu tak bisa meluruhkan pahala yang banyak. Ha ha!

September 27, 2006 11:29 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ah, aku pernah baca joke ni, tapi versi lain.

September 27, 2006 11:46 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dirani,
Kau rasa rasa ada puteri mandi tak dalam kuih puteri mandi? Ha ha.

786,
Uuu...

Book,
Aku? First time dengar. Itu pun Shazy yang beritahu.

Kunci,
Awek Kajang yang kau bawa tempoh hari pun - sungguh da-bomb!

Binjai,
Oh, iye ke?

September 28, 2006 8:08 PG

 
Blogger blue_cherry said...

Heran la, mcm2 nama kueh nih. Semalam makcik2 sini sibuk dok tanya kueh nama "puteri lilin laa" yg paling terkejut kueh "anak dara tiga beradek".. haru je aku dengar.. [ker salah dengar] hu hu

September 28, 2006 8:33 PG

 
Blogger blackpurple said...

Itu lah dia....

Naga, kau pernah jumpa jumpa kodok tak dalam cucur kodok ...?

September 28, 2006 9:10 PG

 
Blogger d'arkampo said...

786...

he he he

September 28, 2006 9:20 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Ada jumpa naga tak dalam buah naga?

hahahahahahahaha

September 28, 2006 9:45 PG

 
Blogger .:HalogamoRa:. said...

dah kene sibijik kwang kwang kwang

September 28, 2006 11:01 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

ermm.. sedap. cucur udang. cucur badak.

September 28, 2006 11:33 PG

 
Blogger esis said...

soljah: cucur pisang ada pisang.
apasal cucur kodok takde kodok jugak.. hahaha

September 28, 2006 2:11 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ceri,
Itu tak pelek lagi. Kalau kau baling KUIH BOM - kau agak2 boleh meletup tak? Ha ha.

Purp,
Tak pernah! Tapi, ada orang jumpa mayat cicak kat dalam tin sardin. *smiles*

Dug,
Kamu silap! Lagi. Dan, selalu silap! Tentulah, 'buah' Naga ada di dalam seluar encik Naga. Dan. Bukan sebaliknya. Ha ha.

Amora,
Ha ha. Belum belum, belum kena lagi weh. Ha ha.

Gitartongtong,
Orang tak panggil 'cucur pisang'kan? Orang panggil 'cekodok'kan??

Aaa, teringin pula nak makan jemput-jemput tepung + daun kucai tu!!!

September 28, 2006 2:16 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Esis,
SIAPA KATA TAK ADA? Cuba kau perati betul betul, dude!!!!

September 28, 2006 2:17 PTG

 
Blogger The-Mulan said...

abih tu kuih taik itik, kena letak juga taik itik?

aiyohhh!!!

September 28, 2006 2:57 PTG

 
Blogger ayin said...

apa susah nak ada udang....belilah udang ..goreng....

September 28, 2006 3:24 PTG

 
Blogger aslina bidadari said...

blue_cherry said "anak dara tiga beradek"..

Bukan "anak dara tiga beradek" tapi anak dara tiga sebilik la. Dulu-dulu mak saya suka buat tapi sekarang emm..tinggal kenangan je

September 28, 2006 5:44 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mulan,
Aku syak begitulah adanya. Ha ha.

Ayin,
Habis, kat mana nak beli badak?

Lina,
Kuih AKOK tu = kuih kakak eh?

Today, aku ngidam nak makan kuih LOPEZ. Mana ada jual?

September 28, 2006 6:19 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Kuih Lopez tu apa?
You ini kelakar la...

September 28, 2006 9:08 PTG

 
Blogger kunci hilang said...

786, saya merujuk kepada pengacara rancangan beat tv dulu. Saya nampak dia, dia tak nampak saya. Sebabnya, dia di dalam tv, saya pula di luar tv.

Naga, kuih nekbat juga amat da-bomb. Dari segi namanya.

September 28, 2006 10:52 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Aduh Pak..

Bulan puasa ini..entry kamu selalu berkaitan dengan makanan atau minuman...:)

Buat aku jadi makin ngiler deh..:)

Eh..aku buat gallery tudung2 cantik lho...silakan tengok ke http://www.galeri-bunda.blogspot.com

Sayang isteri..sayang isteri..

Hahaha

BUNDA SHAFIYA

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

http://www.galeri-bunda.blogspot.com

September 29, 2006 1:27 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Tuan Tanah, kuih tu manis & sedap.

Bang Naga, HAHAHAHAHAHAHAHAHAH... adeh sakit perut gelak.

September 29, 2006 8:55 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Bang dugong,
Semua kuih manis dan sedap.. Pernah ko jumpa kuih yang pahit ataupun yang masam..?? Tolong bagi tau ya... HAHAHAHAHA...

September 29, 2006 10:37 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Cat, kuih rempeyek tak manis, diulang tak manis, kalau kau buat manis2 aku ketuk kepala kau kah kah kah

September 29, 2006 2:07 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Pandai dia nak ketuk2 kepala orang. Bulan2 puasa ni, jangan nakal2 tau. Kurang pahala. KEKEKE...

Sorry Abang Naga - pinjam your site sembang2 with your friend...

September 29, 2006 8:19 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home