"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 Ogos 2006

Diari motosikal

Shimamura kata, jom! Aku tanya, nak pergi mana? Shimamura jawab, kita pergi jalan-jalan, naik motosikal!

Shimamura menunggang. Aku membonceng. Kami pakai topi keledar. Seorang satu. Kemudian.

KOMA

Ada kereta. Sudah himpit. Motosikal kami. Shimamura sudah 'angin'. Dia gumal air liur. Puuuuui! Dia ludah itu kereta.

Tiba-tiba motosikal membrek.

Aku tanya, apa hal? Shimamura jawab, watashi lupa nak buka cermin penutup muka....

Ha ha.

30 Comments:

Blogger Emphbone said...

Ewww...

Ogos 20, 2006 1:20 PTG

 
Blogger The-Mulan said...

hahaha
lawak kelakar yang sadis

Ogos 20, 2006 2:06 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

hahah.

Ogos 20, 2006 3:20 PTG

 
Blogger Bunda Shafiya Moslem Gallery said...

Bwahahahahahaha...:-))

Bunda Shafiya

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Ogos 20, 2006 3:31 PTG

 
Blogger wasabe said...

lawaknya...

Ogos 20, 2006 7:36 PTG

 
Blogger amyz! said...

Ahahaha...

*aku tergelak dan kakak aku tegur, kenapa kau gelak sorang-sorang, syaitan??*

Ogos 20, 2006 9:00 PTG

 
Blogger hakim dirani said...

tu laa.

lain kali sabar sikit.

Ogos 20, 2006 9:07 PTG

 
Blogger Sayuti said...

meludah ke kereta sebelah tanpa membuka pelindung muka bagai meludah ke langit. kena muka sendiri.

berhati2lah.

(sebenarnya saya cuba menyembunyikan ketawa)

Ogos 20, 2006 9:24 PTG

 
Blogger smarties said...

jom jalan2 sini...
http://smartmove2006.blogspot.com

Ogos 21, 2006 12:19 PG

 
Blogger kingbinjai said...

ha ha ha mesti masam baunya!

Ogos 21, 2006 1:47 PG

 
Blogger umaq_eiman said...

kalau berkahak tuh lagi mengancam...

Ogos 21, 2006 1:54 PG

 
Blogger supersomething said...

khooiiikkk... ptuihhhh!!!

aarrgghhh!!!

hahahahahaah....

Ogos 21, 2006 7:54 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Hahahahahahahaha... aku pun pernah kena, bukan.. bukan kena himpit...

Hahahahahahahah

Ogos 21, 2006 8:56 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Kim salam kat kakak kau.

Ogos 21, 2006 9:41 PG

 
Blogger singabeng said...

Ha ha, lagi lawak kalau kita bayangkan bukan shimumura tu kena, tapi sinaga kena macam tu.. wahahahah sakit perut aku bila bayang macam tu.

Ogos 21, 2006 10:52 PG

 
Blogger ontahsapo said...

puiii.. aku pernah kena gak ni, tapi aku cuma bersin.....

Ogos 21, 2006 12:13 PTG

 
Blogger esis said...

:)

Ogos 21, 2006 12:25 PTG

 
Blogger ahmad said...

Kalau akulah, cilok kereta tu balik dan siruh pembonceng kau bagi isyarat sastera tangan mat rempit KL kat driver kereta tu.

Ogos 21, 2006 1:45 PTG

 
Blogger blackpurple said...

ha ha ha..

Moralnya: tak baik 'hangin' di jalanraya...

Ogos 21, 2006 2:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Kalau terkentut tak apa kot. :)

Ogos 21, 2006 3:23 PTG

 
Blogger Ron97 said...

tak kena muka hang ke?

Ogos 21, 2006 3:58 PTG

 
Blogger doff said...

hahahah

lawak lawakkk

Ogos 21, 2006 4:33 PTG

 
Blogger Gelembai said...

aku nak bukak kilang cermin penutup muka yang ada wiper kat dalam...

Ogos 21, 2006 9:50 PTG

 
Blogger semut said...

ala.bro.biasa la tuh.serupa macam berak cirit dalam seluar yang tak sempat nak buka.ops.kotornyer perumpamaan

Ogos 22, 2006 10:25 PG

 
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Asalamualaikum!

Ogos 22, 2006 1:22 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

blog anda sedang diperhatikan. awas!

minta komen anda mengenai pengkritik blog tetap. apa cadangan saudara?

http://dukeamienerev.blogspot.com/2006/08/apa-pendapat-aiman-mengenai.html#comments

Ogos 22, 2006 4:10 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

ha dan haha dan hahaha lagik!

Ogos 22, 2006 6:01 PTG

 
Blogger Op said...

lawak ngeri tu!

Ogos 22, 2006 11:27 PTG

 
Blogger d'arkampo said...

waalaikumusallam...

Ogos 23, 2006 11:49 PG

 
Blogger .:HalogamoRa:. said...

ha ha

Ogos 23, 2006 1:28 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home