"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 September 2006

Walakkenabeb

Aku cucuk. Aku pulas. Ke kiri. Tak boleh buka. Ke kanan. Tak boleh buka. Juga.

Aku jenguk. Uwaaa… Itu punat tepi tingkap sudah patah. Aku jenguk. Lagi. Uwaaa… Poaches yang tertinggal dekat dalam sudah ghaib! Uwaaa… Ini sudah kes berat, beb!

“Kereta kita dah kena pecah!” Aku kata.

“Poaches dah ghaib! Dalam tu ada tiket kapal terbang, ada kamera, ada duit ribu-ribu, ada bla bla bla…” Aku kata. Lagi.

Muka aku. Sudah biru. Jantung aku. Sudah dup dap dup dap. Serupa kena cucuk duri ikan pari.

Tap!

Tap!

Tap!

“Yang, kereta (sewa) kita kat belakanglah!” Dia kata.

Haiya! Siapa sudah parking kereta sama color, sama jenis, dekat-dekat ni? Haiya!

25 Comments:

Blogger Cat Cat said...

Hehe, I'm the first one to comment today... WOOHOO!!!

September 06, 2006 8:29 PTG

 
Blogger hakim dirani said...

pakcik naga, apa dah jadi ni.

September 06, 2006 11:35 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

sabo ajelah

September 07, 2006 4:22 PG

 
Blogger June said...

Haiya!Duit ribu-ribu lu simpan dalam kereta aja?

Wah! Wa rasa macam kena cucuk ikan pari wooo...

September 07, 2006 7:44 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

berlambak kereta yang sama warna dan sama bentuk pada masa sekarang.

solusinya untuk membezakan kereta kita dengan kereta orang lain ialah dengan menampal stiker geng jurnal. pi beli kat OP hahahaha

September 07, 2006 8:42 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mulan,
Oit2, OP dah repair ke drive shaft jintu tu?

Molus,
Ha ha. Kau ingat Abdullah Jones saja yang kaya? Aku pun kaya laa.... Ha ha.

Dug,
Kereta sewa. Bukan kereta aku. So, takan nak tampal dengan pelekat GengJurnal. Ha ha.

September 07, 2006 8:48 PG

 
Blogger Anonymous said...

ha ha ha

uwoopp uwoopp uwoopp

( aku nak jadikan ini trademark naga..bunyi ungka bersahut-sahutan)

Aku rasa la kan, setiap lelaki, sekali dalam seumur hidup dia akan mengalami tragedi sebegini.

September 07, 2006 8:58 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

haha...lawak..lawak...

September 07, 2006 10:30 PG

 
Blogger Rie said...

kui kui kui.....

nasib ko la soljah

September 07, 2006 11:16 PG

 
Blogger Unknown said...

malang sungguh aku hari ini kerana di 'brensek'kan..

September 07, 2006 11:28 PG

 
Blogger INDERA KENCANA said...

Kalau Bro Naga pengsan, susah orang kat situ nak buat CPR..

Ada sapa sanggup..??

September 07, 2006 11:55 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kereta jenama apa tu bang..?

hehehe..

September 07, 2006 1:14 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po.
Uwooop uwooopp uwooopppp! Ha ha.

Purp,
Kereta jenama tempatan. :)

September 07, 2006 2:45 PTG

 
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

hehehe..makan banyak kismis supaya tak hilang ingatan :P

September 07, 2006 3:53 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Uwoopp uwoopp uwoopp!

Duit ribu-ribu tapi pakai central lock saja?

Aparaaa kedekut.

Pakai la alarm.

September 07, 2006 4:36 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

nasib baikalarm kereta tu tak berbunyi....kalau bunyik...nahasss..ko lah pencuriii! huhuhuhuhu!

September 07, 2006 4:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Bida,
Kismis? Wow, idea yang baik tu...

Khal,
Kereta sewa laa weh! Haiya! Kereta central lock pun dia orang charge rm70 satu hari woo...
(baca: orang kaya memang kedekut... ha ha)

Rud,
Alarm tarak. Bumper pun ada rebeh sikit. Itu kereta. Ha ha.

September 07, 2006 5:24 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

wahahhahahaha

September 08, 2006 3:24 PG

 
Blogger bluecherry @ fai said...

Nice, sure baru bangun tido erk..
Main redah jer.. he he

September 08, 2006 9:24 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

ha ha aku juga begitu

September 08, 2006 3:59 PTG

 
Blogger OP Zaharin said...

sekali absober problem. sudah kasi betul. tapi skrg aku tak berani kona lipat style F1 sudah.

kat ofis aku ada satu lagi kereta jintu, kaler itam nombor 8083 jugak! harap2 tak jadi salah kereta nanti.

September 09, 2006 8:54 PG

 
Blogger ILynn Virgobiru said...

pe kate ko jd host baru wakenabeb?
aku leh recommend ahaks!

September 12, 2006 11:40 PG

 
Blogger Unknown said...

yang...lain kali tgk betul betul yek..

September 13, 2006 12:49 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ceri,
Baru lepas makanlah. Ha ha.

OP,
Dah repair? Berapa kena beb?

Lynn,
Bleh! Bleh! Siri baru: Walakkenabeb.

Amora,
Ok, yang... Next time I akan lebih berhati2, yang! Ha ha.

Nani,
HA HA. Lu lagi lawak, beb!

September 14, 2006 9:01 PG

 
Blogger Ahsuez said...

uncle, lelaki memang macam tu. tak sabar.

September 15, 2006 10:46 PG

 

Catat Ulasan

<< Home