"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 September 2006

Bebek

Kalau. Perempuan kau. Masuk tandas awam. Tentu kau. Tak ikut sekali. Kan? Tentu kau. Tunggu di luar. Kan? Kan? Dan. Kalau kau tunggu betul-betul di depan pintu tandas - tentu tak cool. Kan? Kan? Kan? Jadi. Kau tunggu jauh sikit. Kan? Kan? Di depan kedai jual kemeja t yang ada tulis perkataan 'LANGKAWI', misalnya. Kan?

Kemudian. Lalu perempuan lain. Bukan perempuan kau. Perempuan lain! Cantik juga. Pakai bebek (bareback?).

Kemudian. Dia belek baju-baju. Yang bergantungan itu. Dan. Bola mata nakal kau. TERlirik. Ke arah belakang tubuh mulusnya. Yang terdedah dan menyihir; tanpa jerawat itu.

Kemudian. Dia toleh kat kau. Dia senyum kat kau. Kau sengeh kat dia. Dia tanya kat kau...

“Err... baju ni... yang lengan panjang... ada tak, pakcik?”

“(Pakcik?) Aaa... entah! Aku bukan jual baju... Aku tunggu bini!”

“Ops! Sorry...”

Kemudian. Kau rasa. Macam nak redah masuk. Ke dalam tandas perempuan. Dan. Pekik-pekik..., “Awak berak batu ke, Cik Bebek... aaa... Cik Bibah oiiii?”

35 Comments:

Blogger Sir Mute Key Chicks said...

wakaka.bebek.takpe.kalau korang nak beli belah kat kedai karpet bangla dan tiba-tiba makcik dan anak dara datang dan tanya karpet besar sikit takder kat korang?jawab jer stok dah abis.

Wah!!first komentar.

September 05, 2006 9:27 PG

 
Blogger tapai said...

Tabik Pakcik!

September 05, 2006 9:51 PG

 
Blogger Lan Rambai said...

pakcik... padan muko!

September 05, 2006 10:01 PG

 
Blogger Nazri said...

Whoa, Bebek best!

"Bebek Mountain"

Maksudnya, gunung dibelakang

yakni...

aisey, kang kena ban pulak aku.

September 05, 2006 10:13 PG

 
Blogger fiq said...

mata yang nakal pakcik.hohohoho

September 05, 2006 10:19 PG

 
Blogger el-Maaniq said...

orang yang dah kawin memang camtu ke?

September 05, 2006 10:20 PG

 
Blogger hana_kirana said...

cepat sungguh balasan Tuhan tiba akibat TERlirik itu ya? hahahaha

September 05, 2006 10:21 PG

 
Blogger June said...

benda percuma + mata nakal = masuk neraka.


naga, neraka tu memang wujud kan? kan? kan?

September 05, 2006 10:34 PG

 
Blogger spyz said...

“Err... baju ni... yang lengan panjang... ada tak, pakcik?”

"Err.. sori.. Datuk.. saya Datuk N..."

:-)

September 05, 2006 10:56 PG

 
Blogger Unknown said...

Hahaha...jelingan mata nakal disalahtafsir oleh sipemakai bebek...hahaha

September 05, 2006 11:26 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

come on bebek!

hahahahah

September 05, 2006 11:31 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mut,
Nasib baik dia tak tanya, “berapa sen kena bayar untuk masuk ke tandas ni, pakcik?” Ha ha.

Pai,
Tabik elu juga!

Vovin,
Ya ya. bebek best! Ha ha.

Organ,
Ha ha.

Mamak Maniq,
Kau bujak lagi ke? Kau bebek juga ke? Ha ha.

Hana,
Dah pakai bebek... lelaki mana yang tak TERlirik? Ha ha.

Molus,
Apa pula tak wujudnya. Panas ooo... Takde aircond ooo...
Ha ha.

Spyz,
Ha ha. Lawak la lu, Datuk 'T'.

Yangma,
Minta baju lenagn panjang - coz dia takut legam kena matahari la tu, ntah, kot!

Datin D,
Masa aku TERlirik - perempuan bebek tu tak nampak...

Or, setelah aku fikir dalam2 - ermmmm.... dia bukan nak tanya harga t shirt tu pun la... Dia memang sedang hantar SIGNAL nak pikat aku laa.... Hish! Kenapa aku tak fikir ke situ hari tu? Laaa.... Damn!!!!

Mulan,
Bebek, beb! Bebekkkkk! Lelaki manalah yang tak akan melirik????? Ha ha.

September 05, 2006 11:39 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kalau mulus bukan TERlirik tu tapi MElirik.....

