"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

24 September 2006

Puasa hari pertama yang sungguh gothik

*Treng! Trenggg!!*

Ops! Ada pesanan ringkas yang masuk. Kejap!

“Selamat berpuasa bla bla... Downloadlah iman kau bla bla... Syaitan dah kena rantai ini bulan ooo bla bla....” Dan. *Seribu macam teks SMS sempena bulan Ramadhan jenis forward bla bla yang aku terima... Lagi. Dan lagi. Dan lagi....

Watta f...! Aku maki. Puasa aku sifar.

KOMA

Aku. Telefon kawan-kawan. Untuk ucap selamat. Ramai tak angkat telefon. Kecuali Vovin, Amir Mukhriz, dan Mat Jan. (Wah, semua GEBU [Geng Bujang] ni... Semua GERUGA tidur siang ke? Ha ha.)

“Sejahtera ke atas kamuuu! Selamat berpuasa! Ok, itu saja, hah... Bye! Sejahtera ke atas kamuuu!” Aku.

“Hah, gothik sungguh lawak kamu. Ha ha.” A. Mukhriz. Via SMS. Kemudian.

Mungkin dia tak sempat nak jawab masa aku telefon tadi, kot. Entah!

NOTA: *Maksudnya, bukanlah aku tak suka... Tapi, kalau kau nak ucap Selamat Berpuasa kat aku - telefon sajalah! Aku nak dengar suara kau dan bukannya nak baca teks SMS yang entah siapa-siapa karang entah! Kalau kau nak ucap Selamat Hari Raya kat aku - telefon jugalah! Atau hantar kad raya (jangan hantar eKad!) + tandatangan + lukis kartun juga, kalau boleh! Aku suka. Yang begitu.

27 Comments:

Blogger BooK said...

naga:
kau sama seperti aku. tak suka madah-madah agung yang dikarang entah siapa.
yang forward-forward. yang kalau kat email penuh >
> tanda baca
>>>>macam
>>>>>>>>ini
deng!

September 24, 2006 8:17 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Selamat berpuasa & semoga ibadah puasa pada tahun ini diberkati Allah.

September 24, 2006 10:01 PTG

 
Blogger Unknown said...

x de masalah kalau mau di telefon.

bagi aje no hp lu bro! maka ramai yg ske ske call ha ha

September 25, 2006 9:05 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Book,
>>>>>>>>>>>> > >
Ha ha.

Cat,
Thanks beb!

Mulan,
Boleh boleh boleh! Itu lagi bagus dari fwd msg 'iman ... aiman tak kisah...' yang flooded kat handphone aku (setakat ni - dah 19 orang hantar msg yang sama tu). Dia orang nak suruh aku muntah ke?

September 25, 2006 9:08 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Ok. 017-6890986 (Wow! Nombor cantik tu! Ha ha).

September 25, 2006 9:10 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Gothik ke getik....? hehehe

September 25, 2006 9:13 PG

 
Blogger Nazri said...

Hai abang naga...

September 25, 2006 9:57 PG

 
Blogger kingbinjai said...

kau tak tipon ku pong, cuba tipon, sure aku tak angkat punya! hahahaha

September 25, 2006 10:00 PG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Ha ha! Aku rasa Amir salah taip tu. Dia nak taip 'gedik' bukannya 'gothik'. Bila nak sahur ramai-ramai?!

September 25, 2006 10:02 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

menarik juga. jom sahur ramai2.

kat mana? takkan bucu juga!

tahun pertama aku jadi reporter, aku wawancara org sahur kat kg baru.

sekali aku wawancara budak mmu yg jauh datang sahur. dua couple. aku lupa nak tanya dorang, lepas sahur ni dorang nak sambung "puasa" kat mana?

September 25, 2006 10:17 PG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Kau tanya nak sambung 'puasa' mana pulak! Tanyalah, nak sambung 'buka' kat mana? Erk.. berlazat-lazat di antara pusat dan lutut boleh dikira berbuka juga ke?
Hah!

September 25, 2006 11:25 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Kena tanya kat Amir le...

Vovin,
Hai hai hai! Hepi nampak! Ha ha.

Sol-Jah,
Lepas ni - payah le lagi kita nak minum teh o ais dengan Vovin weh... Kita minum sesama kita je la ni nanti!!!

Binjai,
Kau = GERUGA juga. Tu sebab le aku tak telefon kau. Ha ha.

786,
Bila nak sahur ramai2??? KAH KAH KAH! Macamlah senang sangat-sangat kau nak keluar rumah...

Nota,
Ooo... Kau reporter ek? Ooo...

Op,
Hah? Taip sendiri ke hapeee.... Dah sah2 kau fwd je msg tu... Ha ha.

September 25, 2006 1:49 PTG

 
Blogger Unknown said...

Salin2 no itu, nanti aku send kad raya MMS siap ada suara hehe 25sen je,

err fonsel ko ada MMS?

