"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

01 November 2006

Punat

Kau tahu tak apa fungi punat ni?

Image Hosted by ImageShack.us

Ya ya. Punat ni memang tak ada fungsi. Ha ha.

Jadi, kalau setiap lampu isyarat yang dipasang oleh Majlis Bandar Raya, tidak disertakan dengan punat-punat ini - pergh!, sudah berapa punya save duit. Itu duit boleh bikin istana empat tingkat, ooo!

20 Comments:

Blogger Unknown said...

banglo? nanti kau menangis dalam tv lagi..

November 01, 2006 11:05 PG

 
Blogger Mohd Yussof Ibrahim said...

Kesian kat supplier punat. Dia pun nak bina banglo 4 tingkat juga. Banglo yang lama tu cuma 3 tingkat setengah.

November 01, 2006 11:37 PG

 
Blogger hana_kirana said...

Punat itu button kan?

Aku suka lagu Buttons oleh The Pussycat Dolls.

Aku berangan mahu jadi salah seorang anggota The Pussycat Dolls. hahaha

November 01, 2006 11:38 PG

 
Blogger areyoung said...

Hei. Jumpa psikiatris ada dia bagi ko apa2 selain harapan? Tapi ko tetap kena bayar bukan.

(Dan sekarang, ko masih nak persoalkan fungsi punat tu?)

November 01, 2006 11:56 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

penat menekan punat

tu nama dia Punat Penat keh keh keh

p/s: bang Nag, minggu ni siaplah kerja aku, insyaAllah berkat sambal udang & lemang halallah ilmu yg aku tuntut dari abang hehehe

November 01, 2006 12:06 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

isk bior le punat tu kat situ. nanti aku takde bende nak tekan bila kat traffic light. boring nanti.

November 01, 2006 12:07 PTG

 
Blogger Rie said...

soljah,
punat ni penting. aku suka punat. boleh tekan-tekan.

tapi punat yang ini berkilat.
wessssssssssssss

November 01, 2006 12:33 PTG

 
Blogger el-Maaniq said...

tak semua benda yang ada fungsi berfungsi.

tak semua rumah dipanggil rumah?

tak semua punat untuk ditekan!

November 01, 2006 12:35 PTG

 
Blogger zizie ali said...

punat bukan sinonim button. punat bermaksud 'punca' atau 'benih'. punat kejahatan: punca segala kejahatan. punat radio: punca untuk membunyikan radio. punat lampu (termasuk lampu lintasan belang): punca untuk menyalakan lampu.
ada satu simile: seperti bisul yang pecah punatnya.

November 01, 2006 1:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Gitar,
Ha ha.

Dakwat,
Oh, iya? Ha ha.

Hana,
Aku pun berangan nak tengok kau jadi pussycat. Ha ha.

Are,
Psikiatris bagi kau harapan? Ha ha. Mana ada nyeee... Dia dodok kat kerusi; dengar kau membebel sorang-sorang.

Dug,
Oh, iya?

Nin,
Oh, iya?

Esis,
Ha ha.

Oh, iya... lupa... aku booking 'YUDA satu! Tolong bawa semasa gathering nanti!

Manik,
Kalau bukan untuk ditekan - habis tu, nak buat apa punat tu? Buat tambah kos?

Zizie,
Filsuf?

November 01, 2006 1:58 PTG

 
Blogger Ron97 said...

aku seperti king!

tapi aku harapkan, dia tinggikan sikit lampu org tu, rendah sangat, tak nampak. hehehe

November 01, 2006 2:00 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Tiang punat tu dibina tak ada approval agaknya.....tak pun sebab tak submit pelan kot..... hehehe

November 01, 2006 2:13 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

aku juga suka punat yang boleh dibawa main..

November 01, 2006 3:06 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

jgn sebut banglo 4 tingkat ooo..nanti ade orang menangis lagi...

November 01, 2006 3:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ron,
Ha ha.

Purp,
Sensei beritahu; benda-benda yang tak membawa fungsi tertentu ni - selalunya karya seni (painting). Ha ha.

Emp,
Kau mencarut! Ceh!

Penyu,
Kau rasa-rasa - rakyat dah lama menangis tak?

November 01, 2006 4:32 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

banglo tu dalam dia ada pusat tusyen. aku harap ada meja pool jugak ekekekeke

November 01, 2006 5:31 PTG

 
Blogger spyz said...

itu punat boleh ditekan bila geram tengok 'punat-punat' di sekeliling ketika menunggu lampu menjadi hijau..

November 02, 2006 7:01 PG

 
Blogger Rie said...

ook bro. nara yuda. special untuk ko....

November 02, 2006 10:39 PG

 
Blogger Unknown said...

punat tu sure x dpt approval lg tu...tunggula nnt bila sultan bising baru la ada action kot.

November 03, 2006 2:40 PTG

 
Blogger tapakKGB said...

x prnh tekan punat tu yerr.. tu pasal rasa rugi. kan2.

November 04, 2006 11:29 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home