Kalau berjerawat agaknya apa pulak...?

Hehehe

September 05, 2006 12:09 PTG

 
Blogger Rie said...

ada mole tak? kat situ.. emmm haha

September 05, 2006 2:43 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Ha ha ha

Kau memang kelakar.

Tak, aku tak tunggu kat kedai menjual kemeja T.

Aku berdiri di sisi dinding jamban sambil hisap rokok dan mendengar dari corong sisip angin.

"uuggghhh..uuuggghhh...ahhhh"

Lalu ungka pun bersahut-sahutan...

uwooopp! uwooopppp! uwoooppp!

September 05, 2006 3:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Ha ha.

Purp,
Entah! Ha ha.

Esis,
Plain! Ha ha.

Po,
Uwooop! Uwooppp! Ha ha.

September 05, 2006 3:55 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

baju kau ader tulis langkawi jugak ker...?

September 05, 2006 5:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ontah,
Tak ada tulis 'Langkawi', tapi ada tulis 'Awana Porto Malai'. Ha ha.

September 05, 2006 5:12 PTG

 
Blogger singabeng said...

Ha ha ha

September 05, 2006 5:57 PTG

 
Blogger spyz said...

ye lah
ye lah
dia bagi signal

(aku saja nak sedapkan hati engkau..)

September 05, 2006 7:43 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Spyz,
Damn! Ha ha. Uwooop! Uwoopppp!

September 05, 2006 9:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Itote,
'Pakcik' pun kira okay lagi... Jangan perempuan bebek tu panggil aku 'pak besaq' dah le... Ha ha.

September 05, 2006 9:06 PTG

 
Blogger Ikhwan Hayat said...

Aku pernah kena jugak. Kedai nasi campur. Orang tu cakap dgn aku, jangan letak ayam goreng. Suka hati aku la aku nak letak ke tak, aku yg nak makan, bukan kau.

Tapi orang tu tak bebek.

September 06, 2006 12:22 PG

 
Blogger Sayuti said...

pakcik, bila nak makan dikedai yang namanya macam...

ah, kedai itulah.

September 06, 2006 1:40 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Lain kali pakai T-shirt yang ada tulisan "Aku tengah tunggu bini. Dia ke TANDAS!"... Haha

September 06, 2006 1:41 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

1. Pakcik lelaki yang sihat.
2. Pakcik perlu jawab kepada Bebek, "Jika awak keluar dengan saya, saya bagi satu T-Shirt Free dan sebotol minyak gamat. Juga Free."

September 06, 2006 8:21 PG

 
Blogger sinaganaga said...

1,
Kalau kau letak lima ketul ayam goreng kat pinggan kau - mesti dia panik. Ha ha.

Sayut,
Vargina? Sabtu pagi. Dalam kul 10 or 11.

Cat,
Next time, aku akan pakai t shirt '...bukan sekadar handsome. seksi jugalah!'

Limau,
Aku patut jawab, “Nak yang lengan panjang? Jom! Aku bawa kau balik KL. Mao?” Ha ha.

September 06, 2006 8:44 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Ikan bebek aku tau.

Memang terkenal.

Biasanya cencaru dengan sambal ikan kerin.

September 06, 2006 2:02 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Errr.... sambal cabai kerin maksud aku.

Psss... Lu tak tanya "U wanna gum sol-jah" kat gadis bebek tu?

September 06, 2006 2:03 PTG

 
Blogger Ahsuez said...

ahsuez pergi kedai dengan berseluar pendek. sahaja.

waktu umur tadika di kampung.

September 06, 2006 3:41 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Di Surabaya..masakan yang paling famous adalah NASI BEBEK GORENG..

dengan sambal mangga muda...wah...Slruup..

Bisa lupa bini dan mak mertua :D

haha

Bunda Shafiya

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

September 06, 2006 5:45 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Ha ha. Lupa pula aku nak kata, “wanna gum, sol-jah?” kat perempuan bebek tu.

Ahsuez,
Seluar pendek? Hot pants ka? Ha ha.

Ina (ex-tunang Mawi),
Kalau kau mao lupakan Mawi - makanlah NASI BEBEK! Tak begitu, bok dokter?
Ha ha.

September 06, 2006 7:22 PTG

 
Blogger Sayuti said...

alamak, lambat baca... mungkin lain kalilah encik.

September 10, 2006 4:59 PTG

 
Blogger ILynn Virgobiru said...

ko nih klakar la hahahahahhaha

September 12, 2006 11:39 PG

 
Blogger Unknown said...

mMMmmmmuaaKKKKkaaaaa.....pakcik! jatuh saham bro!

September 13, 2006 12:52 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home