September 25, 2006 1:58 PTG

 
Blogger Kemat said...

abis tu kalau aku wish selamat berpuasa kat blog ko jer ..ngko suka tak..ahhh tak kisahlah nak wish gak..
*kongsi ilmu, sesungguhnya kentut tidak membatalkan puase yer (ader mber guna alasan nak buka pose sbb terkentut)

September 25, 2006 1:59 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

aku pulak karang ayat sendiri. aku balas sms mereka. dan akhirnya, ayat aku sendiri itu dihantar kmbali kpd aku semula oleh org lain. alahai...

September 25, 2006 2:05 PTG

 
Blogger Lan Rambai said...

aku ucap selamat berposa kat sini jelah. malu nak tepon ko haha

September 25, 2006 2:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Juna,
Telefon aku tak ada MMS. Ha ha.

Kemat,
Rujuk Utusan Malaysia semalam; antara perkara yg tidak membatalkan puasa - TERmuntah, chef yang merasa/mencicip makanan yang dimasak, mengunyahkan makanan untuk anak-anak kecil (kau jangan telan pula), ambil darah kerana perlu, dan... sah puasa seseorang itu jika dia tak mandi junub sebelum matahari tegak segalah...

Rudy,
Ha ha. Jadi, siapa yang buat untung? Syarikat komunikasi gakkkk.... Ha ha.

Ram,
Apa nak dimalukan. Ha ha.

September 25, 2006 2:40 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Jigo ajak bersahur? Ha ha ha

jom jom...

September 25, 2006 4:14 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Sama..aku juga nggak suka SMS Pak :)

Jadi nanti kalau hari raya...kau call aku ke Indonesia yaa..

hahaha :))

Bunda Shafiya

http://galeri-bunda.blogspot.com

September 25, 2006 11:55 PTG

 
Blogger spyz said...

bersahur beramai2 bukan benda baru dlm GJ. ingat lagi kat bangi dgn tok dulu?
jom weh...
tasik titiwangsa tempat aritu..
bleh gak kita ambil kesempatan jadi pegawai pencegah maksiat di bulan mulia nih..
ha ha...

September 26, 2006 5:49 PG

 
Blogger tuan tanah said...

alamak encik naga.

minta maaf sebab saya tak telefon encik mengucapkan selamat berpuasa. sebab dengan mak saya pun, saya sms saja. tapi bukan yang forward2, ucapan yang direka sendiri, dari sudut hati yang paling ikhlas. cewahhhh!

ok.

Ramadhan kareem!
Selamat berpuasa.
semoga amalan kita diterima dan diberkatiNya.
Ameen

September 26, 2006 7:02 PG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Nak kata aku senang keluar rumah tidak juga. Tapi tahun lepas, berjaya sahur ramai-ramai sebab aku cepat menyusup keluar bila bini aku nyenyak tidur. Ha ha!

Bila aku balik, dia tanya, "Bila awak keluar?!"

"Spyz ambik tadi!"

Ish! Marah betul dia, nasib baik bulan puasa! Kalau tidak, tentu aku tentu kena 'pile driver' atau 'clothline'!'

Aktiviti bersahur ramai-ramai ini hanya sesuai dijalankan di hujung minggu sahaja. Harap maklum!

September 26, 2006 7:46 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Buk dokter,
Beri nombornya!
"Di boks telepon itu, saya putar sambungan internasional ke Jakarta, ke kantornya. Delapan belas dering. Sembilan belas dering..."
~SAMAN, Ayu Utami

He he. Baru nak baca la la la.

Spyz,
Bokak ke kedai makan kat tasik Titiwangsa tu?

Tanah,
SMS - boleh. Tapi janganlah jenis fwd bla bla tu... Tok Rimau dapat 5 msg 'aiman tak kisah' tu. Aku dapat 19! Aku ulangi, 19!!!!!!!!

786,
Bini kau tak wresling kau ke pagi tu? Ha ha.

September 26, 2006 8:34 PG

 
Blogger OP Zaharin said...

naga: sms aku tu, taip balik semula hahaha (nak cukupkan 1 sms je). usaha la tu!

bilalah mouse tokr nak sampai nih

September 26, 2006 11:33 PG

 
Blogger sinaganaga said...

OP,
Tak sampai2 lagi ke? Baik kau telefon Tok Limau, dude!

September 26, 2006 12:34 PTG

 
Blogger Amyz! said...

sms ..aiman tak kisah.. aku dapat 10. uhuhu. :-|

September 29, 2006 8:37 PG

 
Blogger Scarlet Kiss said...

dah tahu puasa...
kenapa kena ingatkan diri (dan org lain) yg kita sedang berpuasa. kan lagi lapar jadinya?
puasa sunat xde pula org nk ucap selamat :)

September 29, 2006 4:55 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home