"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

08 Ogos 2006

Silat

Kata kakak yang suka mandikan burung itu, mahaguru Omar Din nak hantar tiga puluh ribu 'bala tentera'nya ke Lubnan.

"Akak pun nak ikut ke Lubnan jugalah, Naga!" Kakak tu.

"Hah! Akak ada silat ke?" Aku.

"Ada! Silat 'Cakar Harimau' Ustazah Siti Norbaya." Kakak tu.

Ha ha.

33 Comments:

Blogger tujuh86 said...

:)

Ogos 08, 2006 6:53 PTG

 
Blogger el-Maaniq said...

Akak tu nak bersilat dengan siapa?

Orang tempatan Lubnan atau nak bersilat dengan tiga puluh ribu bala tentera cikgu Omar Din?

Ogos 08, 2006 7:06 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Silat labah-labah dia tau tak?

Ogos 08, 2006 7:26 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Aku biasa 'senaman kucing' jer.. hehehe

Ogos 08, 2006 7:27 PTG

 
Blogger Sayuti said...

saya bekalkan senjata saja.

doa.

Ogos 08, 2006 8:30 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

786,
:)

Maniq,
Entah! Ha ha.

Khal,
Dia cuma tahu silat 'cakar harimau' saja!

Purp,
Ha ha.

Sayut,
Ok juga tu.

Ogos 08, 2006 9:55 PTG

 
Blogger Nizam Rusli said...

hehe!

Ogos 08, 2006 10:40 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Cakar harimau itu apa??

Bunda Shafiya

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Ogos 08, 2006 10:59 PTG

 
Blogger Led said...

aku rasa klu nak lawan zionis lakhanatullah tu kena guna secara halus gak....sapa nak jadik espionage??

Ogos 08, 2006 11:16 PTG

 
Blogger Romantis Selatan said...

cakar rimau itu berada di dalam blog saya, juga dalam blog bp

Ogos 08, 2006 11:40 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

tp di lubnan takde hutan. harimau susah nak bercakar-cakaran.

[baru perasan aku da masuk geng batu seremban. hahahaha]

Ogos 09, 2006 2:12 PG

 
Blogger tuan tanah said...

apa itu silat 'cakar harimau'?

err... ustazah siti norbaya tu bukan selalu bagi ceramah tentang keluarga dan rumah tangga ke?

Ogos 09, 2006 3:41 PG

 
Blogger The-Mulan said...

kuih cakar ayam sedap.

Ogos 09, 2006 8:19 PG

 
Blogger kingbinjai said...

uiks, jom sparing hahaha

Ogos 09, 2006 8:21 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Gitar,
Berikan aku sedikit waktu. Untuk aku buat yang terbaik utk cover album Lagu2 Puisi Kau yang Kita Suka.

Buk dokter,
'Cakar Harimau' ialah sejenis kaedah mengurut pada belakang badan lawan yang akan menerbitkan ecstasy. Ha ha.

Led,
Spyz!

Roman,
Bagus bagus!

Kelam,
Rimau Siberia tak perlukan hutan. Ha ha.

Tanah,
Ustazah Norbaya boleh beri tunjuk ajar kepada kau.... Cuma, sekarang bukan masa yang sesuai buat kau. Nanti nantilah! :)

Mulan,
Gigi aku berlubang.

Binjai,
Hah?

Ogos 09, 2006 8:43 PG

 
Blogger Lan Rambai said...

Entri ko ini bikin aku teringat kembali latihan praktikal Cakar Harimau oleh Ustazah cantik itu!

Ogos 09, 2006 9:31 PG

 
Blogger Attoch said...

jangan sampai luka

Ogos 09, 2006 9:41 PG

 
Blogger ontahsapo said...

aku tak tahu pulak itu silat rupanya...

Ogos 09, 2006 10:23 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

ok. boleh saja saya anjakkan 'dateline' lagi. haha!

Ogos 09, 2006 10:33 PG

 
Blogger Rjuna said...

KAKAK YANG SUKA MANDIKAN BURUNG

bertuah-lah suami dia.

Ogos 09, 2006 10:35 PG

 
Blogger esis said...

sol jah,
cuba ko try silat cakar harimau kakak tu. hehehe

uuuiiissshh meremang bulu roma.

Ogos 09, 2006 11:22 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Rambai,
Aku. Cuma teringatkan. Ustazah yang cantik tu. :)

Atto,
Takkkk! Ha ha.

Ontah,
Entah! Harap2 ustazah akan rincikan.

Juna,
Bukan 'burung' yang bertuah? Ha ha.

Esis,
Aku kaki bangku! Silat-milat ni dok dalam kategori sukan-mukan jugakan? Ha ha.

Lama Tok Limau, Kunci, Puan Ainon, dan Kak Eton tak tinggalkan komen. :)

Ogos 09, 2006 11:33 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

Bukan nama ustazah tu Siti Nur Bahiyah ke?

Ogos 09, 2006 11:45 PG

 
Blogger d'arkampo said...

seperti biasa...aku suka akak tu..

Ogos 09, 2006 11:47 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Art,
Entah!

Po,
Kakak tu suka aku. Ha ha.

Ogos 09, 2006 2:03 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

1. Ibu-ibu. bapak-bapak. Kursus Cakar Harimau. sila hubungi saya.

2. Aku memandu dari air Hitam ke Kluang. Ada satu ladang besar penuh tumbuhan macam kaktus tinggi. Sign board tulis: Ladang BUAH NAGA. Ada gambar kartun buah naga dgn sepasang mata.

Aku tergelak teringatkan segala kemungkinan. Pasti menderita punya buah merah bermata sebegitu besar. ha ha ha.

Ogos 09, 2006 2:23 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Tok Rimau,

Aku pun tumpang gelak ha ha ha

Selain memandikan burung, kakak tu pandai tak memandikan harimau atau memandikan (menyiram pokok) buah naga?

Ekekekeke

Ogos 09, 2006 3:00 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Limau,
Buah Naga? Muerekekekekekekee...

Bas,
Aku pergi tanya kakak tu tadi... Dia jawab, "Kau pesan kat Basri, mandikan mayat pun akak ada sijil tau!" Muerkekekekekkeeee...

Psst! Ustazah kata, setiap satu 'ha' yang kita hasilkan maka akan lahirlah satu anak syaitan ke bumi... Allahualam bissawab!

Ogos 09, 2006 4:15 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

kalau hi hi hi ? hu hu hu

Ogos 09, 2006 4:42 PTG

 
Blogger zizie ali said...

omar din? mungkin untuk 'ripley believe it or not'

Ogos 09, 2006 5:41 PTG

 
Blogger rasso said...

terkedu...

Ogos 09, 2006 8:16 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Tak apa kot. Entah. Ha ha.

Zz,
Ha ha.

Rasso,
Ha ha.

Ogos 09, 2006 8:48 PTG

 
Blogger .:HalogamoRa:. said...

cakar harimau...mmg bahaya silat uztazah norbaya ni ha ha...silap silap...sendiri mau ingat

Ogos 10, 2006 4:19 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home